• Um Hamza

Clearblue visar fel antal v, ge mig hopp!

Ts det händer ingenting magiskt när du fyller 40 som gör att alla broar är brända. Jag fyller också 40 om ett par månader, jag har två veckor till bf. Jag hade ett par missfall med men har också en 2-åring så har ju lyckats 2 ggr efter 35. De där siffrorna där fertiliteten störtdyker är ju från 1700-talet, då man inte hade koll på varken folsyra eller annat heller misstänker jag. Sjukt att vården fortfarande förhåller sig till dem... Det kommer gå lysande. Om du har två tester i samma urin och den ena är starkare, då är fet ju uppenbart pga testerna och inte pga din kropp. Ett + är ett +, finns det inget alls är det en annan sak. Distrahera dig med annat nu, grattis till graviditeten! 

• Um Hamza
    Anonym (Ts) skrev 2022-11-09 09:25:13 följande:
    Fast nu blöder jag ju idag. Lite bara än så länge, men ändå.
    Finaste du. Det klart det blir ett syskon, inte nu, men det blir. Det är så tufft när man är där, men det går över! Det är så svårt att orka kämpa men ändå inte bli besatt i en negativ mening, man vill ju så gärna. Kramar till dig!
  • Um Hamza
    Anonym (Ts) skrev 2022-11-09 15:18:50 följande:

Kommer aldrig våga lita på en graviditet igen. Två missfall... varför skulle kroppen ge mig ett barn till liksom? Nåt är ju fel med mig.

Jag fick också två missfall i rad. Oddsen är inte så stora, ännu mindre för 3 och då får du hjälp. Procentuellt är det få som får 3 missfall, du måste tänka att det blir din tur. Man litar inte riktigt på det, nej. Det tog nästan halva graviditeten för mig innan jag kunde glädjas helt, fick sent ma. Så lite ärrad blir man, men nu känns den sorgen avlägsen. 
  • Um Hamza
    Anonym (Ts) skrev 2022-11-09 15:47:22 följande:

Jag kommer aldrig kunna lita på det. Min förhoppning nu är bara att snabbt bli gravid igen, har ändå hört många som blir gravida direkt efter missfall för att kroppen är inställd på graviditet. 

Jag förstår bara inte. Jag behandlar min kropp så snällt, äter rätt, röker inte, dricker inte, gör allt snällt mot den jag kan och ändå två missfall.

Till oss sa läkaren att vi hade haft otur, att vi är en bra match då vi redan har ett barn ihop. 
Svar på tråden Clearblue visar fel antal v, ge mig hopp!