Inlägg från: Anonym (Hcg) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hcg)

Clearblue visar fel antal v, ge mig hopp!

Läst ett flertal trådar här där kvinnor fått "fel" vecka och det har inte varit nåt fel alls. Hcg är lurigt. Värdet kan variera jättemycket inom en och samma vecka. Om du just precis gått över hcg-nivån in i v.2-3 på förra testet är du just precis i skarven för att gå över till 3+ nu. Jag brukar uppmana kvinnor som tar såna där test att testa när det gått drygt en vecka. Ge det några dagar till! {#emotions_dlg.flower}

• Anonym (Hcg)

Symptom hit och dit eller brist på några behöver inte betyda nånting. Om du är så orolig så boka in ett VUL v.8 istället för att gå sönder av oro.

• Anonym (Hcg)
    Anonym (Ts) skrev 2022-11-06 22:21:37 följande:
    Det ska jag. Hade egentligen hest velat ta ett blodprov nu redan för att veta värdet på riktigt, 3 v till av ångest känns olidligt.
    Du kan testa dig via Werlabs. Men då måste man ta hcg med jämna mellanrum. Bara ett prov säger ingenting.
  • Anonym (Hcg)
    Anonym (Ts) skrev 2022-11-06 22:27:12 följande:
    Fast om det är lågt är det ju osannolikt att det går bra.
    Jo, det har du rätt i iofs. Men om det visar normalvärde säger det ändå inget om hur det står till. Då måste man ändå ta fler. 
  • Anonym (Hcg)
    Anonym (Ts) skrev 2022-11-06 22:38:16 följande:
    Men normal skulle lugna mig.
    För stunden ja, kanske det. Men det betyder just bara att det är normalt just då. Gör det som känns bäst för dig.
  • Anonym (Hcg)
    Anonym (Ts) skrev 2022-11-09 15:47:22 följande:

Jag kommer aldrig kunna lita på det. Min förhoppning nu är bara att snabbt bli gravid igen, har ändå hört många som blir gravida direkt efter missfall för att kroppen är inställd på graviditet. 

Jag förstår bara inte. Jag behandlar min kropp så snällt, äter rätt, röker inte, dricker inte, gör allt snällt mot den jag kan och ändå två missfall.

Om det här är missfall så beror det inte på nåt du gjort eller inte gjort. Ibland är det fel på embryona och det hade aldrig kunnat bli ett barn, ibland är äggen gamla och embryot utvecklas fel eller man får m.f pga hög ålder, ibland beror det på anlag för blodproppar, eller överaktivt immunförsvar. 1-2 m.f är tyvärr inte alls ovanligt. Vid 3 eller fler får man en utredning och hjälp. Där är du inte. Du kan bli gravid och få barn och en övervägande majoritet som kan både bli gravida och har fått barn kan få barn igen.
  • Anonym (Hcg)
    Anonym (Ts) skrev 2022-11-09 16:00:12 följande:
    Just det där med gamla ägg skrämmer mig ju. Tänk om de bara är för gamla nu. Att jag kan bli gravid men äggen duger inte mer. 
    Inte redan vid 40. Jag känner många som fått både 1,2 och tom 3 barn spontant efter 40. Hade alla dina ägg varit usla hade du inte ens blivit gravid och definitivt inte så oerhört snabbt. 
  • Anonym (Hcg)
    Anonym (Ts) skrev 2022-11-09 16:38:46 följande:
    Försöker tänka så. Det har gått snabbt men jag hade bara velat få behålla denna andra graviditet med...
    Det är klart man inte vill ha missfall! Det vill ingen. Jag fick flera före första barnet som tog 10 år. Men m.f händer. Det är sorgligt, känns gräsligt, men händer det måste man ju gå igenom det. Inom IVF-världen som jag tillhörde i 8 år räknas både det faktum att man kunnat bli gravid som positivt och ännu mer att ha kunnat få barn. Då ska det mycket till för att inte lyckas igen. Ta en dag i taget nu. Ta hand om dig, anklaga dig inte, måla inte f*n på väggen i onödan.
  • Anonym (Hcg)
    Anonym (Ts) skrev 2022-11-09 16:56:09 följande:
    Tack. Jag hoppas. Jag hoppas ju en dag att sitta här med mina två barn och man. Då kommer varenda tår, varenda sorg att vara värd det.
    Precis så är det. Nya tag imorron- oavsett vad den bjuder. {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Hcg)
    Anonym (Ts) skrev 2022-11-09 22:11:47 följande:
    Går under av sorg nu. Har gråtit hysteriskt i ett par h så jag nästan kräks.
    Men mannen då? Finns han där för dig? Nån annan du kan prata med?
  • Anonym (Hcg)

Prata, sörj, ta hand om dig, gör roliga saker, ta en promenad. Kort sagt vad som helst för att försöka må bättre. Och krama det barn du redan har så du inte glömmer bort den glädjen. Hjärta

• Anonym (Hcg)
    Anonym (Ts) skrev 2022-11-10 15:54:33 följande:
    Tror det mesta kommit ut redan iaf från missfallet så det verkar ha gått väldigt snabbt och smärtfritt förbi. Försöker tänka att det kanske avstannade jättefort i verkligheten och därför inte var så mycket för kroppen att arbeta ut liksom.

Hur är det... bör man göra VUL för att kolla att allt ser bra ut efter innan man kör vidare eller kan man bara försöka igen vid nästa ÄL ändå?
    Jag har blött som minst fler dagar än vanlig mens efter m.f v.6. Jag blödde en vecka som gravid tom och det var ofarligt. Så har du bara blött lite, litegrann kanske återigen det inte är m.f eller också är det rester kvar. Du får vänta och se vad som händer. 
  • Anonym (Hcg)
    Anonym (Ts) skrev 2022-11-10 16:38:59 följande:
    Nä, jag har blött som en vanlig rätt riklig mens i 2 dagar nu och idag kom vad jag räknar som hinnsäcken ut. Ingen smärta alls dock. 
    Hmm... ja, låter som m.f även om jag personligen haft ont vid mina tidiga också. Blödningen kan komma o gå däremot så rester kan ändå finnas kvar.
  • Anonym (Hcg)
    Anonym (Ts) skrev 2022-11-10 16:45:38 följande:
    Jag känner mig rätt övertygad om att det är det nu trots ingen värk. Men detta med rester är det jag undrar om man ska göra VUL för att se eller om man kan tänka att det är okej om det slutat blöda helt och man får ÄL igen liksom.
    Man får inte äl om inte kroppen repat sig igen. Äl kan dock komma senare än brukligt och kan även utebli. Du får vänta och se helt enkelt.
  • Anonym (Hcg)
    Anonym (55) skrev 2022-11-11 07:18:22 följande:
    Du har fått rätt många bra svar och råd i tråden nu så använd dig av dom. Om du är orolig att du inte är fertil längre/är i klimakteriet-kontakta en privat klinik. Då får du svar. 
    Ts är faktiskt mer fertil än de flesta i den åldern eftersom hon blivit snabbt gravid alla gånger. 
Svar på tråden Clearblue visar fel antal v, ge mig hopp!