• Anonym (Koko)

Är det möjligt för en man att ha en helt platonisk vänskap med en snygg kvinna?

Tror ni att det är möjligt för en heterosexuell/bisexuell man att ha en kvinnlig kompis som han tycker ser bra ut, utan att vilja ligga med henne eller bli kär i henne? Kan det vara helt platoniskt från hans sida? Både kvinnor och män får rösta. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det möjligt för en man att ha en helt platonisk vänskap med en snygg kvinna?
  • Anonym (Stinta)
    Kockobello skrev 2023-01-17 23:15:04 följande:
    En man som man önskar behålla ska inte lämna huset annat än med fullspäckad magsäck och dränerad pung. 

Men naturligtvis är det frivilligt hur man gör med den saken. 
    Inte lite primitivt tänk du kommer med. Innebär det samtidigt att en man som önskar behålla sin kvinna ska se till att hon aldrig lämnar huset med mindre än att hon är mätt och belåten, samt sexuellt tillfredsställd? Är vi tillbaka på stenåldern liksom i vårt IQ och EQ tänkande? Har vi inte utvecklats det minsta. Är vi enbart styrda av våra mest basala instinkter trots all utveckling framåt i tiden, menar du? 
  • Anonym (Ja, givetvis)
    Anonym (Stinta) skrev 2023-01-17 22:38:31 följande:
    Vilken press du ställer på din kvinna/hustru. Om hon inte är sugen på sex just den morgonen eller just den kvällen (har mens, är sjuk etc) vet hon att du formligen dräglar över din kvinnliga kollegor. Mer eller oftast mindre attraktiva kollegor, fast i din ständigt sexorienterade blick blir väl alla Liggbara! Bara du får tömma morgon och kväll. På väg hem när du handlar middag till dig och hustrun går liggradarn precis som på jobbet igång, fast i butiken. Nej, tack!
    Ställer ingen sådan press alls, har dessutom aldrig vänstrat i någon relation. Men driften eller ens tanken på det finns inte med, som någon annan elegant uttryckte det, "dränerad pung".
  • Kockobello
    Anonym (Stinta) skrev 2023-01-17 23:25:51 följande:
    Inte lite primitivt tänk du kommer med. Innebär det samtidigt att en man som önskar behålla sin kvinna ska se till att hon aldrig lämnar huset med mindre än att hon är mätt och belåten, samt sexuellt tillfredsställd? Är vi tillbaka på stenåldern liksom i vårt IQ och EQ tänkande? Har vi inte utvecklats det minsta. Är vi enbart styrda av våra mest basala instinkter trots all utveckling framåt i tiden, menar du? 
    Inte mycket då evolutionen är oändligt långsam. 
  • Anonym (Stinta)
    Anonym (Ja, givetvis) skrev 2023-01-17 23:29:07 följande:
    Ställer ingen sådan press alls, har dessutom aldrig vänstrat i någon relation. Men driften eller ens tanken på det finns inte med, som någon annan elegant uttryckte det, "dränerad pung".
    Nu motsäger du dig själv, eller så är det jag som missförstår avrundade meningen i det här inlägget. 
  • Anonym (Stinta)
    Kockobello skrev 2023-01-17 23:30:28 följande:
    Inte mycket då evolutionen är oändligt långsam. 
    Näe, evolutionen går stadigt framåt. Bl a växer vi allt längre på höjden och får alltmer utvecklade hjärnor. 
  • Anonym (Ja, givetvis)
    Anonym (Stinta) skrev 2023-01-17 23:52:43 följande:
    Nu motsäger du dig själv, eller så är det jag som missförstår avrundade meningen i det här inlägget. 
    Även om man blir attraherad av någon eller rentav superduperkåt i någon så betyder inte det att man måste vänstra. Man har ju ändå ett val att göra eller inte göra. 

Är pungen dränerad är det där inget man ens tänker på dock. 
  • Anonym (Fugu)

Visst är det fullt möjligt, men nog inte särskilt vanligt. Alls.

• Anonym (manlig vänskap gäller baa så länge de är attraherade)

Min erfarenhet är att det inte är möjligt. Av de ca 10-15 män jag varit vän med genom livet har det bara varit en som inte velat ligga eller blivit kär och han var gay. Detta har även gällt vänners pojkvänner då vi alla liksom varit ett gäng som umgåtts mycket. Man har känt av vibbarna tydligt och har varit väldigt obekväm med det eftersom det kunnat förstöra vänskapen mellan mina kvinnliga vänner. Tyvärr är män så gott som  aldrig diskreta när kuken berörs och alltför ofta villiga att riskera sina förhållanden för en natt oavsett konsekvenser. Sett mycket aktivitet bakom mina väninnors ryggar och litar aldrig på män, nånsin eller deras avsikter. Borde inga kvinnor göra om de är attraktiva särskilt.

• fornminne

Om frågan gäller att det aldrig är möjligt med en sådan vänskap, tror jag inte det är sant. Jag tror absolut att det är möjligt beroende på omständigheterna.

Däremot kan man ju inte garantera att känslor eller relationen aldrig förändras. Det gäller både kvinnor och män.

Finns det alltid någon form av sexuell attraktion? Nej, i alla fall inte medvetet tror jag. 

Kan det uppstå sexuell attraktion i framtiden? Självklart, det finns ju inga garantier för att det aldrig händer.

Jag ser ingen anledning att grubbla så mycket på detta. Händer det så händer det. Är man upptagen och absolut inte intresserad, kommer det ju inte att hända. Märker man att man har kompisar som egentligen vill något annat, får man väl prata om det eller bryta kompisar.

• fornminne

Påståendet att män måste lämna huset mätta och sexuellt tillfredsställda för att inte vara otrogna, är ju däremot inte sant, plus att män som resonerar så sällan skulle acceptera att deras kvinnor var otrogna. Dvs de skulle aldrig resonera så om det gällde deras partner.

Inte ens värt att bemöta med andra ord.

Har man svårt att träffa en trogen man är det bättre att vara singel.

Långvarig sexuell otillfredsställelse tror jag absolut ökar risken för otrohet eller att det tar slut, men det är inte det jag menar med ovanstående.

Svar på tråden Är det möjligt för en man att ha en helt platonisk vänskap med en snygg kvinna?