• Anonym (Koko)

Är det möjligt för en man att ha en helt platonisk vänskap med en snygg kvinna?

Tror ni att det är möjligt för en heterosexuell/bisexuell man att ha en kvinnlig kompis som han tycker ser bra ut, utan att vilja ligga med henne eller bli kär i henne? Kan det vara helt platoniskt från hans sida? Både kvinnor och män får rösta. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det möjligt för en man att ha en helt platonisk vänskap med en snygg kvinna?
  • Anonym (Elvira)

Mitt svar är ja. För att jag vet det av erfarenhet.

• Anonym (Skeptisk)

Teoretiskt sett ja, eftersom hon kanske inte är hans typ, men av livserfarenhet så kan jag säga att hon gott och väl kan bli hans typ bara hon visar lite intresse, så ändå nej, egentligen.

• Anonym (P)

Nej, absolut inte. Jag har aldrig varit med om det. Nu är ju jag iofs väldigt attraktiv, har jag förstått det som.

Men nej, jag har flera män som svansar efter mig och jag är ju inte dum, jag förstår ju att samtliga är intresserade.

• Anonym (P)
    Anonym (Elvira) skrev 2023-01-17 20:21:51 följande:

Mitt svar är ja. För att jag vet det av erfarenhet.

Hur vet du att han inte ville ligga med dig?
  • Anonym (Kvinna)

Sjävklart finns det något undantag som bekräftar regeln, men alla män som kommit nära i min omgivning har antytt eller försökt gå över gränsen. Spelar ingen roll om de är gifta eller kompis med min sambo?.  Skulle inte jag avvärja dem eller tydligt markera så hade de velat vara intima på ngt sätt vid något tillfälle. Alla kanske inte skulle vara regelrätt otrogna men de strävar efter gråzonen om de tror sig ha chansen. Så ja, man får hålla dem på lagomt avstånd..

• Anonym (B)

Absolut, har haft flera under min livstid.

• Anonym (Ja, givetvis)

Ja det kan han. Men det förutsätter att han har en ännu snyggare flickvän/fru och de har ett högfrekvent sexliv. 

Är hur enkelt som helst att umgås helt oansträngt även med snygga tjejer om man har väldigt mycket sex med en väldigt attraktiv tjej.

Jag såg inte ens mina kvinnliga kollegor på det sättet alls förrän det tog slut. Blir ingen sexuell känsla alls, ingen attraktion om man haft morgonsex och vet att det blir sex när man kommer hem. 

• Anonym (Harry)
    Anonym (B) skrev 2023-01-17 20:43:30 följande:

Absolut, har haft flera under min livstid.

Det tror du bara... Min (numera) fru trodde samma sak om sina killkompisar, men alla försvann illa kvickt då vi blev tillsammans. Hon beskyllde mig i många år för att ha skrämt iväg dem, men så var inte fallet, de försvann helt på egen hand.

Numera, många år senare, har hon insett/fått höra hur det egentligen låg till.
  • Anonym (B)
    Anonym (Harry) skrev 2023-01-17 20:47:47 följande:

Det tror du bara... Min (numera) fru trodde samma sak om sina killkompisar, men alla försvann illa kvickt då vi blev tillsammans. Hon beskyllde mig i många år för att ha skrämt iväg dem, men så var inte fallet, de försvann helt på egen hand.

Numera, många år senare, har hon insett/fått höra hur det egentligen låg till.
    Nej jag vet mycket väl hur det var!
  • Genara

Huvudfrågan är väll i första hand om båda är singlar? 
    Är dem det, nej, till slut kommer någon försöka med mer.
    Är dem inte det, absolut.

Svar på tråden Är det möjligt för en man att ha en helt platonisk vänskap med en snygg kvinna?