Inlägg från: Anonym (andas) |Visa alla inlägg
  • Anonym (andas)

Clearblue visar fel antal v, ge mig hopp!

Anonym (Ts) skrev 2022-11-06 22:08:43 följande:
    Tack. Är så brutalt orolig. Att jag i den enda lyckade graviditet jag haft också knappt hade symptom gör ju att jag tror att min kropp inte är en sån som tydligt visar graviditet.
    Hade som nu, svaga kväljningar på morgonen och lite trötthet ibland men inget mer.

Rådet att inte testa i tid och otid är dock ett bra råd, men jag förstår så väl att det inte är vad du vill höra.

När jag väntade vårt andra barn så togs ett gravtest hos barnmorskan som var negativt. Det visade ingenting förrän jag var gott och väl över tolfte v om jag minns rätt. 

Jag visste dock att jag var gravid ändå, så jag lät barnmorskans ord om att nej, det är negativt, bättre lycka nästa gång bara passera. 

Det är samma med andra test, uvi visar inget förrän jag får njurbäckenbotteninflammation och då visar det så svagt att läkarna säger att det inte är nåt att behandla, drick lättöl och håll dig så länge du kan är rådet jag får om de inte känner mig sen innan trots att jag håller på att däcka totalt. Nu står det i min journal att även om testerna visar svagt så måste man gå vidare för att när det väl visar det allra minsta är jag oftast väldigt sjuk. 

Det kan ju vara samma för dig  

Svar på tråden Clearblue visar fel antal v, ge mig hopp!