• Anonym (Ts)

Clearblue visar fel antal v, ge mig hopp!

För en v sen slog CB om till 2-3 v. Idag står den fortfarande på 2-3 v. Jag hade räknat med att den skulle gå till 3+ idag.

Kan någon ge mig hopp, solskenshistorier om att den segade för er med? 

Behöver INTE höra om MF eller MA nu, bara positiva berättelser. Har grotesk ångest här och kan inte sova. Vill heller inte höra förmaningar om att sluta testa osv. Är så brutalt jäkla oroad att jag gråter när jag skriver det här.

Har gått med kväljningar senaste dagarna och inte haft så mkt matlust, växlat mellan sömnlöshet och trötthet och har svag molvärk.

De andra billigare testen jag har använt har varierat i styrka.

NÅGON?

• Svar på tråden Clearblue visar fel antal v, ge mig hopp!
  • Um Hamza
    Anonym (Ts) skrev 2022-11-09 09:25:13 följande:
    Fast nu blöder jag ju idag. Lite bara än så länge, men ändå.
    Finaste du. Det klart det blir ett syskon, inte nu, men det blir. Det är så tufft när man är där, men det går över! Det är så svårt att orka kämpa men ändå inte bli besatt i en negativ mening, man vill ju så gärna. Kramar till dig!
  • Anonym (Ts)
    Um Hamza skrev 2022-11-09 14:20:31 följande:
    Finaste du. Det klart det blir ett syskon, inte nu, men det blir. Det är så tufft när man är där, men det går över! Det är så svårt att orka kämpa men ändå inte bli besatt i en negativ mening, man vill ju så gärna. Kramar till dig!
    Tack. Jag vill inget hellre. Jag älskar mitt barn över allt på jorden och vill ge honom ett syskon att växa upp med.
  • Anonym (Ts)

Kommer aldrig våga lita på en graviditet igen. Två missfall... varför skulle kroppen ge mig ett barn till liksom? Nåt är ju fel med mig.

• Um Hamza
    Anonym (Ts) skrev 2022-11-09 15:18:50 följande:

Kommer aldrig våga lita på en graviditet igen. Två missfall... varför skulle kroppen ge mig ett barn till liksom? Nåt är ju fel med mig.

Jag fick också två missfall i rad. Oddsen är inte så stora, ännu mindre för 3 och då får du hjälp. Procentuellt är det få som får 3 missfall, du måste tänka att det blir din tur. Man litar inte riktigt på det, nej. Det tog nästan halva graviditeten för mig innan jag kunde glädjas helt, fick sent ma. Så lite ärrad blir man, men nu känns den sorgen avlägsen. 
  • Anonym (Ts)
    Um Hamza skrev 2022-11-09 15:43:40 följande:
    Jag fick också två missfall i rad. Oddsen är inte så stora, ännu mindre för 3 och då får du hjälp. Procentuellt är det få som får 3 missfall, du måste tänka att det blir din tur. Man litar inte riktigt på det, nej. Det tog nästan halva graviditeten för mig innan jag kunde glädjas helt, fick sent ma. Så lite ärrad blir man, men nu känns den sorgen avlägsen. 

Jag kommer aldrig kunna lita på det. Min förhoppning nu är bara att snabbt bli gravid igen, har ändå hört många som blir gravida direkt efter missfall för att kroppen är inställd på graviditet. 

Jag förstår bara inte. Jag behandlar min kropp så snällt, äter rätt, röker inte, dricker inte, gör allt snällt mot den jag kan och ändå två missfall.

• Anonym (Hcg)
    Anonym (Ts) skrev 2022-11-09 15:47:22 följande:

Jag kommer aldrig kunna lita på det. Min förhoppning nu är bara att snabbt bli gravid igen, har ändå hört många som blir gravida direkt efter missfall för att kroppen är inställd på graviditet. 

Jag förstår bara inte. Jag behandlar min kropp så snällt, äter rätt, röker inte, dricker inte, gör allt snällt mot den jag kan och ändå två missfall.

Om det här är missfall så beror det inte på nåt du gjort eller inte gjort. Ibland är det fel på embryona och det hade aldrig kunnat bli ett barn, ibland är äggen gamla och embryot utvecklas fel eller man får m.f pga hög ålder, ibland beror det på anlag för blodproppar, eller överaktivt immunförsvar. 1-2 m.f är tyvärr inte alls ovanligt. Vid 3 eller fler får man en utredning och hjälp. Där är du inte. Du kan bli gravid och få barn och en övervägande majoritet som kan både bli gravida och har fått barn kan få barn igen.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Hcg) skrev 2022-11-09 15:52:51 följande:
    Om det här är missfall så beror det inte på nåt du gjort eller inte gjort. Ibland är det fel på embryona och det hade aldrig kunnat bli ett barn, ibland är äggen gamla och embryot utvecklas fel eller man får m.f pga hög ålder, ibland beror det på anlag för blodproppar, eller överaktivt immunförsvar. 1-2 m.f är tyvärr inte alls ovanligt. Vid 3 eller fler får man en utredning och hjälp. Där är du inte. Du kan bli gravid och få barn och en övervägande majoritet som kan både bli gravida och har fått barn kan få barn igen.

Får man en utredning även om man är över 40? 

Jag hoppas ju det bara tar sig direkt igen. Har blivit gravid snabbare hela tiden. Första gången tog det 4 försök, nästa 3 och nu 2. Så det har ju gått relativt enkelt att plussa, bara att jag inte får behålla alla graviditeter. 

• Anonym (Ts)
    Anonym (Hcg) skrev 2022-11-09 15:52:51 följande:
    Just det där med gamla ägg skrämmer mig ju. Tänk om de bara är för gamla nu. Att jag kan bli gravid men äggen duger inte mer. 
  • Anonym (Hcg)
    Anonym (Ts) skrev 2022-11-09 16:00:12 följande:
    Just det där med gamla ägg skrämmer mig ju. Tänk om de bara är för gamla nu. Att jag kan bli gravid men äggen duger inte mer. 
    Inte redan vid 40. Jag känner många som fått både 1,2 och tom 3 barn spontant efter 40. Hade alla dina ägg varit usla hade du inte ens blivit gravid och definitivt inte så oerhört snabbt. 
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Hcg) skrev 2022-11-09 16:35:06 följande:
    Inte redan vid 40. Jag känner många som fått både 1,2 och tom 3 barn spontant efter 40. Hade alla dina ägg varit usla hade du inte ens blivit gravid och definitivt inte så oerhört snabbt. 
    Försöker tänka så. Det har gått snabbt men jag hade bara velat få behålla denna andra graviditet med...
Svar på tråden Clearblue visar fel antal v, ge mig hopp!