• Anonym (Alltid arg)

Arg över sexlivet

Så mitt liv blev inte som jag tänkt. Vi har väldigt lite sex och det är alltid på hennes villkor och på det sättet hon vill. Det kan ibland gå veckor mellan när vi har sex.

Känns inte som hon tänder på mig alls utan ställer upp för husfridens skull. Hela situationen har gjort mig arg samtidigt som jag vet att det inte är okej att vara arg över ett bristande sexliv. Det betyder att jag under dagar och kvällar beter mig normalt och håller känslorna inne. Samtidigt har vi ytterst lite närhet, hon gillar inte att mysa speciellt ofta. Kyssar ska vara med stängd mun. 

På nätterna ligger jag numera och vrider och vänder på mig. Kan inte sova för att jag tänker på sexlivet. I natt blev det från 10 till 5 på morgonen jag låg och var arg. Har inget utlopp för känslorna och jag känner att så här vill jag inte ha det. Samtidigt blir jag arg på mig själv för att jag känner så här då jag borde kunna acceptera hennes lust. 

Ni kan säkert tänka er vilken ond cirkel det blir. Hur ont det gör att känna så här. Samtidigt blir hon besviken eller väldigt orolig när jag säger nej till sex. Men inte speciellt roligt att känna att jag är något som är inplanerat. Där det inte är attraktionen till mig som får igång henne.

Det är inte bara på nätterna som tankarna snurrar numera utan även under dagarna. Svårt att göra något då allt känns menlöst. 

• Svar på tråden Arg över sexlivet
  • Tukt
    Bis mis skrev 2023-01-07 15:06:04 följande:
    Det kan säkert vara så att vi menar samma sak men....det har aldrig varit ngt jag kunnat benämna som "arbete" när jag har varit galet attraherad av nån både fysiskt och mentalt. Det är ett samspel där man läser av och förstår vad den andra önskar, att uppfylla det är en lycka i sig. Inte att arbete. Det kräver ju att det även är ngt jag önskar, att man har en såpass bra passform. 

När en långvarig partner visade sig önska ett hembiträde som även skulle dra in en ansenlig mängd pengar så blev det skilsmässa. Så då var vi inte kompatibla. Jag menar att så långt var jag inte beredd att "arbeta" för det förhållandet.

Frågan är var brytpunkten går, när är det ändå bättre att bryta upp även om det finns barn, gemensamt socialt umgänge, fastigheter och bolag tillsammans....en avvägningsfråga.
    När jag skriver "arbete" eller "arbeta" med, så menar jag att för att hålla relationer vid liv, kan en en inte bara gå på lust och känsla. Lusten och känslan bygger på något, och det är något en måste jobba med.
    Det går liksom inte fylla helgerna med aktiviteter om en samtidigt ska vara utvilad och kunna få känslor att blomma upp, och därmed lusten.
  • Tukt
    Anonym skrev 2023-01-07 16:44:22 följande:
    Jag håller inte med.
    Att lusten försvinner kan man inte hjälpa.

Gud hjälpe mig från att träffa någon som du.
    Lust är inte en naturkraft. De som ser den som något ren esoteriskt kommer snart tappa den.
    I en relation behöver man jobba för att den ska få plats när vardagens "måsten" pockar på.
  • Anonym (Patetisk)
    Anonym (egen kuppe) skrev 2023-01-05 13:52:48 följande:

Jag har haft det så under perioder i mitt liv, olika förhållanden.
    Upptäckte att det hjälpte att byta sovrum, sova i gästrummet eller arbetsrummet.

Alla har kanske inte den möjligheten men om du har det så hjälper det mot frustrationen. Skönt att känna att man är sin egen, båda sover bättre och det finns något friskt i att fokusera på sig själv. Läsa lite, kanske onanera om man känner för det, slippa fundera på den lilla gnuttan hopp som aldrig överger dig. att hon kanske vill ikväll
    en liten godnattpuss och sen gå till sin egen säng. 
    Lite tragiskt kanske men ett bra sätt att ta kontroll för sin egen överlevnad

Jag sover i gästrummet sedan i höstas. Som sagt kan jag onanera varje kväll, och jag slipper "frestas" av min fru och sedan behöva bli besviken. Förra gången vi hade sex var 2020.

Tragiskt, och år efter år går.

• Kockobello
    Tukt skrev 2023-01-07 18:33:30 följande:
    Lust är inte en naturkraft. De som ser den som något ren esoteriskt kommer snart tappa den.
    I en relation behöver man jobba för att den ska få plats när vardagens "måsten" pockar på.
    Samt att hålla sig fräsch och i form, det är dåligt för sexlusten att känna sig ful.
  • Bis mis
    Tukt skrev 2023-01-07 18:33:30 följande:
    Jo, det är det enligt mig, lust kan vara mkt livskraftigt. Den kan överleva (för) mkt men den behöver bränsle enligt vad var och en behöver, så på det sättet har du rätt. Det kan vara att man delar på livets bördor t ex. Eller att man har ett stort mentalt utbyte.
  • Anonym (Teddy)
    Anonym (Alltid arg) skrev 2023-01-07 10:54:00 följande:
    Ja du det är mycket som är samma. Sexiga underkläder har gått bort under många år, hemma iallafall. Vi jobbar hemifrån större delen av tiden, jag driver eget företag och har alltid jobbat hemma men under pandemin började även hon jobba hemifrån. Så string har hon bara på sig när hon eller vi ska gå ut. 

Det känns ganska jobbigt, att jag inte var värd att det känns lite obekvämt ibland men när andra ska se henne är det värt det. Har varit så sedan de första åren så inget nytt. 

Själv har jag sedan ett par år tillbaka börjat köpa underkläder som sitter bättre, ser snyggare ut. De kan vara lite obekväma ibland då jag föredrar lite längre boxers men upptäckte vid något tillfälle att hon gillade kortare och då gick jag direkt över. 

Barn har vi inte, försökte i några år men det blev inget. Inget fel på någon av oss men funkade inte helt enkelt. 

Har arbetat mycket på mig själv under 2022, gått ner till 72 kilo från runt 90. Har en del synliga muskler nu mot hur jag såg ut i januari 2022. Tränade lite grann men slutade när jag fick Covid, fick aldrig orken/viljan att börja igen efteråt. 
    Jag vet att det inte är detta som tråden handlar om och kanske inget du alls vill diskutera. Jag ber om ursäkt isf och ignorera då min kommentar. 
    Men kan inte låta bli att reagera på att du säger att det inte funkar för er att skaffa barn, men att det inte är nåt fel på nån av er. Har ni gjort fertilitetsundersökning? Om ni har försökt och det inte funkar för er att få barn så är det ju per definition något som är fel på någons fertilitet. Det finns hjälp att få för de allra flesta. 
    Jag ber om ursäkt igen ifall mina råd är ovälkomna.
  • Anonym (40ish)
    Anonym (Alltid arg) skrev 2023-01-07 14:08:51 följande:
    Får nog prova på och återkomma om det :P. Men hade som sagt varit helt okej om hon aldrig hade haft string på sig. Däremot att det ska has string en hel dag på kontoret eller när vi ska ut och träffa vänner. Då är det känslan jag får att det är jag som inte är viktig. 

Sen behöver hon inte ha det ofta men någon gång. 
    This ☝️

Detta gör mig så jäkla irriterad. Det är precis samma hos oss. Det ska vara bekväma trosor och inte tycker hon att det är värt besväret att raka fittan.. men ska hon till badhuset eller ut med kompisarna så är det välrakat och värsta string som gäller.
  • Kockobello
    Anonym (40ish) skrev 2023-01-07 21:02:48 följande:
    This ☝️

Detta gör mig så jäkla irriterad. Det är precis samma hos oss. Det ska vara bekväma trosor och inte tycker hon att det är värt besväret att raka fittan.. men ska hon till badhuset eller ut med kompisarna så är det välrakat och värsta string som gäller.
    Då letar hon nog annat undermedvetet. Annars är det ens man som är det viktiga, hur omgivningen ser en ger man ju blanka fan i.
  • Anonym (Viv)
    Anonym (40ish) skrev 2023-01-07 21:02:48 följande:
    This ☝️

Detta stör mig så jäkla mycket med de män jag varit ihop med också. De kan snuska sig och inte duscha på 2-4 dar. Men ska de till jobbet eller träffa nån polare, då ska det duschas!

Vafan jag hatar svettlukt vill att mannen duschar varje dag, varför är män så kassa på hygien? Får tjata!
  • Tukt
    Anonym (Viv) skrev 2023-01-07 22:44:27 följande:
    Detta stör mig så jäkla mycket med de män jag varit ihop med också. De kan snuska sig och inte duscha på 2-4 dar. Men ska de till jobbet eller träffa nån polare, då ska det duschas!

Vafan jag hatar svettlukt vill att mannen duschar varje dag, varför är män så kassa på hygien? Får tjata!
    Tror du alltid att det du upplever är något generellt för alla? Och tror du tjat är något bra för en relation?
    Ett alternativ annars är väl att inte ha intima relationer med skitgrisar och inte sedan  skylla problemen på hela manssläktet. Samt att om relationen gått in i ett läge där tjat ses som nödvändigt, då är att betrakta relationen som färdig, eller åtminstone färdig för en familjeterapeut.
Svar på tråden Arg över sexlivet