Bis mis skrev 2023-01-07 13:54:47 följande:
Hm svek...vad är hönan och ägget. Jag har ingen outtröttlig källa av kärlek och attraktion att ösa ur mig, den skapas av det man har tillsammans. Först från början av kemin man har när man träffas och sen behöver man uppfylla vissa saker för att den ska öka och bibehållas. Först dras jag till utseendet, humorn och samspelet. Sen så är det personligheten som riktigt gör mig lätt besatt. Intellektet, graden av osjälviskhet och egen drivkraft. B la.
Tänker att kärlek, sex, innerlighet ofta skapas av ett prioriterat arbete båda parter i mellan. Sedan kan saker såklart hända som försvårar det arbetet.
Men om inget annat direkt avtalat, så blir man ju en enighet just för att det finns det som inte finns vänner i mellan.
Om den ena, eller båda, inte jobbar på att få det att funka, är det i någon mån ett löfte som bryts.
Det är då enklare att se det för vad det är, än att utgå från att den ena haft mycket på jobbet ena veckan, sedan var det tvätten som skulle vikas, och att vinterdäcken ska skiftas.