• Anonym (Koko)

Är det möjligt för en man att ha en helt platonisk vänskap med en snygg kvinna?

Tror ni att det är möjligt för en heterosexuell/bisexuell man att ha en kvinnlig kompis som han tycker ser bra ut, utan att vilja ligga med henne eller bli kär i henne? Kan det vara helt platoniskt från hans sida? Både kvinnor och män får rösta. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det möjligt för en man att ha en helt platonisk vänskap med en snygg kvinna?
  • Anonym (Ja, givetvis)
    Genara skrev 2023-01-17 20:55:24 följande:

Huvudfrågan är väll i första hand om båda är singlar? 
    Är dem det, nej, till slut kommer någon försöka med mer.
    Är dem inte det, absolut.

2 Bästa kompisar av olika kön, bägge gifta på var sitt håll, som anförtror sig till varandra om problem i livet. Inget problem alls där bara bästisar. Men vad händer då den dagen när bägge två har äktenskapsproblem samtidigt och pratar om hur jobbiga deras respektive är?

Risken finns även där. Inte så liten risk heller tror jag.
  • Anonym (Harry)
    Anonym (B) skrev 2023-01-17 20:49:38 följande:
    Nej jag vet mycket väl hur det var!
    Eller så faller du kanske inte in i kategorien som frågeställningen gäller...

• Anonym (B)
    Anonym (Harry) skrev 2023-01-17 22:03:42 följande:
    Eller så faller du kanske inte in i kategorien som frågeställningen gäller...
    Jodå det är helt rätt enligt frågan. Vi är inte alla lika ser du. Och det finns många snygga kvinnor som inte alls är ens typ, av olika skäl, men som man väl kan ha som vän. För min del är det inte alls konstigt.

Sen finns det andra vackra kvinnor som jag absolut skulle vilja ha till varje pris, givetvis.
  • Tecum

Givetvis kan man det. Även om hon är aldrig så snygg kan hon ha egenheter som gör att man inte klickar. Eller att  man lever i ett bra förhållande och inte har behov av att ha någon annan.

Är bägge singlar blir det svårare.

• Anonym (Stinta)
    Anonym (Ja, givetvis) skrev 2023-01-17 20:44:27 följande:

Ja det kan han. Men det förutsätter att han har en ännu snyggare flickvän/fru och de har ett högfrekvent sexliv. 

Är hur enkelt som helst att umgås helt oansträngt även med snygga tjejer om man har väldigt mycket sex med en väldigt attraktiv tjej.

Jag såg inte ens mina kvinnliga kollegor på det sättet alls förrän det tog slut. Blir ingen sexuell känsla alls, ingen attraktion om man haft morgonsex och vet att det blir sex när man kommer hem. 

Vilken press du ställer på din kvinna/hustru. Om hon inte är sugen på sex just den morgonen eller just den kvällen (har mens, är sjuk etc) vet hon att du formligen dräglar över din kvinnliga kollegor. Mer eller oftast mindre attraktiva kollegor, fast i din ständigt sexorienterade blick blir väl alla Liggbara! Bara du får tömma morgon och kväll. På väg hem när du handlar middag till dig och hustrun går liggradarn precis som på jobbet igång, fast i butiken. Nej, tack!
  • Anonym (B)
    Anonym (Stinta) skrev 2023-01-17 22:38:31 följande:
    Vilken press du ställer på din kvinna/hustru. Om hon inte är sugen på sex just den morgonen eller just den kvällen (har mens, är sjuk etc) vet hon att du formligen dräglar över din kvinnliga kollegor. Mer eller oftast mindre attraktiva kollegor, fast i din ständigt sexorienterade blick blir väl alla Liggbara! Bara du får tömma morgon och kväll. På väg hem när du handlar middag till dig och hustrun går liggradarn precis som på jobbet igång, fast i butiken. Nej, tack!
    ? Förvånad ?
  • Anonym (.man.)

Från mitt perspektiv som man som alltid haft tjejer och kvinnor som vänner tycker jag att det inte går att komma ifrån att det för mig alltid finns en viss spänning i relationen ändå, särskilt om det gäller en kvinna som jag tycker är attraktiv.

Men det betyder inte att jag skulle vilja ha en kärleksrelation med en kvinnlig vän bara för att hon är attraktiv, för de är ju just vänner för att det saknas vissa andra delar. Sex är väl en lite annan fråga. Jag skulle nog kunna tänka mig att ha sex med de flesta av mina kvinnliga vänner och bekanta om det nu verkligen bara gällde det, men i verkligheten gäller det ju sällan bara sex. Men att jag hypotetiskt skulle kunna tänka mig att ha sex med en kvinnlig vän betyder ju inte att det är därför jag är vän med henne eller att jag på något sätt är ute efter sex.

Min partner vet att jag fungerar så här och hon tycker inte det är något konstigt med det. Hon har själv en del manliga vänner och är själv attraktiv, så gissningsvis tänker åtminstone några av dem likadant med henne. Men vi har en öppen och bra kommunikation så vi ser inga risker med det.

• Kockobello
    Anonym (Stinta) skrev 2023-01-17 22:38:31 följande:
    En man som man önskar behålla ska inte lämna huset annat än med fullspäckad magsäck och dränerad pung. 

Men naturligtvis är det frivilligt hur man gör med den saken. 
  • Anonym (Stinta)
    Anonym (.man.) skrev 2023-01-17 22:44:31 följande:

Från mitt perspektiv som man som alltid haft tjejer och kvinnor som vänner tycker jag att det inte går att komma ifrån att det för mig alltid finns en viss spänning i relationen ändå, särskilt om det gäller en kvinna som jag tycker är attraktiv.

Men det betyder inte att jag skulle vilja ha en kärleksrelation med en kvinnlig vän bara för att hon är attraktiv, för de är ju just vänner för att det saknas vissa andra delar. Sex är väl en lite annan fråga. Jag skulle nog kunna tänka mig att ha sex med de flesta av mina kvinnliga vänner och bekanta om det nu verkligen bara gällde det, men i verkligheten gäller det ju sällan bara sex. Men att jag hypotetiskt skulle kunna tänka mig att ha sex med en kvinnlig vän betyder ju inte att det är därför jag är vän med henne eller att jag på något sätt är ute efter sex.

Min partner vet att jag fungerar så här och hon tycker inte det är något konstigt med det. Hon har själv en del manliga vänner och är själv attraktiv, så gissningsvis tänker åtminstone några av dem likadant med henne. Men vi har en öppen och bra kommunikation så vi ser inga risker med det.

Ja, instämmer. En öppen och bra kommunikation ökar chansen att äktenskapet håller över sekler. 
Svar på tråden Är det möjligt för en man att ha en helt platonisk vänskap med en snygg kvinna?