• Anonym (Ts)

Clearblue visar fel antal v, ge mig hopp!

För en v sen slog CB om till 2-3 v. Idag står den fortfarande på 2-3 v. Jag hade räknat med att den skulle gå till 3+ idag.

Kan någon ge mig hopp, solskenshistorier om att den segade för er med? 

Behöver INTE höra om MF eller MA nu, bara positiva berättelser. Har grotesk ångest här och kan inte sova. Vill heller inte höra förmaningar om att sluta testa osv. Är så brutalt jäkla oroad att jag gråter när jag skriver det här.

Har gått med kväljningar senaste dagarna och inte haft så mkt matlust, växlat mellan sömnlöshet och trötthet och har svag molvärk.

De andra billigare testen jag har använt har varierat i styrka.

NÅGON?

• Svar på tråden Clearblue visar fel antal v, ge mig hopp!
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Hcg) skrev 2022-11-10 16:41:22 följande:
    Hmm... ja, låter som m.f även om jag personligen haft ont vid mina tidiga också. Blödningen kan komma o gå däremot så rester kan ändå finnas kvar.
    Jag känner mig rätt övertygad om att det är det nu trots ingen värk. Men detta med rester är det jag undrar om man ska göra VUL för att se eller om man kan tänka att det är okej om det slutat blöda helt och man får ÄL igen liksom.
  • Anonym (Hcg)
    Anonym (Ts) skrev 2022-11-10 16:45:38 följande:
    Jag känner mig rätt övertygad om att det är det nu trots ingen värk. Men detta med rester är det jag undrar om man ska göra VUL för att se eller om man kan tänka att det är okej om det slutat blöda helt och man får ÄL igen liksom.
    Man får inte äl om inte kroppen repat sig igen. Äl kan dock komma senare än brukligt och kan även utebli. Du får vänta och se helt enkelt.
  • Anonym (55)
    Anonym (Ts) skrev 2022-11-10 16:45:38 följande:
    Jag kontaktade kvinnokliniken där jag bor och fick ett känsligt test hemskickad. Visar inte testet något inom 10 dagar eller vad det nu var så är allt ute. 
    Om du får fler missfall är det viktigt att det dokumenteras så du kan få hjälp senare också. Det är den informationen jag fått. 
    Anonym (Hcg) skrev 2022-11-10 18:46:12 följande:
    Man får inte äl om inte kroppen repat sig igen. Äl kan dock komma senare än brukligt och kan även utebli. Du får vänta och se helt enkelt.
    Min Äl blev fördröjd några dagar, tog sig inte på första men andra båda gångerna. Dock missfall..
  • Anonym (Ts)
    Förra MF hade jag tydlig ÄL 2 v senare så jag får hoppas på en repris då.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (55) skrev 2022-11-10 19:10:47 följande:
    Jag kontaktade kvinnokliniken där jag bor och fick ett känsligt test hemskickad. Visar inte testet något inom 10 dagar eller vad det nu var så är allt ute. 
    Om du får fler missfall är det viktigt att det dokumenteras så du kan få hjälp senare också. Det är den informationen jag fått. 
    Min Äl blev fördröjd några dagar, tog sig inte på första men andra båda gångerna. Dock missfall..
    Ah, har redan känsliga tester så får väl köra med sånt.
  • Anonym (Ts)

En del av mig är ledsen med för att jag känner att jag kanske är för gammal för det här. Och inte vill vara det...

• Anonym (55)
    Anonym (Ts) skrev 2022-11-10 20:05:27 följande:

En del av mig är ledsen med för att jag känner att jag kanske är för gammal för det här. Och inte vill vara det...

Sök dig till en privat klinik för att kolla upp hur det är med dina värden, sånt går att mäta. Då får du det svart på vitt, slipper älta och grubbla. Du kan ju dessutom få hjälp. Det kan finnas vissa mediciner du kan behöva ta för att behålla embryot/fostret. 
  • Anonym (Ts)
    Anonym (55) skrev 2022-11-10 21:21:29 följande:
    Sök dig till en privat klinik för att kolla upp hur det är med dina värden, sånt går att mäta. Då får du det svart på vitt, slipper älta och grubbla. Du kan ju dessutom få hjälp. Det kan finnas vissa mediciner du kan behöva ta för att behålla embryot/fostret. 
    Medicin?
  • Emala

Beklagar, vet tyvärr hur det känns! 
    Men ge inte upp!   När jag var 36 och hade haft två missfall i rad, vågade jag inte hoppas på att få ett barn.
    Men det blev det, tre st dessutom! 

35 år:  Missfall 
    36 år: Missfall 
    37 år: Barn 
    39 år: Barn 
    42 år: Barn

• Anonym (Ts)
    Emala skrev 2022-11-11 03:26:44 följande:

Beklagar, vet tyvärr hur det känns! 
    Men ge inte upp!   När jag var 36 och hade haft två missfall i rad, vågade jag inte hoppas på att få ett barn.
    Men det blev det, tre st dessutom! 

35 år:  Missfall 
    36 år: Missfall 
    37 år: Barn 
    39 år: Barn 
    42 år: Barn

Tack. Jag har ju ett  barn och drömmen är ju ett till så jag kommer ju kämpa på tills det sker. 
Svar på tråden Clearblue visar fel antal v, ge mig hopp!