• Anonym (Ts)

Clearblue visar fel antal v, ge mig hopp!

För en v sen slog CB om till 2-3 v. Idag står den fortfarande på 2-3 v. Jag hade räknat med att den skulle gå till 3+ idag.

Kan någon ge mig hopp, solskenshistorier om att den segade för er med? 

Behöver INTE höra om MF eller MA nu, bara positiva berättelser. Har grotesk ångest här och kan inte sova. Vill heller inte höra förmaningar om att sluta testa osv. Är så brutalt jäkla oroad att jag gråter när jag skriver det här.

Har gått med kväljningar senaste dagarna och inte haft så mkt matlust, växlat mellan sömnlöshet och trötthet och har svag molvärk.

De andra billigare testen jag har använt har varierat i styrka.

NÅGON?

• Svar på tråden Clearblue visar fel antal v, ge mig hopp!
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Flerbarnsmamma) skrev 2022-11-09 06:47:46 följande:

Sluta testa..ångesten i sig är inte bra vare sig gör dig eller bebisen , du har plussat? inga test kan ändra utgången går det vägen gör det det oavsett om du tar 1 test eller 100 tester..det enda skillnaden är att du inte kan njuta övh över att vara gravid ?och ja jag vet?det här är lättare sagt än gjort <3

När jag läser trådar som detta inser jag hur lätt vi hade det på många sätt som fick våra barn innan allt detta kom?CB visade inga veckor?bara ett eller två streck.. ultraljud erbjöds 1 gång..runt v 16-17 -för tidigt för att 100% kunna säga om det var en liten tjej eller kille där inne ( ville du veta fick du boka ett privat o betala själv  )  fostervattensprov erbjöds bara om man var över 40 etc? Dessa stickor och senare ultraljud är på många sätt bra..men kan också skapa såå mycket mer ångest 

Försök distrahera dig och försök njuta över att det var ett + på stickan och att det finns en ny liten varelse där inne i din livmoder 
    Lycka till <3 

Jag försöker, men oron har tagit över just då jag jämför med hur det såg ut i min lyckade graviditet. Det ser INTE lika ut nu. Testen är inte lika och utvecklas inte på samma sätt.

Att få ytterligare MF eller MA var det värsta jag kunde tänka mig, så den oron för det är helt hemsk. Har fått ett tidigt UL inbokat nu men som det är nu känner jag mig till 100% säker att det kommer visa vad jag befarar. Det här året har redan bjudit på extremt mkt motgång och jobbighet i livet.

Att få ett ytterligare barn vore för mig det största jag kunnat få, så glädjen åt det första plusset var extrem, men just nu känns det bara nattsvart.

• Anonym (Ts)

Fick rosa flytningar nu. så det här är nog kört.

• EpicF
    Anonym (Ts) skrev 2022-11-09 08:10:54 följande:

Fick rosa flytningar nu. så det här är nog kört.

Varför skulle det vara det? Sluta att vara negativ. Vi är många som fått blödningar och rosa flytningar genom graviditeten utan att få missfall. 
  • Anonym (S)

Jag hade använd rfsu testa ofta istället och testat varannan dag för att se en stegring med egna ögon. De där digitala testen tycker jag bara man ska använda i nödfall tex om du ska visa för en partner som har svårt att tolka graviditetstest eller om du är influencer och ska visa tydligt i ett foto eller video. Annars är det bara slöseri med pengar och dåligt för miljön. 

• Anonym (Ts)
    EpicF skrev 2022-11-09 08:45:52 följande:
    Varför skulle det vara det? Sluta att vara negativ. Vi är många som fått blödningar och rosa flytningar genom graviditeten utan att få missfall. 
    För att jag bara haft det när jag fått missfall.
  • Anonym (55)
    Anonym (Ts) skrev 2022-11-09 06:58:21 följande:

Jag försöker, men oron har tagit över just då jag jämför med hur det såg ut i min lyckade graviditet. Det ser INTE lika ut nu. Testen är inte lika och utvecklas inte på samma sätt.

Att få ytterligare MF eller MA var det värsta jag kunde tänka mig, så den oron för det är helt hemsk. Har fått ett tidigt UL inbokat nu men som det är nu känner jag mig till 100% säker att det kommer visa vad jag befarar. Det här året har redan bjudit på extremt mkt motgång och jobbighet i livet.

Att få ett ytterligare barn vore för mig det största jag kunnat få, så glädjen åt det första plusset var extrem, men just nu känns det bara nattsvart.

Jag förstår verkligen dig i din ångest! Jag blir precis likadan när jag blir gravid, fått flera missfall. En sak jag hoppas jag lär mig till nästa gång är att INTE hålla på och testa så mycket.
    En gång fick jag endast 2-3 veckor och det blev missfall. Dom två andra gångerna fick jag 3+ och det blev missfall ändå..Dom där testerna är inte värt det!

Efter ett visst antal missfall kommer du få hjälp. Det som hjälpte mig i all oron var att försöka hitta på saker, åka bort osv. Kommer troligtvis bli svinorolig nästa gång med men jag hoppas såå att jag inte kommer hålla på och testa mig. Dom visar ju bara hur det är i stunden, inte hur det faktiskt kommer att gå.

Hur du lång tid kvar till vul?
  • Anonym (55)

Rätt säker på att du kan beställa blodprov som mäter hcg privat. Inte så dyrt men fortfarande slöseri med pengar..Visar bara läget i stunden. 

• Um Hamza

Ts det händer ingenting magiskt när du fyller 40 som gör att alla broar är brända. Jag fyller också 40 om ett par månader, jag har två veckor till bf. Jag hade ett par missfall med men har också en 2-åring så har ju lyckats 2 ggr efter 35. De där siffrorna där fertiliteten störtdyker är ju från 1700-talet, då man inte hade koll på varken folsyra eller annat heller misstänker jag. Sjukt att vården fortfarande förhåller sig till dem... Det kommer gå lysande. Om du har två tester i samma urin och den ena är starkare, då är fet ju uppenbart pga testerna och inte pga din kropp. Ett + är ett +, finns det inget alls är det en annan sak. Distrahera dig med annat nu, grattis till graviditeten! 

• Anonym (Ts)
    Um Hamza skrev 2022-11-09 09:14:29 följande:

Ts det händer ingenting magiskt när du fyller 40 som gör att alla broar är brända. Jag fyller också 40 om ett par månader, jag har två veckor till bf. Jag hade ett par missfall med men har också en 2-åring så har ju lyckats 2 ggr efter 35. De där siffrorna där fertiliteten störtdyker är ju från 1700-talet, då man inte hade koll på varken folsyra eller annat heller misstänker jag. Sjukt att vården fortfarande förhåller sig till dem... Det kommer gå lysande. Om du har två tester i samma urin och den ena är starkare, då är fet ju uppenbart pga testerna och inte pga din kropp. Ett + är ett +, finns det inget alls är det en annan sak. Distrahera dig med annat nu, grattis till graviditeten! 

Fast nu blöder jag ju idag. Lite bara än så länge, men ändå.
  • EpicF
    Anonym (Ts) skrev 2022-11-09 09:25:13 följande:
    Fast nu blöder jag ju idag. Lite bara än så länge, men ändå.
    Det behöver inte betyda någonting annat en en vanligt ofarlig mellanblödning. 
Svar på tråden Clearblue visar fel antal v, ge mig hopp!