Inlägg från: Anonym (Ja, givetvis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ja, givetvis)

Är det möjligt för en man att ha en helt platonisk vänskap med en snygg kvinna?

Ja det kan han. Men det förutsätter att han har en ännu snyggare flickvän/fru och de har ett högfrekvent sexliv. 

Är hur enkelt som helst att umgås helt oansträngt även med snygga tjejer om man har väldigt mycket sex med en väldigt attraktiv tjej.

Jag såg inte ens mina kvinnliga kollegor på det sättet alls förrän det tog slut. Blir ingen sexuell känsla alls, ingen attraktion om man haft morgonsex och vet att det blir sex när man kommer hem. 

• Anonym (Ja, givetvis)
    Genara skrev 2023-01-17 20:55:24 följande:

Huvudfrågan är väll i första hand om båda är singlar? 
    Är dem det, nej, till slut kommer någon försöka med mer.
    Är dem inte det, absolut.

2 Bästa kompisar av olika kön, bägge gifta på var sitt håll, som anförtror sig till varandra om problem i livet. Inget problem alls där bara bästisar. Men vad händer då den dagen när bägge två har äktenskapsproblem samtidigt och pratar om hur jobbiga deras respektive är?

Risken finns även där. Inte så liten risk heller tror jag.
  • Anonym (Ja, givetvis)
    Anonym (Stinta) skrev 2023-01-17 22:38:31 följande:
    Vilken press du ställer på din kvinna/hustru. Om hon inte är sugen på sex just den morgonen eller just den kvällen (har mens, är sjuk etc) vet hon att du formligen dräglar över din kvinnliga kollegor. Mer eller oftast mindre attraktiva kollegor, fast i din ständigt sexorienterade blick blir väl alla Liggbara! Bara du får tömma morgon och kväll. På väg hem när du handlar middag till dig och hustrun går liggradarn precis som på jobbet igång, fast i butiken. Nej, tack!
    Ställer ingen sådan press alls, har dessutom aldrig vänstrat i någon relation. Men driften eller ens tanken på det finns inte med, som någon annan elegant uttryckte det, "dränerad pung".
  • Anonym (Ja, givetvis)
    Anonym (Stinta) skrev 2023-01-17 23:52:43 följande:
    Nu motsäger du dig själv, eller så är det jag som missförstår avrundade meningen i det här inlägget. 
    Även om man blir attraherad av någon eller rentav superduperkåt i någon så betyder inte det att man måste vänstra. Man har ju ändå ett val att göra eller inte göra. 

Är pungen dränerad är det där inget man ens tänker på dock. 
Svar på tråden Är det möjligt för en man att ha en helt platonisk vänskap med en snygg kvinna?