• Anonym (Alltid arg)

Arg över sexlivet

Så mitt liv blev inte som jag tänkt. Vi har väldigt lite sex och det är alltid på hennes villkor och på det sättet hon vill. Det kan ibland gå veckor mellan när vi har sex.

Känns inte som hon tänder på mig alls utan ställer upp för husfridens skull. Hela situationen har gjort mig arg samtidigt som jag vet att det inte är okej att vara arg över ett bristande sexliv. Det betyder att jag under dagar och kvällar beter mig normalt och håller känslorna inne. Samtidigt har vi ytterst lite närhet, hon gillar inte att mysa speciellt ofta. Kyssar ska vara med stängd mun. 

På nätterna ligger jag numera och vrider och vänder på mig. Kan inte sova för att jag tänker på sexlivet. I natt blev det från 10 till 5 på morgonen jag låg och var arg. Har inget utlopp för känslorna och jag känner att så här vill jag inte ha det. Samtidigt blir jag arg på mig själv för att jag känner så här då jag borde kunna acceptera hennes lust. 

Ni kan säkert tänka er vilken ond cirkel det blir. Hur ont det gör att känna så här. Samtidigt blir hon besviken eller väldigt orolig när jag säger nej till sex. Men inte speciellt roligt att känna att jag är något som är inplanerat. Där det inte är attraktionen till mig som får igång henne.

Det är inte bara på nätterna som tankarna snurrar numera utan även under dagarna. Svårt att göra något då allt känns menlöst. 

• Svar på tråden Arg över sexlivet
  • Anonym (Teddy)
    Anonym (Alltid arg) skrev 2023-01-08 10:15:49 följande:
    Nja, det är en tredjedel som inte kan få barn av obestämbar anledning. Vi har gjort en utredning som visar att båda är fertila men det blir inget. Kan bero på stress eller vad som helst. 
    Anledningen till att vården säger obestämbar anledning är ju för att dom inte hittar ert specifika problem. Det finns vissa som vården inte kan hjälpa pga att kunskapen inte finns ännu. Fertilitetsproblem har fram tills rätt nyligen inte varit ett prioriterat forskningsområde, speciellt inte vad gäller den manliga fertiliteten. Det finns mycket kvar att upptäcka.
  • Anonym (Alltid arg)
    Anonym (Teddy) skrev 2023-01-08 16:34:34 följande:
    Anledningen till att vården säger obestämbar anledning är ju för att dom inte hittar ert specifika problem. Det finns vissa som vården inte kan hjälpa pga att kunskapen inte finns ännu. Fertilitetsproblem har fram tills rätt nyligen inte varit ett prioriterat forskningsområde, speciellt inte vad gäller den manliga fertiliteten. Det finns mycket kvar att upptäcka.
    Det kan absolut stämma, men man kan inte lösa ett problem som vården inte säger finns. När den kunskapen finns är det för sent för oss iallafall. 
  • Anonym (Älskarinna)
    Anonym (Patetisk) skrev 2023-01-07 18:38:16 följande:
    Jag sover i gästrummet sedan i höstas. Som sagt kan jag onanera varje kväll, och jag slipper "frestas" av min fru och sedan behöva bli besviken. Förra gången vi hade sex var 2020.

Tragiskt, och år efter år går.
    Du har inte lockats av att vara med någon vid sidan av? Låter hemskt att inte dela säng med sin partoner?
  • Anonym (Teddy)
    Anonym (Alltid arg) skrev 2023-01-08 22:18:53 följande:
    Det kan absolut stämma, men man kan inte lösa ett problem som vården inte säger finns. När den kunskapen finns är det för sent för oss iallafall. 
    Nej, det menar jag inte heller. Jag ville bara förklara vad det brukar betyda när vården säger så.
  • Mimosa86
    Anonym (Alltid arg) skrev 2023-01-07 14:08:51 följande:
    Får nog prova på och återkomma om det :P. Men hade som sagt varit helt okej om hon aldrig hade haft string på sig. Däremot att det ska has string en hel dag på kontoret eller när vi ska ut och träffa vänner. Då är det känslan jag får att det är jag som inte är viktig. 

Sen behöver hon inte ha det ofta men någon gång. 

Svek är det inte i min värld. Det är tråkigt och jag vill självklart förändra det hela. Göra mig mer attraktiv men jag tror inte det är problemet faktiskt. Hon kan säga att jag ser snygg eller sexig ut. 

Kanske måste jag arbeta på mig själv mer och då inte bara att gå ner i vikt. Göra roligare saker själv. Bli mer "självständig" som ni uttrycker det. 
    :) jag hade string i åratal men det var enbart för att jag tyckte det var fult med en troskant under tajta kläder. Men jag tycker stringrumpor generellt är fult. Tror inte du ska haka upp dig på just stringen, hon kanske liksom jag enbart ser det som ett måste för att kunna bära kjol.
  • Mimosa86
    Anonym (Alltid arg) skrev 2023-01-07 10:54:00 följande:
    Ja

Barn har vi inte, försökte i några år men det blev inget. Inget fel på någon av oss men funkade inte helt enkelt. 

Har arbetat mycket på mig själv under 2022, gått ner till 72 kilo från runt 90. Har en del synliga muskler nu mot hur jag såg ut i januari 2022. Tränade lite grann men slutade när jag fick Covid, fick aldrig orken/viljan att börja igen efteråt. 
    Kan detta vara en puzzelbit? att sex för henne inte är glädje och njutning längre utan blivit så förknippat med banksparande (med tillhörande misslyckanden) att det har fått en negativ klang?

kan barnlösheten satt henne i en livssorg som påverkar
    er närhet?

hur mår ni av detta..? Kan ni mötas i sorgen? Eller sörjer ni olika?
  • Mimosa86
    Mimosa86 skrev 2023-01-08 22:46:10 följande:
    Kan detta vara en puzzelbit? att sex för henne inte är glädje och njutning längre utan blivit så förknippat med banksparande (med tillhörande misslyckanden) att det har fått en negativ klang?

er närhet?

Barnskapande skulle det stå (inte bankkonmot)
  • Anonym (Alltid arg)
    Mimosa86 skrev 2023-01-08 22:46:10 följande:

er närhet?

Det är säkert en stor del av det hela. Även om det inte var bra innan vi började heller så har det säkert spelat in. Det har inte riktigt sjunkit in ännu för mig att det inte blir några barn. Hon känner att hon svikit mig, det är jag som alltid velat ha barn. Oavsett vad jag säger känner hon nog så ofta.

Det gör att vi inte pratar speciellt ofta om det då jag inte vill påminna henne om det hela. På många sätt kan det säkert vara en pusselbit av det hela även för mig. Att jag fokuserar så mycket på sex kan ha med viljan att skaffa barn att göra. Tyckte inte vi försökte tillräckligt då vi bara hade sex en eller två gånger runt ägglossningen. 

Sanningen är nog att vare sig hon eller jag mår speciellt bra innerst inne. Kanske är min ilska över sexlivet känslor som bubblar över och som inte kommer ut på rätt sätt men som har med att visionen för livet helt kraschat. Jag kommer från en stor familj, alla syskonen har barn och jag kommer bli den enda utan. 
  • Östgöte

Skilj dig du kan inte leva utan sex. Hitta en snygg yngre tjej från Filippinerna dom har inte huvudvärk och vet att mannen har behov.

Svar på tråden Arg över sexlivet