• Anonym (Ts)

Clearblue visar fel antal v, ge mig hopp!

För en v sen slog CB om till 2-3 v. Idag står den fortfarande på 2-3 v. Jag hade räknat med att den skulle gå till 3+ idag.

Kan någon ge mig hopp, solskenshistorier om att den segade för er med? 

Behöver INTE höra om MF eller MA nu, bara positiva berättelser. Har grotesk ångest här och kan inte sova. Vill heller inte höra förmaningar om att sluta testa osv. Är så brutalt jäkla oroad att jag gråter när jag skriver det här.

Har gått med kväljningar senaste dagarna och inte haft så mkt matlust, växlat mellan sömnlöshet och trötthet och har svag molvärk.

De andra billigare testen jag har använt har varierat i styrka.

NÅGON?

• Svar på tråden Clearblue visar fel antal v, ge mig hopp!
  • Anonym (Ts)
    EpicF skrev 2022-11-09 09:47:20 följande:
    Det behöver inte betyda någonting annat en en vanligt ofarlig mellanblödning. 
    Blöder dock mer och klarrött nu. Så det är nog på mirakelnivå om detta klarat sig.
  • Anonym (55)
    Anonym (Ts) skrev 2022-11-09 11:12:51 följande:
    Blöder dock mer och klarrött nu. Så det är nog på mirakelnivå om detta klarat sig.
    Jag läste i Ts nu att du inte ville höra om MA eller MF så jag ber om ursäkt för det, missade den biten.

Hoppas på att det går bra ändå!
  • Anonym (Ts)
    Anonym (55) skrev 2022-11-09 11:18:15 följande:
    Jag läste i Ts nu att du inte ville höra om MA eller MF så jag ber om ursäkt för det, missade den biten.

Hoppas på att det går bra ändå!
    Jag har nu gråtit hejdlöst i 3 h. Blöder mer. Fyller 40 i helgen och det absolut enda jag känner är att mitt barn aldrig kommer få ett syskon pga mig. 
  • Anonym (55)
    Anonym (Ts) skrev 2022-11-09 11:24:19 följande:
    Jag har nu gråtit hejdlöst i 3 h. Blöder mer. Fyller 40 i helgen och det absolut enda jag känner är att mitt barn aldrig kommer få ett syskon pga mig. 
    Jag beklagar verkligen. Jag var där nyss. Det är inte alls omöjligt att få barn efter 40 men jag förstår om det känns så. Det finns hjälp att få om du har fått 3 missfall eller fler. 
  • Anonym (Ts)
    Anonym (55) skrev 2022-11-09 11:31:25 följande:
    Jag beklagar verkligen. Jag var där nyss. Det är inte alls omöjligt att få barn efter 40 men jag förstår om det känns så. Det finns hjälp att få om du har fått 3 missfall eller fler. 
    det här är andra missfallet. Har en lyckad graviditet däremellan. Jag är så djupt ledsen, är ensam i detta med (min man är nöjd med ett barn men min absoluta längtan är två) så jag gråter mycket ensam.

Känns som det verkligen är helt kört. Som att det här var min chans och den drogs tillbaka.
  • Anonym (andas)
    Anonym (Ts) skrev 2022-11-06 22:08:43 följande:
    Tack. Är så brutalt orolig. Att jag i den enda lyckade graviditet jag haft också knappt hade symptom gör ju att jag tror att min kropp inte är en sån som tydligt visar graviditet.
    Hade som nu, svaga kväljningar på morgonen och lite trötthet ibland men inget mer.

Rådet att inte testa i tid och otid är dock ett bra råd, men jag förstår så väl att det inte är vad du vill höra.

När jag väntade vårt andra barn så togs ett gravtest hos barnmorskan som var negativt. Det visade ingenting förrän jag var gott och väl över tolfte v om jag minns rätt. 

Jag visste dock att jag var gravid ändå, så jag lät barnmorskans ord om att nej, det är negativt, bättre lycka nästa gång bara passera. 

Det är samma med andra test, uvi visar inget förrän jag får njurbäckenbotteninflammation och då visar det så svagt att läkarna säger att det inte är nåt att behandla, drick lättöl och håll dig så länge du kan är rådet jag får om de inte känner mig sen innan trots att jag håller på att däcka totalt. Nu står det i min journal att även om testerna visar svagt så måste man gå vidare för att när det väl visar det allra minsta är jag oftast väldigt sjuk. 

Det kan ju vara samma för dig  

• Anonym (Alexandra)
    Anonym (Ts) skrev 2022-11-09 11:24:19 följande:
    Det är ju dock inte "pga dig". Om det här är ett MF är det ju inte som att du gör det med flit. Ibland händer bara hemska grejer och ibland blir saker inte som man tänkt. Om du får ett till barn eller inte är ju inte riktigt upp till dig. 

Oavsett vad som händer nu eller inte bör du nog uppsöka en psykolog/kurator för att bearbeta dina känslor. 
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Alexandra) skrev 2022-11-09 12:04:17 följande:
    Det är ju dock inte "pga dig". Om det här är ett MF är det ju inte som att du gör det med flit. Ibland händer bara hemska grejer och ibland blir saker inte som man tänkt. Om du får ett till barn eller inte är ju inte riktigt upp till dig. 

Oavsett vad som händer nu eller inte bör du nog uppsöka en psykolog/kurator för att bearbeta dina känslor. 

Det är ju dock pga min ålder högst sannolikt. 

Jag vill så djupt, djupt få ett syskon till mitt barn. Det är mitt enda fokus nästan i livet känns det som ibland. 

• EpicF
    Anonym (Ts) skrev 2022-11-09 12:38:53 följande:

Det är ju dock pga min ålder högst sannolikt. 

Jag vill så djupt, djupt få ett syskon till mitt barn. Det är mitt enda fokus nästan i livet känns det som ibland. 

Nej, det behöver absolut inte vara kopplat till ålder. Vissa kvinnor har tyvärr högre benägenhet för att få missfall oavsett ålder. 

Har själv gått igenom fem missfall mellan 22-30 år så jag vet hur det känns. 
  • Anonym (Ts)
    EpicF skrev 2022-11-09 13:31:20 följande:
    Nej, det behöver absolut inte vara kopplat till ålder. Vissa kvinnor har tyvärr högre benägenhet för att få missfall oavsett ålder. 

Har själv gått igenom fem missfall mellan 22-30 år så jag vet hur det känns. 
    Ok.

Jag vill bara inget hellre än att kunna ge mitt barn ett syskon. Det är en så stark önskan jag har. också då jag är äldre vill jag att han ska ha någon mer än föräldrarna.
Svar på tråden Clearblue visar fel antal v, ge mig hopp!