• Anonym (Koko)

Är det möjligt för en man att ha en helt platonisk vänskap med en snygg kvinna?

Tror ni att det är möjligt för en heterosexuell/bisexuell man att ha en kvinnlig kompis som han tycker ser bra ut, utan att vilja ligga med henne eller bli kär i henne? Kan det vara helt platoniskt från hans sida? Både kvinnor och män får rösta. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det möjligt för en man att ha en helt platonisk vänskap med en snygg kvinna?
  • Anonym (blandade nötter)

Möjligt ja.

Eftersom alla människor inte har samma utseendetyp som de tänder på, oavsett att man kan se att personen rent objektivt är snygg och många andra tycker så.

Jag personligen tycker t.ex. att Leonardo di Caprio ser ut som en groda och har otroligt trist hårfärg. 

Men det kanske är troligare att man närmar sig/blir vän med någon som man tycker är attraktiv också.

• Anonym (Man)
    Tecum skrev 2023-01-18 17:29:08 följande:
    "Tjuven tror att alla stjäl"
    Så du tänker att jag tror det för att jag känner så? Du tror alltså inte att killkompisar till en snygg tjej som plötsligt skulle visa intresse skulle nappa? Du tror att dom skulle stå fast vid att dom bara är vänner och ta avstånd?

Tolkar jag dig rätt då?
  • Anonym (Absolut)
    Anonym (P) skrev 2023-01-18 15:46:07 följande:
    Du kan ju omöjligt veta att de andra männen inte har varit intresserade. Svårt att veta vad andra verkligen känner.
    Ja visst är det så. Men om man umgås med någon i flera års tid samtidigt som man är singel och man aldrig får känslan av att den andra skulle vara intresserad av en på något sätt så är det nog också så.

Vet också att några av mina vänner faktiskt diskuterade just det med varandra (eftersom att jag fick höra det senare). Att de trots att de tyckte jag var snygg såg mig mer som en kille än som en tjej. 
  • Myten7891

Absolut inte, det finns bara 1 anledning för en heterosexuell normal/snygg man att vara vän med en attraktiv kvinna. OCH det är att få ligga, ELLER att det finns en potentiell chans till att få ligga med henne.

Annars finns noll intresse, då kan lika gärna vara med grabbarna, dricka öl och ha skoj.. Allt annat är totalt skitsnack.. Detta är 100% fakta.. Hur många ?fula? brudar har normala/snygga killkompisar? njaaa, 1 av 20 kanske..

Den finns dock 2 undantag.. släkt, och barndomsvänner.. barndomsvänner = vänner till henne och familjen sedan 4-6 år åldern.. 

så är det, färdigt med det 👍

John
  • Anonym (Absolut)

Men kan tillägga att jag inte tror det gäller alla. Jag har haft två vänner som haft svårt att vara vänner med killar för att det väldigt ofta slutar med att de blir kära i dom. 

Båda är söta men inte de som killarna raggar på bara för utseendet utan de har något annat. Svårt att sätta fingret på. Men kanske att de har något väldigt feminint över sig. Inte i hur de klätt sig, båda är typ jeans och t-shirttjejer och klär sig inte utmanande eller kvinnligt alls.

Men den ena är väldigt feminin i sitt utseende med kurvor och skrattgropar, omhändertagande till sättet och fnissig och lättsam. Den andra är mer feminin i att vara ganska liten och litegrann upplevas som att hon behöver någon som tar hand om henne (även jag som kvinna får den känslan av henne). 

Båda är också väldigt trevliga och efter den inledande cruschen där de fått avvisa intressena så har de lätt att vara vänner med killarna, men någon gång i inledningen så faller killarna ofta dit. 

Själv har jag alltid varit rätt ofeminin till mitt sätt att vara. Mer plump och burdus. 

• Anonym (Stinta)
    fornminne skrev 2023-01-18 05:08:21 följande:

Påståendet att män måste lämna huset mätta och sexuellt tillfredsställda för att inte vara otrogna, är ju däremot inte sant, plus att män som resonerar så sällan skulle acceptera att deras kvinnor var otrogna. Dvs de skulle aldrig resonera så om det gällde deras partner.

Inte ens värt att bemöta med andra ord.

Har man svårt att träffa en trogen man är det bättre att vara singel.

Långvarig sexuell otillfredsställelse tror jag absolut ökar risken för otrohet eller att det tar slut, men det är inte det jag menar med ovanstående.

Bra uttryckt och bra formulerat. Instämmer i alla aspekter till hundra. Tummen upp alltså! 
  • Anonym (J)

Min mans bästa kompis är en tjej som enligt mig är riktig snygg. Som numera också är min vän.  Så visst kan en kille/man va kompis med en snygg tjej utan att de gör något.

• Liberté

Självklart kan man det. Man måste vara bra törstig eller desperat för att börja gå efter sina vänner istället för att faktiskt hitta något ons / partner. 

Det finns alltid risken att något skulle kunna växa fram men när man varit vän med något ett tag så tänker man knappast på hur någon ser ut.

• Anonym (P)
    Anonym (J) skrev 2023-01-18 23:12:49 följande:

Min mans bästa kompis är en tjej som enligt mig är riktig snygg. Som numera också är min vän.  Så visst kan en kille/man va kompis med en snygg tjej utan att de gör något.

Du lever i förnekelse.. men tro det du. Haha!
  • Anonym (J)
    Anonym (P) skrev 2023-01-19 12:41:01 följande:
    Du lever i förnekelse.. men tro det du. Haha!
    Vadå lever i förnekelse?
Svar på tråden Är det möjligt för en man att ha en helt platonisk vänskap med en snygg kvinna?