BIM December 2022
För oss som har BIM december 2022!
Loulou92 4/12 - 2 försöket efter missfall
För oss som har BIM december 2022!
Loulou92 4/12 - 2 försöket efter missfall
Spermier kan leva i kvinnan i upp till 5 dagar. Därför det rekomenderas med att man ska ha sex varannan/var tredje dag, för då har du garanterat spermier i dig under ägglossningen.
Men det skadar inte att ha sex varje dag, det kan blir färre spermier vid orgasm men dem har oftast bättre kvalitet, därför rekommenderas det att ha sex varje dag om man har fertilitets problem (om mannen har det).
Den som vill rätta mig får gärna göra det men det är vad jag har lärt mig iallafall 👀
Skulle hålla med 😊
Vi har kört varannan dag och när jag fått positivt på ÄL stickan så blir de oftast 2 på raken sen varannan igen haha mest för att man själv kanske inte orkar 🙈
En sak jag inte fattar, räknar man positivt ÄL test från att det är positivt eller från peak alltså När det är som mest positivt?
Jag får positivt alltså att båda strecken är lika starka på cd22 och sedan att teststrecket är starkare än kontrollstrecket på cd23 är det från 22 eller 23 man räknar positivt ÄL test?
Från första positiva 😊 risk annars att missa ÄL
1 december, någon som ännu testat? Nyfiken och hoppas vi ser några plus nu 🥰🙏
Nu är det ju så nära så man vill leva på hoppet istället för att bli besviken 🥹
Dessutom verkar det som att min ägglossning var senare än väntat, och då bör ju min BIM ligga längre fram. Och eftersom att ÄL kom sent så är jag rädd att vi missade fönstret.
MEN. Jag har en botox-tid på måndag så har mensen inte kommit på söndag så blir jag illa tvungen att testa 😅. Väldigt nervöst. Både jag och min sambo fyller år i augusti så en augustibebis hade ju varit drömmigt.
Ja här sitter jag med BIM 1 december, och jag som alltid brukar få mens på exakt beräknad dag. Jag har skrivit tidigare i tråden men jag skriver igen. I söndags fick jag en brun/rosa flytning och därefter blödde jag en hel del på natten. Blödde sedan "lagom" mycket i måndags men sedan tog det helt stopp. Och idag på BIM, ingen mens. Testade imorse - negativt. Hade ömma bröst mellan ÄL och blödningen i måndags, nu är det borta.
Så nu vet jag varken ut eller in. Tidig mens? Missfall? Nidblödning? Har aldrig hänt mig förut i alla fall att jag fått så tidig och så kort mens. Några teorier?
Åhh hoppas Loulou92!
Guldkvinnan: ja alltså de kan ju vara vad som så förstår din förvirring. Men om vi leker med tanken att de va en nid och ägget fäste i söndags/måndags så bör nivåerna ev va för låga nu på torsdag så om de e nått borde de ev ge utslag på lördag? 😅 min gigantiska gissning hehe
Ja här sitter jag med BIM 1 december, och jag som alltid brukar få mens på exakt beräknad dag. Jag har skrivit tidigare i tråden men jag skriver igen. I söndags fick jag en brun/rosa flytning och därefter blödde jag en hel del på natten. Blödde sedan "lagom" mycket i måndags men sedan tog det helt stopp. Och idag på BIM, ingen mens. Testade imorse - negativt. Hade ömma bröst mellan ÄL och blödningen i måndags, nu är det borta.
Så nu vet jag varken ut eller in. Tidig mens? Missfall? Nidblödning? Har aldrig hänt mig förut i alla fall att jag fått så tidig och så kort mens. Några teorier?