• EpicF

Kan jag boka tid för sterilisering åt min man?

Ja, tekniskt sätt så ska du kunna boka en tid åt din man. Även om det kommer att se konstigt ut. 

• EpicF

Anonym (abc): Nej, det fungerar inte. Att man inte kan citera (utom sista inlägget) är en bugg från familjeliv som drabbat många. 

• EpicF
    Anonym (Abc) skrev 2022-12-31 17:58:04 följande:
    Och för att demonstrera det så tog jag här och citerade det näst sista inlägget.
    Ja, och jag talar om för dig att för många gungerar det inte. 
  • EpicF
    EpicF skrev 2022-12-31 18:08:58 följande:
    Ja, och jag talar om för dig att för många gungerar det inte. 
    *fungerar 
  • EpicF
    Decemberskytt skrev 2022-12-31 18:11:56 följande:

Det funkar inte för mig heller att vända telefonen. Kan det bero på typ av mobil? Jag har en iPhone. Har visserligen inget med tråden att göra, men en intressant fråga.

Jag heter Samsung och det fungerar inte heller. Ibland får jag dock till att citera inlägg högre upp, men oftast inte. 

Det är en bugg. 
  • EpicF
    EpicF skrev 2022-12-31 18:13:10 följande:
    Jag heter Samsung och det fungerar inte heller. Ibland får jag dock till att citera inlägg högre upp, men oftast inte. 

Det är en bugg. 
    *har inte heter Cool

Jävla autocorrect 😅
  • EpicF
    Anonym (Fru) skrev 2022-12-31 18:51:43 följande:

Vad är det som är känsligt? Han vill sterilisera sig, men vill av olika anledningar inte behöva ringa. Jag vill veta om det öht går innan jag ställer mig i en seg telefonkö.

Ser inte problemet med det. Vara du har hans personnummer. 
  • EpicF
    Anonym (lol) skrev 2022-12-31 20:22:41 följande:
    Hade han velat det så hade ju bokningen varit det minsta problemet. O om han nu inte går.  O vägrar betala räkningen för mötet .. vem ska då betala? Du eller han? 

Självklart anser du säkerligen med fler kvinnor här inne att det självklart ska va han. Något annat skulle göra mig förvånad o inte hade jag trott på det heller för den delen. 
    Ts man vill ju sterilisera sig. Så varför skulle han inte gå på den bokade tiden, även om den är bokad av frun (ts)?
  • EpicF
    Anonym (lol) skrev 2022-12-31 23:07:17 följande:

Enligt dig så hoppar han ju dit med lätta steg för självaste steriliseringen men inte klarar av att boka det själv utan vill att du ska ringa o boka åt honom.

Jag tror att du har psykat sönder gubben till att han MÅSTE gå o sterilisera sig. Säkert med hot om att du annars tar ungarna ifrån honom. Så där i ligger väl det du kallar för "vill". Vet du.. Jag tror inte på dig.

Låt han ringa o boka om han nu VILL sterilisera sig. 

Är inge alla vuxna som klarar av att ringa vc, finns telefonfobier. Då kan man be någon annan, exempelvis frun. Och det är inget fel med det. 
  • EpicF

Anonym (lol) Vem som betalar om han skulle missa tiden är något ts och hennes man bestämmer. Förmodligen har de gemensam ekonomi så båda betalar av deras gemensamma pengar. 

Men eftersom han vill sterilisera sig så är det scenariot oaktuellt. 

• EpicF

Anonym (lol): Nu handlar det om att boka en LÄKARTID för att diskutera sterilisering. Det inget stort livsavgörande beslut med att boka en LÄKARTID. 

• EpicF

Decenberskytt: Ingen aning om man har svårt art prata ned folk irl. Jag har inte telefonforbi. Men jag antar att set är olika hur vida man klarar att prata med folk öga till öga. 

Dessutom finns det många som inte gillar att prata i telefon, men som inte har problem att prata öga till öga. 

• EpicF
    Anonym (lol) skrev 2023-01-01 00:27:00 följande:
    Nej. Den som har bokat läkartiden är självklart den som får stå för kostanden med självfallet. Så bör det åtminstone vara. Att anta att de har en gemensam ekonomi.. jag finner inga ord för det. Du bara häver ur dig saker...till ingen som helst nytta överhuvudtaget.
    Det är upp till ts och hennes man att bestämma. Inte oss. Inte vården. Utan det är deras beslut vem som betalar. 

Vad vill du jag ska säga? Varken du eller jag vet vad de vmhar för ekonomi, hur de gör med olika räkningar, hur de gör med läkarräkningar etc. 

Det vanligaste i ett äktenskap är att ha genemsam ekonomi och betala alla räkningar för "hushållskassan", även läkareäkningar. 

Vad det egentligen du hänger upp dig på? Det handlar om att boka en läkartid för att diskutera sterilisering, något ts man vill göra. 

En läkartid kan ta boka, så länge hun har hans personnummer. 
  • EpicF

Decemberskytt: Eller så tar man hjälp. Som vilket annan normal person hade gjort. 

Kan också vara så enkelt att ts har möjlighet att ringa vid telefontider och att hennes man inte har sen möjligheten. 

Jag har själv ringt och bokat en läkartid till min sambo, eftersom jag har ett jobb som gör set möjligt för mig att ringa på dagtid när telefontiderna är. Var inga problem alls. 

• EpicF

Anonym (fungerar): Så bra för dig. Men för alla fungerar det inte alla att citera. En bugg på familjeliv. 

• EpicF
    Anonym (lol) skrev 2023-01-01 00:49:37 följande:

Så om vi var gifta o jag beställer något i ditt namn som du inte vill ha och som du vägrar betala så ska vi ändå sätta oss ner och diskutera saken menar du? Nej då hade du antagligen tyckt att jag skulel stå för kostnaden.

Jag haka upp mig på att du rent konkret häver ur dig att de antagligen har gemensam ekonomi,. O sedan försöker du komma med påståendet om att varken du eller jag vet vad e har för ekonomi... nej det var ju precis just det jag reagerade på INNAN.. och anser dig svamla till ingen nytta.

Jag skrev "antagligen", just för att jag aldrig kan veta. Förstod du verkligen inte det?! 😮

Om man är överens om att en person bokar så har man också diskuterat vem som betalar. 

Personligen så anser jag att man inom ett äktenskap eller samboskap diskuterar olika kostnader, oavsett vad mam har för ekonomi. 
  • EpicF
    Anonym (Luttrad) skrev 2023-01-05 10:34:27 följande:
    Om du och barnen drar och han träffar en ny kanske saker ändras.
    Då borde han inte vilja sterilisera sig. För om du läst ts så ser du att det är hennes man som vill sterilisera sig. Inte ts som vill att han ska göra det. 
  • EpicF
    Anonym (lol) skrev 2023-01-06 16:18:54 följande:

Hade du haft det minsta vett i skallen så hade du sagt till din man att "vid ett sådant stort livsbeslut så får du ringa själv då jag inte vill komma att bli beskylld för något vid senare tillfälle om något skulle uppstå".

Du är antagligen en riktig satkärring eller en hycklare...men förmodligen båda två.

Det handlade om att boka en läkartid. Detr inget stoet livsviktigt beslut alls. 
  • EpicF
    Anonym (lol) skrev 2023-01-06 17:05:52 följande:
    Hade personen överhuvudtaget kunnat genomgå en kastrering via svensk sjukvård (jaja sterilisering, same road end with different stories liksom) utan att ha ett möte inbokat i första hand? 
    Nej, en läkartid är ett första tid. Ts boka en läkartid till sin man, efter stt han bett henne om det. Ts har inte bokat något sterilisering åt sin man. 
  • EpicF
    Anonym (lol) skrev 2023-01-06 20:13:36 följande:
    Så alltså är svaret på frågan; NEJ!
    Precis vad skrev. Men du verkar inte förstå att ts inte bokat sterilisering till sin man, utan en helt vanlig läkartid. 
Svar på tråden Kan jag boka tid för sterilisering åt min man?