• Decemberskytt

Kan jag boka tid för sterilisering åt min man?

Varför skulle du boka en tid åt din man?
    Svaret är nej, alla myndiga personer måste själva boka sin tid. 

• Decemberskytt

Det går tydligen om han först finns registrerad. Den informationen googlades fram på mindre än en minut! Men kanske roligare med mothugg här på FL Skrattande
  • Decemberskytt

Som ofta går det inte att citera på mobilen. Jag tror att du frun bara vill käfta med folk eftersom det är ett känsligt ämne. Att ringa vårdcentralen (eller vilken inrättning det än må handla om) för att få svar direkt är för enkelt. Om frågan ens är på riktigt, tvivlar på det.

• Decemberskytt

Det funkar inte för mig heller att vända telefonen. Kan det bero på typ av mobil? Jag har en iPhone. Har visserligen inget med tråden att göra, men en intressant fråga.

• Decemberskytt

Det är avstängt, men funkar inte att citera ändå. Det gjorde det tidigare, för några månader sen. Så någon form av bugg är det ju. Konstigt att vissa mobiler drabbas dock.

• Decemberskytt
    Anonym (Fru) skrev 2022-12-31 22:48:59 följande:
    Men han VILL att jag ska boka!? 
    Du lägger villigt så mycket tid på att argumentera här. En telefonkö funkar dock inte, trots att du kan lägga ifrån dig telefonen och ändå märka när det är din tur Obestämd
  • Decemberskytt
    EpicF skrev 2022-12-31 23:29:48 följande:
    Är inge alla vuxna som klarar av att ringa vc, finns telefonfobier. Då kan man be någon annan, exempelvis frun. Och det är inget fel med det. 
    Så den som har s k telefonfobi har inte några problem att prata med någon i verkligheten, eller behövs det någon som sköter det med?
  • Decemberskytt
    EpicF skrev 2022-12-31 23:48:52 följande:

Decenberskytt: Ingen aning om man har svårt art prata ned folk irl. Jag har inte telefonforbi. Men jag antar att set är olika hur vida man klarar att prata med folk öga till öga. 

Dessutom finns det många som inte gillar att prata i telefon, men som inte har problem att prata öga till öga. 

Det handlar om en vuxen människa, vissa krav ska väl kunna ställas. Om man inte gillar att prata i telefon som vuxen bara för att beställa en läkartid, då är det kanske mer aktuellt att söka för det än att lägga över det på någon annan.
  • Decemberskytt

Båda i det förhållandet har tydligen svårt att ta tag i saker. Han vill inte boka tid själv, hon rådfrågar här i stället. Är ni ens vuxna? 

Svar på tråden Kan jag boka tid för sterilisering åt min man?