• Anonym (Fru)

Kan jag boka tid för sterilisering åt min man?

Som rubriken lyder. Går det, eller måste det vara han själv som gör det?

• Svar på tråden Kan jag boka tid för sterilisering åt min man?
  • Ordinär Man

Varför är det viktigt för dig att du ringer? För att han inte gör det, eller något annat skäl?

Hur kul skulle det vara att ovetande få ett brev hem, för det stod en tid då du ska infinna dig på vårdcentralen för sterilisering?

Nej, han fo får ringa själv.

• Anonym (Självklart)

Självklart kan du hjälpa honom att boka en tid på vårdcentralen. Det är ju inte som att man som patient bokar tid för operation!
    sedan får han väl diskutera sig fram till hur han vill ha det ihop med din läkare. Men det är säkert en rejäl väntetid från ev remiss. Oavsett behöver man ju informera sig via sin läkare om alternativ, risk för komplikationer osv.

• Anonym (lol)

Varför bokar du inte tid för en sterilisering för dig själv istället? 

• Anonym (B)
    Anonym (lol) skrev 2022-12-31 11:13:27 följande:

Varför bokar du inte tid för en sterilisering för dig själv istället? 

För att hon inte vill att mannen får barn med någon annan?
    Om de gör slut till exempel?

Men hon vill ha chansen att få barn med en ev. ny partner? 

• Anonym (H)

Enklast är nog att prova. 

Eller rättare sagt, enklast är ju om han gör det själv eller, som föreslagits, att du själv steriliserar dig istället. 

• Decemberskytt

Varför skulle du boka en tid åt din man?
    Svaret är nej, alla myndiga personer måste själva boka sin tid. 

• Anonym (Nej)
    Anonym (Fru) skrev 2022-12-31 05:24:38 följande:
    Kan jag boka tid för sterilisering åt min man?

Som rubriken lyder. Går det, eller måste det vara han själv som gör det?

Anonym (Fru) skrev 2022-12-31 08:02:12 följande:
    Det är ju ändå han som går på besöken, jag menar bara själva bokningen.
    Nej nej och åter nej. Du kan inte boka läkartider åt andra vuxna. Tråden behöver inga fler svar än så.

• Anonym (Nej)
    Anonym (lol) skrev 2022-12-31 11:44:39 följande:
    Tack för det  jävligt sjuka svaret! Det var ärligt och sanningen iallafall. Det bör finns fängelsestraff för sådana som ts. Vill hon inte ha fler barn så visst, låt gå, då får hon sterilisera sig, men att kräva att någon annan ska göra det föra att förhindra att den kan få leva ett annat liv en dag är ju bara helt sinnessjukt! 
    Men lägg av, det där är bara dina egna fantasier! Ts har inte sagt något om varför han ska sterilisera sig så sluta spy galla över något som inte sagts.
  • EpicF

Ja, tekniskt sätt så ska du kunna boka en tid åt din man. Även om det kommer att se konstigt ut. 

Svar på tråden Kan jag boka tid för sterilisering åt min man?