• Anonym (Ts)

Clearblue visar fel antal v, ge mig hopp!

För en v sen slog CB om till 2-3 v. Idag står den fortfarande på 2-3 v. Jag hade räknat med att den skulle gå till 3+ idag.

Kan någon ge mig hopp, solskenshistorier om att den segade för er med? 

Behöver INTE höra om MF eller MA nu, bara positiva berättelser. Har grotesk ångest här och kan inte sova. Vill heller inte höra förmaningar om att sluta testa osv. Är så brutalt jäkla oroad att jag gråter när jag skriver det här.

Har gått med kväljningar senaste dagarna och inte haft så mkt matlust, växlat mellan sömnlöshet och trötthet och har svag molvärk.

De andra billigare testen jag har använt har varierat i styrka.

NÅGON?

• Svar på tråden Clearblue visar fel antal v, ge mig hopp!
  • Anonym (Ts)

Ingen som har egna bra erfarenheter?

• Anonym (Jodå!)
    Anonym (Ts) skrev 2022-11-07 00:32:02 följande:

Ingen som har egna bra erfarenheter?

Jo - jag!! Under alla mina fyra graviditeter hade jag "för låga" värden hela den första månaden typ, men det betydde ingenting öht - alla fyra graviditeterna gick hur bra som helst, och alla fyra ungarna föddes starka och friska Glad Du ska se att det kommer att gå hur bra som helst för dig också!
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Jodå!) skrev 2022-11-07 00:38:32 följande:
    Jo - jag!! Under alla mina fyra graviditeter hade jag "för låga" värden hela den första månaden typ, men det betydde ingenting öht - alla fyra graviditeterna gick hur bra som helst, och alla fyra ungarna föddes starka och friska Glad Du ska se att det kommer att gå hur bra som helst för dig också!
    Tack!!! Jag hoppas, denna graviditeten är så extremt efterlängtad. 
  • Anonym (Nina)

Mitt generella råd till alla är att SLUTA ta fler tester när ni fått ett positivt test! 
    Jag gjorde själv så när jag var gravid med mitt första barn.
    Testade positivt 1-2  veckor redan fem dagar före beräknad mens. 
    Och tre veckor senare var det fortfarande bara 2-3 på testen.
    Sen blev det 3+, för att några dagar senare hoppa ner till 2-3 igen! 
    Jag var helt säker på att det var missfall på gång. Var så ledsen. 
    Gjorde ultraljud i vecka 8 och hade inga förhoppningar,  men det visade en levande bebis.  Och även en tvilling som var mycket mindre och inte hade någon hjärtaktivitet.
    Allt gick bra med bebisen,  men det var så mycket onödig stress och oro, så graviditeterna efteråt har jag valt att inte testa mer efter ett positivt test.

• Anonym (Nina)

Glömde:  Önskar dig stort lycka till och grattis! 

• Anonym (Jodå!)
    Anonym (Ts) skrev 2022-11-07 00:42:34 följande:
    Tack!!! Jag hoppas, denna graviditeten är så extremt efterlängtad. 
    Ja, och bara tänk vad härligt när du sitter där med din bebis 🥰 
  • Anonym (Också 2-3)

Tog också ett graviditetstest som visade 2-3 veckor vid BIM, samt ett test drygt en vecka senare som fortfarande visade 2-3 veckor. Efter det bestämde jag mig för att inte testa mer.

Han är nu 15 månader och driver mig mestadels till vansinne Skrattande

Haha, men skulle som många andra inte testa mer efter ett första positiva graviditetstest. Det skapar mer oro än nödvändigt att testa fler.

• Anonym (Ts)
    Anonym (Också 2-3) skrev 2022-11-07 02:38:21 följande:

Tog också ett graviditetstest som visade 2-3 veckor vid BIM, samt ett test drygt en vecka senare som fortfarande visade 2-3 veckor. Efter det bestämde jag mig för att inte testa mer.

Han är nu 15 månader och driver mig mestadels till vansinne Skrattande

Haha, men skulle som många andra inte testa mer efter ett första positiva graviditetstest. Det skapar mer oro än nödvändigt att testa fler.

Åh vad skönt att höra att det gick bra. Önskar jag var en sån som kunde sluta testa...
  • Anonym (Räknenisse)

Jag väntar själv på att få 3+, fick 2-3 för en vecka sedan idag så förstår din känsla! Det som lugnar mig lite är att räkna på det, för att få 2-3 ska hc ligga på 153 och för att få  3+ ska det ligga på 2753, från vad jag läst. 

Om man förutsätter att dagen man får 2-3 är dag noll, och att man då hade 150 hcg (jag fick 1-2 dagen innan så bör legat omkring 150 på dag noll, har man inte testat precis innan är det såklart svårare att veta exakt när det slagit över till 2-3), så kan man räkna fram följande med förutsättningen att hcg dubblas varannan dag (vilket är normalt):

Dag 0 - 150 hcg

Dag 2- 300 hcg

Dag 4 - 600 hcg

Dag 6 - 1200 hcg

Dag 8 - 2400 hcg

Dag 10 - 4800 hcg

Så du ser efter 8 dagar kan man fortfarande ligga precis under gränsen till 3+, dag 9 bör det dock ha slått om enligt siffrorna. Sedan är dessa test givetvis ingen exakt vetenskap och man kan nog dra ifrån eller lägga till någon dag också pga variationer i testen känslighet, urinets koncentration etc. Men poängen är att det är helt notmalt att det tar 8-9 dagar mellan 2-3 och 3+!

• Anonym (Ts)

Fortfarande bara 2-3 på tidigt urin. ångest. 

Vet inte om jag klarar detta alltså.

Svar på tråden Clearblue visar fel antal v, ge mig hopp!