• Anonym (Orolig)

Din partner arbetar nära annan av motsatt kön

Nu tar vi heterosexuella för enkelhetens skull.

Din partner arbetar i ett litet företag med få anställda. Kanske är de till och med bara två som driver detta. Eller att andra på företaget är borta på annat stor del av tiden.

Poängen är de tillbringar mycket tid bara de två ensamma tillsammans. Bör man bara otroligt? 

Skulle du gå med på det här?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Din partner arbetar nära annan av motsatt kön
  • Anonym (Beror på)

Gå med på....? Tänkte du att killen skulle säga upp sig för att du är svartsjuk, eller vadå?

Det beror så klart helt på hur situationen verkar men grundpremissen "man jobbar med kvinna" säger ingenting.

• Kockobello

Vad är det för rubbad frågeställning? 

Du menar att din man ska säga upp sig för att din självkänsla är skev?

• Anonym (Man och make)

Tagga ner. Är du så hysteriskt misstänksam mot din partner behöver du hjälp med att hitta en rimlig väg för att hantera din nu överdrivna svartsjuka. 

• Postman

Inget jag bryr mig om. Skulle någon få av henne trosorna så ring mig så ska jag vara den förste att gratulera.

• Mandel

Jag är ensam kvinna på min arbetsplats och jobbar med 5 män i någorlunda samma ålder. 
    2st är singlar, 1st är särbo, 1st är sambo och 1st av dem är gift.
    Är inte ett dugg intresserad av någon av dem på annat vis än som kollega och möjligen vän, men finns inte på världskartan att en ev partner skulle kunna få ha en åsikt om detta och tycka att jag skulle byta jobb.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Gullvivor

Nej, givetvis hade jag inte varit okej med det. 
    Även om de hade varit ännu fler kollegor på jobbet, så hade jag inte varit okej med en blandad arbetsplats. Än mindre om det bara är han och en annan kvinna, nej absolut inte ok.

• linani
    Gullvivor skrev 2023-01-04 14:02:06 följande:

Även om de hade varit ännu fler kollegor på jobbet, så hade jag inte varit okej med en blandad arbetsplats. 

Vilken rolig tanke! Hur skulle du - teoretiskt - ha säkerställt att det inte är en blandad arbetsplats? Kanske säkrast att bara dejta lastbilschaufförer så man får garanterat ensamarbete
  • Anonym (Beror på)

Även om de hade varit ännu fler kollegor på jobbet, så hade jag inte varit okej med en blandad arbetsplats. Än mindre om det bara är han och en annan kvinna, nej absolut inte ok.

Detta låter väl lite väl konstigt...? Din manliga partner får inte jobba med kvinnor alls...? Stackars karl....
  • Blacknails86

Det här var väl ändå ironi...
Svar på tråden Din partner arbetar nära annan av motsatt kön