• Anonym (Alltid arg)

Arg över sexlivet

Så mitt liv blev inte som jag tänkt. Vi har väldigt lite sex och det är alltid på hennes villkor och på det sättet hon vill. Det kan ibland gå veckor mellan när vi har sex.

Känns inte som hon tänder på mig alls utan ställer upp för husfridens skull. Hela situationen har gjort mig arg samtidigt som jag vet att det inte är okej att vara arg över ett bristande sexliv. Det betyder att jag under dagar och kvällar beter mig normalt och håller känslorna inne. Samtidigt har vi ytterst lite närhet, hon gillar inte att mysa speciellt ofta. Kyssar ska vara med stängd mun. 

På nätterna ligger jag numera och vrider och vänder på mig. Kan inte sova för att jag tänker på sexlivet. I natt blev det från 10 till 5 på morgonen jag låg och var arg. Har inget utlopp för känslorna och jag känner att så här vill jag inte ha det. Samtidigt blir jag arg på mig själv för att jag känner så här då jag borde kunna acceptera hennes lust. 

Ni kan säkert tänka er vilken ond cirkel det blir. Hur ont det gör att känna så här. Samtidigt blir hon besviken eller väldigt orolig när jag säger nej till sex. Men inte speciellt roligt att känna att jag är något som är inplanerat. Där det inte är attraktionen till mig som får igång henne.

Det är inte bara på nätterna som tankarna snurrar numera utan även under dagarna. Svårt att göra något då allt känns menlöst. 

• Svar på tråden Arg över sexlivet
  • Bis mis
    Tukt skrev 2023-01-07 11:21:17 följande:

Ade ni sex, kärlek, romantik i början? För i så fall handlar det ju om ett svek, ett löfte som inte infriats. En viss förändring måste en såklart acceptera. Men annars så kan en ju säga att hon sålde en sak, och du fick en annan.
    Nu kan avsaknaden bestå i mycket. Men ett löftesbrott är det, och det är också så jag tycker ni ska hantera det hos den familjeterapeut jag utgår från att du tänker kontakta. Eller?

Hm svek...vad är hönan och ägget. Jag har ingen outtröttlig källa av kärlek och attraktion att ösa ur mig, den skapas av det man har tillsammans. Först från början av kemin man har när man träffas och sen behöver man uppfylla vissa saker för att den ska öka och bibehållas. Först dras jag till utseendet, humorn och samspelet. Sen så är det personligheten som riktigt gör mig lätt besatt. Intellektet, graden av osjälviskhet och egen drivkraft. B la.
  • Tukt
    Bis mis skrev 2023-01-07 13:54:47 följande:
    Hm svek...vad är hönan och ägget. Jag har ingen outtröttlig källa av kärlek och attraktion att ösa ur mig, den skapas av det man har tillsammans. Först från början av kemin man har när man träffas och sen behöver man uppfylla vissa saker för att den ska öka och bibehållas. Först dras jag till utseendet, humorn och samspelet. Sen så är det personligheten som riktigt gör mig lätt besatt. Intellektet, graden av osjälviskhet och egen drivkraft. B la.
    Tänker att kärlek, sex, innerlighet ofta skapas av ett prioriterat arbete båda parter i mellan. Sedan kan saker såklart hända som försvårar det arbetet.
    Men om inget annat direkt avtalat, så blir man ju en enighet just för att det finns det som inte finns vänner i mellan.
    Om den ena, eller båda, inte jobbar på att få det att funka, är det i någon mån ett löfte som bryts.
    Det är då enklare att se det för vad det är, än att utgå från att den ena haft mycket på jobbet ena veckan, sedan var det tvätten som skulle vikas, och att vinterdäcken ska skiftas.
  • Anonym (Alltid arg)
    Bis mis skrev 2023-01-07 13:44:29 följande:
    Förstår vad du menar men det är grav skillnad på kortare boxershorts och stringstrosor. Tycker du ska testa ett par av hennes när hon inte är hemma och se vad du tycker om den känslan....återkom gärna med en recension efteråt :)
    Får nog prova på och återkomma om det :P. Men hade som sagt varit helt okej om hon aldrig hade haft string på sig. Däremot att det ska has string en hel dag på kontoret eller när vi ska ut och träffa vänner. Då är det känslan jag får att det är jag som inte är viktig. 

Sen behöver hon inte ha det ofta men någon gång. 

Svek är det inte i min värld. Det är tråkigt och jag vill självklart förändra det hela. Göra mig mer attraktiv men jag tror inte det är problemet faktiskt. Hon kan säga att jag ser snygg eller sexig ut. 

Kanske måste jag arbeta på mig själv mer och då inte bara att gå ner i vikt. Göra roligare saker själv. Bli mer "självständig" som ni uttrycker det. 
  • Anonym
    Tukt skrev 2023-01-07 11:21:17 följande:

Ade ni sex, kärlek, romantik i början? För i så fall handlar det ju om ett svek, ett löfte som inte infriats. En viss förändring måste en såklart acceptera. Men annars så kan en ju säga att hon sålde en sak, och du fick en annan.
    Nu kan avsaknaden bestå i mycket. Men ett löftesbrott är det, och det är också så jag tycker ni ska hantera det hos den familjeterapeut jag utgår från att du tänker kontakta. Eller?

Jaha?
    Så om det går hett till i sänghalmen i början för att sedan klinga av så har man ljugit?
  • Bis mis
    Tukt skrev 2023-01-07 14:05:16 följande:
    Tänker att kärlek, sex, innerlighet ofta skapas av ett prioriterat arbete båda parter i mellan. Sedan kan saker såklart hända som försvårar det arbetet.
    Men om inget annat direkt avtalat, så blir man ju en enighet just för att det finns det som inte finns vänner i mellan.
    Om den ena, eller båda, inte jobbar på att få det att funka, är det i någon mån ett löfte som bryts.
    Det är då enklare att se det för vad det är, än att utgå från att den ena haft mycket på jobbet ena veckan, sedan var det tvätten som skulle vikas, och att vinterdäcken ska skiftas.
    Det kan säkert vara så att vi menar samma sak men....det har aldrig varit ngt jag kunnat benämna som "arbete" när jag har varit galet attraherad av nån både fysiskt och mentalt. Det är ett samspel där man läser av och förstår vad den andra önskar, att uppfylla det är en lycka i sig. Inte att arbete. Det kräver ju att det även är ngt jag önskar, att man har en såpass bra passform. 

När en långvarig partner visade sig önska ett hembiträde som även skulle dra in en ansenlig mängd pengar så blev det skilsmässa. Så då var vi inte kompatibla. Jag menar att så långt var jag inte beredd att "arbeta" för det förhållandet.

Frågan är var brytpunkten går, när är det ändå bättre att bryta upp även om det finns barn, gemensamt socialt umgänge, fastigheter och bolag tillsammans....en avvägningsfråga.
  • Bis mis
    Anonym (Alltid arg) skrev 2023-01-07 14:08:51 följande:
    Får nog prova på och återkomma om det :P. Men hade som sagt varit helt okej om hon aldrig hade haft string på sig. Däremot att det ska has string en hel dag på kontoret eller när vi ska ut och träffa vänner. Då är det känslan jag får att det är jag som inte är viktig. 

Sen behöver hon inte ha det ofta men någon gång. 

Svek är det inte i min värld. Det är tråkigt och jag vill självklart förändra det hela. Göra mig mer attraktiv men jag tror inte det är problemet faktiskt. Hon kan säga att jag ser snygg eller sexig ut. 

Kanske måste jag arbeta på mig själv mer och då inte bara att gå ner i vikt. Göra roligare saker själv. Bli mer "självständig" som ni uttrycker det. 
    Gör gärna det, väntar med spänning även om jag nu läste att du provat elefantstring :D 

Jag förstår helt det med att såklart vilja känna att hon prioriterar dig, funkar det en hel dag på jobbet när man behöver fokusera så....hm. Sen skulle jag aldrig vilja att min partner har på sig ngt som är plågsamt såklart. Men jag vill ändå vara i fokus på ett sätt som är svårt att förklara.

Självständighet är ju något man har olika grad av. Det är väl att den ska synka som man vill. Jag som lätt kan känna mig kvävd blir glad av någon som alltid har ngt eget på gång. Sen blir jag underprioriterad enligt mitt sätt att se det så minskar mitt intresse. Det är plågsamt att vilja ha någon som liksom är utom räckhåll fastän dom kan vara i samma rum.
  • Bis mis
    Anonym skrev 2023-01-07 14:22:42 följande:
    Jaha?
    Så om det går hett till i sänghalmen i början för att sedan klinga av så har man ljugit?
    Kanske....vissa i mitt liv har gett sken av att vara som jag vad gäller drive. Sen visar det sig att deras naturliga drive är lägre. Då hade jag ju önskat att dom sagt något om det i början. Nu när jag är med någon som är som jag så är det som det brukar vara, mer drive med tiden. Det är fantastiskt faktiskt, så passform ska inte underskattas. Man kan bryta upp, ibland är gräset grönare på andra sidan. Svårt att inse när man är en envis terrier, men det kan vara bättre kasta in handduken i vissa lägen.
  • TvillingmammaVästgöte

Jag tror att man måste ha lite mer egentid både mannen och kvinnan för att lusten skall finnas kvar, efter ett antal år med småbarn och familjelogistik. 

Annars blir det till slut bara familjelogistik och man blir som arbetskamrater i familjen AB.

Båda behöver hobbies och lite distans till varandra.
    Det måste vara lite spännande för kvinnan, mannen får inte gå hemma jämt, det blir inte sexigt. Samtidigt får det inte bli så att kvinnan lämnas med allt hemarbete. Trötthet och utmattning leder inte till sexintresse. 

En ekvation som inte går ihop? Ja så är det nog.

• Tukt
    Anonym skrev 2023-01-07 14:22:42 följande:
    Jaha?
    Inte nödvändigtvis ljugit, men varit oärlig. Men givetvis måste den inledande fasen passeras så det blir lite mer vardag.
    Men att gå från hundra till noll, är oärligt, både mot en själv och sin partner.
  • Anonym
    Tukt skrev 2023-01-07 16:37:13 följande:
    Inte nödvändigtvis ljugit, men varit oärlig. Men givetvis måste den inledande fasen passeras så det blir lite mer vardag.
    Men att gå från hundra till noll, är oärligt, både mot en själv och sin partner.
    Jag håller inte med.
    Att lusten försvinner kan man inte hjälpa.

Gud hjälpe mig från att träffa någon som du.
Svar på tråden Arg över sexlivet