• Mimosa86

Arg över sexlivet

Men det går ju inte att ha det på detta vis.

Du måste sätta dig ner med henne igen, säga att du mår fruktansvärt dåligt av att ni inte är intima, att det inte bara handlar om sex utan generellt. Kyssar, smek, hålla handen, kramar. Vardagsromantik. Att detta inte funkar längre.

Att du är ärligt med att det är allvar. Att du vill att ni går i parterapi, kanske om hon är ok med att du kan ha en älskarinna vid sidan av som du sköter snyggt? Alternativt att ni går skilda vägar om relationen inte blir varmare.
    För jag tror inte hon inser allvaret i detta.

Och med det säger jag inte att hon ska tvinga sig till att ha sex. Men hon kanske behöver lägga energi och intresse på att ta reda på VARFÖR hon inte tänder på sin man? Vad är det som hindrar? Är den låga lusten ett resultat av att hon inte trivs i relationen i övrigt? mår dåligt över något eller är den rent hormonomställnings? Kan han träffa en gynekolog isåfall och gå igenom sina värden? VILL hon ligga? Eller är viljan att avveckla det helt? Detta måste hon vara med och diskutera. man måste båda två jobba på sin relation.

• Mimosa86
    Anonym (40ish) skrev 2023-01-07 00:12:45 följande:

Men visst blir man bitter över att hon inte uppskattar allt man gör, här diskar man, lagar mat, fixar typ allt utan att få ordentlig belöning för det.. har börjat tänka att man kanske är för snäll...

Wow, ska man belönas för att man diskar, lagar mat och fixar hemma? Då har jag mycket att casha in efter julen.  Ska jag börja med det imorgon. efter att jag vikt barnens tvätt vill jag ha en fanfar och jag kommer fan inte ge ungarna någon middag om inte han kan garantera mig två orgasmer senare på kvällen. 

på riktigt? belöning av att göra hushållsarbete? Så dumt så klockorna stanna. Om det är ojämt fördelat så behöver ni ställa om och börja leva jämställt instället.

När folk tipsar om att avlasta frun så handlar det inte om att hon då kommer stå i en tacksamhetsskuld. Det handlar om att leva jämställt så att även hon (utifrån att kvinnor som grupp bevisat lägger mer tid p hem och barn än mannen) får lika mycket vila och återhämtning vilket i många fall kan resultera i att hon får en högre ork och därmed lust. 

• Mimosa86
    Anonym (Alltid arg) skrev 2023-01-07 14:08:51 följande:
    Får nog prova på och återkomma om det :P. Men hade som sagt varit helt okej om hon aldrig hade haft string på sig. Däremot att det ska has string en hel dag på kontoret eller när vi ska ut och träffa vänner. Då är det känslan jag får att det är jag som inte är viktig. 

Sen behöver hon inte ha det ofta men någon gång. 

Svek är det inte i min värld. Det är tråkigt och jag vill självklart förändra det hela. Göra mig mer attraktiv men jag tror inte det är problemet faktiskt. Hon kan säga att jag ser snygg eller sexig ut. 

Kanske måste jag arbeta på mig själv mer och då inte bara att gå ner i vikt. Göra roligare saker själv. Bli mer "självständig" som ni uttrycker det. 
    :) jag hade string i åratal men det var enbart för att jag tyckte det var fult med en troskant under tajta kläder. Men jag tycker stringrumpor generellt är fult. Tror inte du ska haka upp dig på just stringen, hon kanske liksom jag enbart ser det som ett måste för att kunna bära kjol.
  • Mimosa86
    Anonym (Alltid arg) skrev 2023-01-07 10:54:00 följande:
    Ja

Barn har vi inte, försökte i några år men det blev inget. Inget fel på någon av oss men funkade inte helt enkelt. 

Har arbetat mycket på mig själv under 2022, gått ner till 72 kilo från runt 90. Har en del synliga muskler nu mot hur jag såg ut i januari 2022. Tränade lite grann men slutade när jag fick Covid, fick aldrig orken/viljan att börja igen efteråt. 
    Kan detta vara en puzzelbit? att sex för henne inte är glädje och njutning längre utan blivit så förknippat med banksparande (med tillhörande misslyckanden) att det har fått en negativ klang?

kan barnlösheten satt henne i en livssorg som påverkar
    er närhet?

hur mår ni av detta..? Kan ni mötas i sorgen? Eller sörjer ni olika?
  • Mimosa86
    Mimosa86 skrev 2023-01-08 22:46:10 följande:
    Kan detta vara en puzzelbit? att sex för henne inte är glädje och njutning längre utan blivit så förknippat med banksparande (med tillhörande misslyckanden) att det har fått en negativ klang?

kan barnlösheten satt henne i en livssorg som påverkar
    er närhet?

hur mår ni av detta..? Kan ni mötas i sorgen? Eller sörjer ni olika?
    Barnskapande skulle det stå (inte bankkonmot)
  • Mimosa86
    Grey Man skrev 2023-05-02 23:39:22 följande:

Tror ni måste snacka. Hon håller ju din sexualitet som gisslan och du får väl ta till drastiska metoder annars?

Många ofrivilligt barnlösa lever i stor sorg och förtvivlan- hur vet vi att detta inte påverkar sexlusten hos henne?

De behöver nog snarar gå till en terapeut och få verktyg att kommunicera med varandra och hitta en väg fram. Det är ju inte bara sexet som haltar här.. men ofta blir haltande sex ett resultats av att relationen inte mår bra
Svar på tråden Arg över sexlivet