Inlägg från: Anonym (Man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man)

Är det möjligt för en man att ha en helt platonisk vänskap med en snygg kvinna?

Kvinnor, och speciellt singelkvinnor, har ofta flera manliga vänner runt om sig. Dom är oftast hyggliga, snälla och hjälpsamma. Dom flesta går inte över gränsen.

Men skulle dom få chansen, om kvinnan skulle ta något slags initiativ till något mer, skulle 99% haka på. Jag lovar. Speciellt om hon även ser bra ut, då är oddsen 100%.

• Anonym (Man)
    Tecum skrev 2023-01-18 17:29:08 följande:
    "Tjuven tror att alla stjäl"
    Så du tänker att jag tror det för att jag känner så? Du tror alltså inte att killkompisar till en snygg tjej som plötsligt skulle visa intresse skulle nappa? Du tror att dom skulle stå fast vid att dom bara är vänner och ta avstånd?

Tolkar jag dig rätt då?
  • Anonym (Man)
    Tecum skrev 2023-01-19 17:32:35 följande:
    Ja det var det jag menade med talesättet om tjuven.

Det kan finnas skäl för singlar att avstå, men frågan är om vänskapen inte förstörs ändå om han säger nej och inte har ett bra skäl? Hon vill ju och risken är överhängande att hon känner sig ratad om han nobbar. Kvinnor är känsliga för ett nej i såna sammanhang.
    Då kan jag svara både Tvillingmorsan och Tecum. Jag tänkte att killen är singel.

Om man är singel och vän med en snygg tjej som tar initiativ till sex, så hakar man troligen på som kille. Troligen har hon funnits med i hans sexuella tankar sedan tidigare. Men visst, kanske inte 100%, det kan ha varit lite överdrivet. Vi behöver räkna med dom som blir träffade av blixten precis när dom ska ha sex och måste avstå. Typ såna oväntade händelser gör att vi halkar ner på 99,9%.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Kille) skrev 2023-01-20 19:23:06 följande:

Så många som inte talar sanning, killar har alltid detta i tanken, visst kan det finnas nåt enstaka undantag...ja, vi killar är för jävliga 

Jag tror som du..

Men visst, även om tanken far iväg åt det sexuella hållet så klarar åtminstone jag av att vara trogen. 
  • Anonym (Man)
    Anonym (bara vänskap) skrev 2023-01-21 21:50:05 följande:
    En man kan naturligtvis ha vänskap med en attraktiv kvinna så där rent allmänt på samma sätt som han är vän med hundra andra.

Vad som är svårt att ha är en 'kompis' relation där mannen påtar sig rollen som den stöttande och den attraktiva kvinnan anförtror sig till honom som till sin bästa väninna. En sån förtrolig relation, där parterna måste poängtera att den är ¨platonisk' eller 'bara vänner' har nästan alltid en dold agenda. Agendan kan ha ett långt tidsperspektiv, men utan attraktionen skulle det platoniska förhållandet inte existera.
    Precis så, det är supervanligt.
  • Anonym (Man)
    Anonym (.man.) skrev 2023-01-22 00:46:09 följande:
    Och hur vet du att det nästan alltid finns en dold agenda? Antar att du tänker säga att du har sett det hos personer i din omgivning. Men jag har sett någonting annat hos personer i min omgivning. Hur kan du uttala dig med sådan säkerhet om vad som gäller i det allmänna fallet när du bara har dina egna erfarenheter att gå på?
    Alla, precis alla har bara sina egna erfarenheter att gå på.

Själv ser jag bra ut, och det funkar bra både ute i svängen och på Tinder. Jag har själv aldrig hamnat, eller tillåtit mig att hamna i friendzone-facket. Men många killar gör det, i hopp om att på något sätt nå fram till och eventuellt inleda något längre fram.

Dessa killar har tålamod och dom väl medvetna om att det just i stunden är kört om dom visar mer än vänskapsband. Dessutom tror jag många gånger även tjejen är medveten om att killen är sugen på något plan, men väljer att kamouflera detta faktum eftersom det ger andra fördelar.

Jag menar nu inte att alla är på detta sätt, men det är inte ovanligt. 
Svar på tråden Är det möjligt för en man att ha en helt platonisk vänskap med en snygg kvinna?