Tre dagar efter lön och jag har 307kr kvar
Taskig inkomst och höga utgifter,
boende och el betalt,
finns lite mat i frysen.
Tips på recept att klara en förälder och två barn fram till nästa månad, gärna runt 10kr per dag.
boende och el betalt,
finns lite mat i frysen.
Tips på recept att klara en förälder och två barn fram till nästa månad, gärna runt 10kr per dag.
Hur faan får man ut 34.500 som industriarbetare utan utbildning?
Inte nu kanske men ett tips till senare- man kan bestämma själv när kvartalsräkningen från CSN kommer och flytta den en månad eller så.
Jag baserade min budget på att jag vill ha CSN-räkning i november, för att få en lagom tankeställare tills december när alla julklappar ska handlas. Att få CSN-räkning i december eller januari är nog ingen höjdare om man inte har örnkoll via en årsbudget som följs upp varje månad.
Jag ställer upp nästa årsbudget i mellandagarna varje åpr, bserat på årets utfall. Budgeten inklusive sparande läggs alltid på 10% mindre än hushållet får in, för att ha marginal för oförutsett och sjukdom.
boende och el betalt,
finns lite mat i frysen.
Jag hade plockat ett rådjur eller vildsvin. Sen så mkt potatis, rotfrukter mm dina pengar ger.
Då blir 10 kr/dagen en omöjlig ekvation.