• Anonym (Fru)

Kan jag boka tid för sterilisering åt min man?

Som rubriken lyder. Går det, eller måste det vara han själv som gör det?

• Svar på tråden Kan jag boka tid för sterilisering åt min man?
  • Anonym (Fru)
    Anonym (lol) skrev 2022-12-31 22:46:01 följande:

Konstigt att moderator har tagit bort ett tidigare inlägg ifrån mig där jag skrev; Om mannen nu inte går på den bokade tiden och vägrar betala för bokningen då han inte bokade det själv, vem ska då betala för det? 

Knappast att ts kommer betala för det.. 

Men han VILL att jag ska boka!? 
  • Decemberskytt
    Anonym (Fru) skrev 2022-12-31 22:48:59 följande:
    Men han VILL att jag ska boka!? 
    Du lägger villigt så mycket tid på att argumentera här. En telefonkö funkar dock inte, trots att du kan lägga ifrån dig telefonen och ändå märka när det är din tur Obestämd
  • EpicF
    Anonym (lol) skrev 2022-12-31 23:07:17 följande:

Enligt dig så hoppar han ju dit med lätta steg för självaste steriliseringen men inte klarar av att boka det själv utan vill att du ska ringa o boka åt honom.

Jag tror att du har psykat sönder gubben till att han MÅSTE gå o sterilisera sig. Säkert med hot om att du annars tar ungarna ifrån honom. Så där i ligger väl det du kallar för "vill". Vet du.. Jag tror inte på dig.

Låt han ringa o boka om han nu VILL sterilisera sig. 

Är inge alla vuxna som klarar av att ringa vc, finns telefonfobier. Då kan man be någon annan, exempelvis frun. Och det är inget fel med det. 
  • Anonym (lol)
    EpicF skrev 2022-12-31 23:29:48 följande:
    Är inge alla vuxna som klarar av att ringa vc, finns telefonfobier. Då kan man be någon annan, exempelvis frun. Och det är inget fel med det. 

Jag har fortfarande inte fått svar på min fråga till ts. Men då du gärna försvarar henne så kan du ju lika gärna även svara på min fråga; Vem ska betala räkningen om han inte dyker upp och vägrar betala då det inte var han som bokade? 

Och nej. försök inte komma dravlandes med något så löjligt. Klarar han gå fför att sterilisera sig så klarar han att ringa. Uppenbarligen så vill han ju inte ringa eller steriilisera sig, därav som han möjligtvis sagt åt frun att då får hon ringa, då han antagligen har förhoppning om att samhället inte går med på det inför ett sådant stort livsavgörande beslut.

• Decemberskytt
    EpicF skrev 2022-12-31 23:29:48 följande:
    Så den som har s k telefonfobi har inte några problem att prata med någon i verkligheten, eller behövs det någon som sköter det med?
  • EpicF

Anonym (lol) Vem som betalar om han skulle missa tiden är något ts och hennes man bestämmer. Förmodligen har de gemensam ekonomi så båda betalar av deras gemensamma pengar. 

Men eftersom han vill sterilisera sig så är det scenariot oaktuellt. 

• EpicF

Anonym (lol): Nu handlar det om att boka en LÄKARTID för att diskutera sterilisering. Det inget stort livsavgörande beslut med att boka en LÄKARTID. 

• EpicF

Decenberskytt: Ingen aning om man har svårt art prata ned folk irl. Jag har inte telefonforbi. Men jag antar att set är olika hur vida man klarar att prata med folk öga till öga. 

Dessutom finns det många som inte gillar att prata i telefon, men som inte har problem att prata öga till öga. 

• Decemberskytt
    EpicF skrev 2022-12-31 23:48:52 följande:

Decenberskytt: Ingen aning om man har svårt art prata ned folk irl. Jag har inte telefonforbi. Men jag antar att set är olika hur vida man klarar att prata med folk öga till öga. 

Dessutom finns det många som inte gillar att prata i telefon, men som inte har problem att prata öga till öga. 

Det handlar om en vuxen människa, vissa krav ska väl kunna ställas. Om man inte gillar att prata i telefon som vuxen bara för att beställa en läkartid, då är det kanske mer aktuellt att söka för det än att lägga över det på någon annan.
  • Anonym (lol)
    EpicF skrev 2022-12-31 23:46:00 följande:

Anonym (lol) Vem som betalar om han skulle missa tiden är något ts och hennes man bestämmer. Förmodligen har de gemensam ekonomi så båda betalar av deras gemensamma pengar. 

Men eftersom han vill sterilisera sig så är det scenariot oaktuellt. 

Nej. Den som har bokat läkartiden är självklart den som får stå för kostanden med självfallet. Så bör det åtminstone vara. Att anta att de har en gemensam ekonomi.. jag finner inga ord för det. Du bara häver ur dig saker...till ingen som helst nytta överhuvudtaget.
Svar på tråden Kan jag boka tid för sterilisering åt min man?