• Anonym (Pär utan efternamn)

Bli far utan att se fram emot det

Halloj, 

Frugan har gått och blivit på smällen, omedvetet.. 
    Vi har såklart kört preventivmedel som har funkat fint i 7år tills nu.

Frugan har länge önskat ungar, men jag som man, har känt som 
    män brukar känna, att det inte är rätt skede i livet att föröka sig. 
    Jag vet hur förstörd hon skulle bli om hon gjorde abort, och jag 
    vet om riskerna att hela förhållandet kan ryka, hon kan fara illa
    fysiskt med och allt annat. 

Jag vill ha barn, någon gång, men just nu har jag inget barnsug.
    Vi har så mycket annat just nu också, stor renovering pågår för 
    fullt, och lär dröja ett år minst tills det är klart. Frugan vart arbetslös
    nyligen, så just nu är det tight med både ekonomi & tid. 

Självklart går allt att lösa bara man vill, men där är problemet. 
    Jag vill egentligen inte. Jag ser ingen nytta med att skaffa en unge 
    nu, men allt detta kanske ändras när ungen kommer ut? Med tanke
    på min sambo, förhållandet och ålder så hade det väll varit bäst 
    att behålla det. Så hur ska jag få barnsug? 

• Svar på tråden Bli far utan att se fram emot det
  • Anonym (Tänk inte för mycket)

Synd att inte få någon respons från TS efter alla råd och kommentarer

• Anonym (Silla)
    Anonym (Nphs) skrev 2023-01-21 09:54:24 följande:
    Är det inte lite sjukt egentligen att det bara är mannen som ska ta ansvar? Man är ju två om sexet, och är inte hon med på det är det ju våldtäkt. Att som kvinna komma och sen kräva ansvar och pengar för ett barn är helt sjukt om den andra parten inte vill ha barn.

Vad pratar du om?? Det är ju HON som skyddar dem preventivt, inte han. Det är ju hon som tar ansvar åt dem båda här. Sen att hon blivit gravid trots skydd kan väl Inte hon hållas ensamt ansvarig för? Hon lär ju knappast ha slitit upp huden och plockat ut staven eller dragit ut spiralen från livmodern.

Har du själv genomgått en abort eller missfall? det är liksom inte bara att ta ett piller, fostret ska kryssats ut och det gör ont kan jag säga av erfarenhet. Sen har man fortfarande kvar gravidhormoner inkroppen ett tag efteråt  vilket kan göra det hela emotionellt smärtsamt, särskilt om man som TS fru längtar efter barn.

Att hon då ska genomgå detta för att mannen vill vänta något år eller två med barn är inte empatiskt mot sin partner. Det kan riskera hela deras relation om han skulle kräva det. Vilket han också utrycker och har respekt för- därför han ber om råd hur man förhåller sig till att bli pappa när man inte längtar. Tråden handlar inte om hur han ska kräva abort.

OCH är det så att man absolut inte inte inte vill ha barn, då får han faktiskt ta sitt ansvar att skydda sig.

• Mimosa86
    Anonym (Nphs) skrev 2023-01-21 12:16:45 följande:
    Tycker det är viktigt att synliggöra huuur kviinnnnoor bryter mot de mänskliga rättigheterna inledningsvis.
    det är ingen mänsklig rättighet att knulla.

men det är mänskligt att barn bli till av knull.

det är ingen rättighet att kräva att kvinnan aborterar.
    det är ingen rättighet att kräva att mannen steriliserar sig.

gå och lägg dig
  • Anonym (Kvinna utan längtan)
    Anonym (Nphs) skrev 2023-01-21 09:58:06 följande:
    Gillar inte när kvinnor blir på smällen och vägrar behålla barnet och mannen vill ha barnet. Det mörkas ofta, medan när det är tvärtom blir stora löpsedlar.

Skulle tex Arne Weise stå och göra sin fru på smällar och frun bara nä... Vill inte ha barn. Då kommer ingen tidning bry sig även om Arne bloggar om det till sina 5 miljoner följare. Men skulle Arne säga nej och hans fru wipe där och klagat på sin blogg om det då skulle Expressen och Aftonbladet och fan varenda jävla tidning skriva om hur Arne tvingar sin fru till abort...

Det finns en markant skillnad här: graviditet förändra kvinnors kroppar. Inte sällan med livslånga skador.
    Att tvinga någon till det vore ju misshandel.

• Fiona M
    Anonym (Nphs) skrev 2023-01-21 12:16:45 följande:
    Tycker det är viktigt att synliggöra huuur kviinnnnoor bryter mot de mänskliga rättigheterna inledningsvis.
    Vad menar du?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Sharon)
    Anonym (Nphs) skrev 2023-01-21 18:42:38 följande:
    Blir ju ett garanterat psykiskt misshandel av mannen om man tvingar honom att föda barnet, dessutom. 
    You lost me. 
  • Anonym (Juridisk abort)
    Anonym (Nphs) skrev 2023-01-21 09:54:24 följande:
    Är det inte lite sjukt egentligen att det bara är mannen som ska ta ansvar? Man är ju två om sexet, och är inte hon med på det är det ju våldtäkt. Att som kvinna komma och sen kräva ansvar och pengar för ett barn är helt sjukt om den andra parten inte vill ha barn.
    Jag håller med.
    Som jag skrivit här många gånger tidigare.... juridisk abort.
    Det vore lösningen på detta. Eller så nära en lösning men kan komma.
  • LFF
    Anonym (Juridisk abort) skrev 2023-01-21 18:44:38 följande:
    Jag håller med.
    Inte så länge BARNET har rätt till sina föräldrar, sitt biologiska arv och sin historia. Med juridisk abort är vi tillbaks till att män (för det är så gott som bara män som inte vill ha juridiskt ansvar för sin avkomma) är "välvilliga," etc om de faktiskt tar ansvar för sin avkomma även om den inte är önskad. Dagens lagstiftning handlar om BARNENS RÄTT, inte föräldrarnas. 
  • Anonym (Jur ab)
    Anonym (Juridisk abort) skrev 2023-01-21 18:44:38 följande:
    Jag håller med.
    Jag håller helt med.
    Har dock inte skrivit så mycket om det, men har läst en del här i forumet.
Svar på tråden Bli far utan att se fram emot det