• Anonym (Ts)

Clearblue visar fel antal v, ge mig hopp!

För en v sen slog CB om till 2-3 v. Idag står den fortfarande på 2-3 v. Jag hade räknat med att den skulle gå till 3+ idag.

Kan någon ge mig hopp, solskenshistorier om att den segade för er med? 

Behöver INTE höra om MF eller MA nu, bara positiva berättelser. Har grotesk ångest här och kan inte sova. Vill heller inte höra förmaningar om att sluta testa osv. Är så brutalt jäkla oroad att jag gråter när jag skriver det här.

Har gått med kväljningar senaste dagarna och inte haft så mkt matlust, växlat mellan sömnlöshet och trötthet och har svag molvärk.

De andra billigare testen jag har använt har varierat i styrka.

NÅGON?

• Svar på tråden Clearblue visar fel antal v, ge mig hopp!
  • Anonym (Hcg)
    Anonym (Ts) skrev 2022-11-09 16:38:46 följande:
    Försöker tänka så. Det har gått snabbt men jag hade bara velat få behålla denna andra graviditet med...
    Det är klart man inte vill ha missfall! Det vill ingen. Jag fick flera före första barnet som tog 10 år. Men m.f händer. Det är sorgligt, känns gräsligt, men händer det måste man ju gå igenom det. Inom IVF-världen som jag tillhörde i 8 år räknas både det faktum att man kunnat bli gravid som positivt och ännu mer att ha kunnat få barn. Då ska det mycket till för att inte lyckas igen. Ta en dag i taget nu. Ta hand om dig, anklaga dig inte, måla inte f*n på väggen i onödan.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Hcg) skrev 2022-11-09 16:53:25 följande:
    Det är klart man inte vill ha missfall! Det vill ingen. Jag fick flera före första barnet som tog 10 år. Men m.f händer. Det är sorgligt, känns gräsligt, men händer det måste man ju gå igenom det. Inom IVF-världen som jag tillhörde i 8 år räknas både det faktum att man kunnat bli gravid som positivt och ännu mer att ha kunnat få barn. Då ska det mycket till för att inte lyckas igen. Ta en dag i taget nu. Ta hand om dig, anklaga dig inte, måla inte f*n på väggen i onödan.
    Tack. Jag hoppas. Jag hoppas ju en dag att sitta här med mina två barn och man. Då kommer varenda tår, varenda sorg att vara värd det.
  • Anonym (Hcg)
    Anonym (Ts) skrev 2022-11-09 16:56:09 följande:
    Tack. Jag hoppas. Jag hoppas ju en dag att sitta här med mina två barn och man. Då kommer varenda tår, varenda sorg att vara värd det.
    Precis så är det. Nya tag imorron- oavsett vad den bjuder. {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Hcg) skrev 2022-11-09 16:58:47 följande:
    Precis så är det. Nya tag imorron- oavsett vad den bjuder.  // {#emotions_dlg.flower}
    Ja.

Men jag sörjer det här så mycket ändå. 
  • Um Hamza
    Anonym (Ts) skrev 2022-11-09 15:47:22 följande:

Jag kommer aldrig kunna lita på det. Min förhoppning nu är bara att snabbt bli gravid igen, har ändå hört många som blir gravida direkt efter missfall för att kroppen är inställd på graviditet. 

Jag förstår bara inte. Jag behandlar min kropp så snällt, äter rätt, röker inte, dricker inte, gör allt snällt mot den jag kan och ändå två missfall.

Till oss sa läkaren att vi hade haft otur, att vi är en bra match då vi redan har ett barn ihop. 
  • Anonym (Ts)
    Um Hamza skrev 2022-11-09 17:04:30 följande:
    Till oss sa läkaren att vi hade haft otur, att vi är en bra match då vi redan har ett barn ihop. 
    Ja vi har väl hört samma. Vi har blivit gravida tre gånger redan på ca två års tid inklusive ett barn och en amningsvända inom den tiden så det verkar ju som det är en bra match.

Men sorgen är ju stark  ändå.
  • Anonym (Ts)

Jag tror det jag är så ledsen för också är att det alltid blir worst case för mig.

andra får svaga tester... inget problem. Eller blödning som visar sig ofarlig. 

för mig är ALLT alltid tecken på MF. Jag får inte vara den där lyckosamma där allt ändå såg bra ut.

• Anonym (55)
    Anonym (Ts) skrev 2022-11-09 18:19:51 följande:

Jag tror det jag är så ledsen för också är att det alltid blir worst case för mig.

andra får svaga tester... inget problem. Eller blödning som visar sig ofarlig. 

för mig är ALLT alltid tecken på MF. Jag får inte vara den där lyckosamma där allt ändå såg bra ut.

Det har varit samma för mig. Jag tror dock att jag kommer bli gravid, jag väljer att tro att det är bättre att faktiskt lyckats bli gravid än att man inte ens blir det.
    Jag försöker trösta mig med att vid två av tillfällena visste jag inte om att jag var gravid och tog blandannat medicin man inte ska ta. Det låter kanske dumt men hoppas att missfallen var pga det. 

Om du tror att kurator vore en bra idé så satsa på det. För mig hjälpte det inte. Det enda som skulle hjälpa känner jag är att ha få ett till barn. 
  • Anonym (Ts)
    Anonym (55) skrev 2022-11-09 18:49:01 följande:
    Det har varit samma för mig. Jag tror dock att jag kommer bli gravid, jag väljer att tro att det är bättre att faktiskt lyckats bli gravid än att man inte ens blir det.
    Jag försöker trösta mig med att vid två av tillfällena visste jag inte om att jag var gravid och tog blandannat medicin man inte ska ta. Det låter kanske dumt men hoppas att missfallen var pga det. 

Om du tror att kurator vore en bra idé så satsa på det. För mig hjälpte det inte. Det enda som skulle hjälpa känner jag är att ha få ett till barn. 
    Ja. Det enda är att få ett till barn. Alternativet kan jag inte ens ta in, jag kan inte se mig som enbarnsmamma. Jag skulle göra vad som helst för ett barn till.
  • Anonym (Ts)

Går under av sorg nu. Har gråtit hysteriskt i ett par h så jag nästan kräks.

Svar på tråden Clearblue visar fel antal v, ge mig hopp!