Inlägg från: Anonym (Absolut) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Absolut)

Är det möjligt för en man att ha en helt platonisk vänskap med en snygg kvinna?

Absolut. Av alla mina manliga vänner jag haft (vilket är många, majoriteten av mina vänner från ca gymnasiet till 25-årsåldern har varit män) så har bara två under någon period velat mer. Då har vi tagit avstånd en period och sedan blivit vänner igen när den personen släppt det.

Sedan visst finns det de som fyllestött på en (och jag också), men det är inget som skulle hänt om någon varit i en relation eller som kommer från något egentligt intresse utan mer av typen "full och kåt och jag har misslyckats totalt i alla mina raggningsförsök ikväll och du är ju faktiskt inte samma kön som mig aå testar som en sista utväg".

• Anonym (Absolut)
    Anonym (P) skrev 2023-01-18 15:46:07 följande:
    Du kan ju omöjligt veta att de andra männen inte har varit intresserade. Svårt att veta vad andra verkligen känner.
    Ja visst är det så. Men om man umgås med någon i flera års tid samtidigt som man är singel och man aldrig får känslan av att den andra skulle vara intresserad av en på något sätt så är det nog också så.

Vet också att några av mina vänner faktiskt diskuterade just det med varandra (eftersom att jag fick höra det senare). Att de trots att de tyckte jag var snygg såg mig mer som en kille än som en tjej. 
  • Anonym (Absolut)

Men kan tillägga att jag inte tror det gäller alla. Jag har haft två vänner som haft svårt att vara vänner med killar för att det väldigt ofta slutar med att de blir kära i dom. 

Båda är söta men inte de som killarna raggar på bara för utseendet utan de har något annat. Svårt att sätta fingret på. Men kanske att de har något väldigt feminint över sig. Inte i hur de klätt sig, båda är typ jeans och t-shirttjejer och klär sig inte utmanande eller kvinnligt alls.

Men den ena är väldigt feminin i sitt utseende med kurvor och skrattgropar, omhändertagande till sättet och fnissig och lättsam. Den andra är mer feminin i att vara ganska liten och litegrann upplevas som att hon behöver någon som tar hand om henne (även jag som kvinna får den känslan av henne). 

Båda är också väldigt trevliga och efter den inledande cruschen där de fått avvisa intressena så har de lätt att vara vänner med killarna, men någon gång i inledningen så faller killarna ofta dit. 

Själv har jag alltid varit rätt ofeminin till mitt sätt att vara. Mer plump och burdus. 

Svar på tråden Är det möjligt för en man att ha en helt platonisk vänskap med en snygg kvinna?