Kan jag boka tid för sterilisering åt min man?
Som rubriken lyder. Går det, eller måste det vara han själv som gör det?
Som rubriken lyder. Går det, eller måste det vara han själv som gör det?
Alltså vad är det för löjliga kommentarer vissa kommer med? Han VILL sterilisera sig, jag vill INTE sterilisera mig.
Du hade alltså inget att komma med ? Varför steriliserar sig inte den person som önskar sterilisering utav någon form överhuvudtaget? Du kan ju inte komma och säga att det är rätt att kräva att någon annan ska göra saker med sin kropp bara för att du önskar det? Hur var det nu med familjelivs ståndpunkt om att var o en är ansvariga för sig själva ?? Hur kan man då ens tänka tanken att man ska ringa o boka in ett sådant stort beslut ÅT någon annan?
Är du en sådan där familjelivs forums hycklare eller ? För inget du ens försöker svara på det här går att förklara på något annat sätt än det helt enkelt.
Alltså vad är det för löjliga kommentarer vissa kommer med? Han VILL sterilisera sig, jag vill INTE sterilisera mig.
Sterilisering är ju rätt speciellt och därför blir det debatt MEN inte är det väl ngt konstigt om en fru ringer och beställer tid åt sin man på VC för att kolla upp hans onda mage? ibland får man vänta i telefonkö och den som har tid ringer,
Varför bokar du inte tid för en sterilisering för dig själv istället?
Självklart vet jag att jag kan boka för annat, men kan ju vara andra regler när det gäller såna här ingrepp.
Spring så fort som vinden vänder vännen! (hälsningar till mannen i förhållandet.)
Som ofta går det inte att citera på mobilen. Jag tror att du frun bara vill käfta med folk eftersom det är ett känsligt ämne. Att ringa vårdcentralen (eller vilken inrättning det än må handla om) för att få svar direkt är för enkelt. Om frågan ens är på riktigt, tvivlar på det.