• Anonym (Ts)

Clearblue visar fel antal v, ge mig hopp!

För en v sen slog CB om till 2-3 v. Idag står den fortfarande på 2-3 v. Jag hade räknat med att den skulle gå till 3+ idag.

Kan någon ge mig hopp, solskenshistorier om att den segade för er med? 

Behöver INTE höra om MF eller MA nu, bara positiva berättelser. Har grotesk ångest här och kan inte sova. Vill heller inte höra förmaningar om att sluta testa osv. Är så brutalt jäkla oroad att jag gråter när jag skriver det här.

Har gått med kväljningar senaste dagarna och inte haft så mkt matlust, växlat mellan sömnlöshet och trötthet och har svag molvärk.

De andra billigare testen jag har använt har varierat i styrka.

NÅGON?

• Svar på tråden Clearblue visar fel antal v, ge mig hopp!
  • Anonym (Hcg)

Läst ett flertal trådar här där kvinnor fått "fel" vecka och det har inte varit nåt fel alls. Hcg är lurigt. Värdet kan variera jättemycket inom en och samma vecka. Om du just precis gått över hcg-nivån in i v.2-3 på förra testet är du just precis i skarven för att gå över till 3+ nu. Jag brukar uppmana kvinnor som tar såna där test att testa när det gått drygt en vecka. Ge det några dagar till! {#emotions_dlg.flower}

• Anonym (Ts)
    Anonym (Hcg) skrev 2022-11-06 22:04:50 följande:

Läst ett flertal trådar här där kvinnor fått "fel" vecka och det har inte varit nåt fel alls. Hcg är lurigt. Värdet kan variera jättemycket inom en och samma vecka. Om du just precis gått över hcg-nivån in i v.2-3 på förra testet är du just precis i skarven för att gå över till 3+ nu. Jag brukar uppmana kvinnor som tar såna där test att testa när det gått drygt en vecka. Ge det några dagar till!  // {#emotions_dlg.flower}

Tack. Är så brutalt orolig. Att jag i den enda lyckade graviditet jag haft också knappt hade symptom gör ju att jag tror att min kropp inte är en sån som tydligt visar graviditet.
    Hade som nu, svaga kväljningar på morgonen och lite trötthet ibland men inget mer.
  • Anonym (Hcg)

Symptom hit och dit eller brist på några behöver inte betyda nånting. Om du är så orolig så boka in ett VUL v.8 istället för att gå sönder av oro.

• Anonym (Ts)
    Anonym (Hcg) skrev 2022-11-06 22:14:43 följande:

Symptom hit och dit eller brist på några behöver inte betyda nånting. Om du är så orolig så boka in ett VUL v.8 istället för att gå sönder av oro.

Det ska jag. Hade egentligen hest velat ta ett blodprov nu redan för att veta värdet på riktigt, 3 v till av ångest känns olidligt.
  • Anonym (Hcg)
    Anonym (Ts) skrev 2022-11-06 22:21:37 följande:
    Det ska jag. Hade egentligen hest velat ta ett blodprov nu redan för att veta värdet på riktigt, 3 v till av ångest känns olidligt.
    Du kan testa dig via Werlabs. Men då måste man ta hcg med jämna mellanrum. Bara ett prov säger ingenting.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Hcg) skrev 2022-11-06 22:23:03 följande:
    Du kan testa dig via Werlabs. Men då måste man ta hcg med jämna mellanrum. Bara ett prov säger ingenting.
    Fast om det är lågt är det ju osannolikt att det går bra.
  • Anonym (Hcg)
    Anonym (Ts) skrev 2022-11-06 22:27:12 följande:
    Fast om det är lågt är det ju osannolikt att det går bra.
    Jo, det har du rätt i iofs. Men om det visar normalvärde säger det ändå inget om hur det står till. Då måste man ändå ta fler. 
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Hcg) skrev 2022-11-06 22:31:14 följande:
    Jo, det har du rätt i iofs. Men om det visar normalvärde säger det ändå inget om hur det står till. Då måste man ändå ta fler. 
    Men normal skulle lugna mig.
  • Anonym (Hcg)
    Anonym (Ts) skrev 2022-11-06 22:38:16 följande:
    Men normal skulle lugna mig.
    För stunden ja, kanske det. Men det betyder just bara att det är normalt just då. Gör det som känns bäst för dig.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Hcg) skrev 2022-11-06 22:43:12 följande:
    För stunden ja, kanske det. Men det betyder just bara att det är normalt just då. Gör det som känns bäst för dig.
    Jo... jag är bara så orolig nu. Den här ångesten är inte kul.
Svar på tråden Clearblue visar fel antal v, ge mig hopp!