Tre dagar efter lön och jag har 307kr kvar
Taskig inkomst och höga utgifter,
boende och el betalt,
finns lite mat i frysen.
Tips på recept att klara en förälder och två barn fram till nästa månad, gärna runt 10kr per dag.
Taskig inkomst och höga utgifter,
boende och el betalt,
finns lite mat i frysen.
Tips på recept att klara en förälder och två barn fram till nästa månad, gärna runt 10kr per dag.
Trevligt eller inte! Känner igen det där.
Jag har skuldsanering, har 3800 kr att leva på till 25 november och det ska täcka mina dieselkostnader fram och tillbaka till jobbet (nio mil enkel väg).
Är det inte läge för en orosanmälan till socialen i detta läge?
2 stackars barn som kommer få gå o lägga sig med kurrande magar i 3,5-4veckor...
Lösningen för TS är ju inte att panikartat lära sig "koka soppa på en spik", situationen är ju fullständigt ohållbar och det finns 2 mindre barn med i bilden?
Här behövs drastiska förändringar i TS hela levnadssituation.
Just det. Kom på att man i ts situation kan få låna pengar av socialtjänsten. Men ingen aning om hur det funkar.
Kolla med kommunen ts. Det är inte meningen att barn ska svälta. Vuxna skiter de i rätt bra, vuxna har större möjligheter att rätta mun efter matsäck så att säga, men barn ska inte behöva svälta.
Ring kommunen på mån morgon och se vad de kan göra. Om de kan bevilja ett nödlån, sånt ska finnas.
Du får troligast ett Ica-kort laddat med pengar isf.
Har svårt att tänka mig att någon med jobb har rätt till försörjningsstöd, men gå in på kommunens sida och räkna efter. Om du inte äger något dyrt förstås, hus, br, bil eller aktieposter tex.
Trevligt eller inte! Känner igen det där.
Jag har skuldsanering, har 3800 kr att leva på till 25 november och det ska täcka mina dieselkostnader fram och tillbaka till jobbet (nio mil enkel väg).
Tråkigt sits. Jag dömer inte för jag känner dig inte. Alla kan hamna där i en taskig ekonomisk sits utan att vara vare sig slarvig eller lat. Vissa människor har jättedålig lön säg att du får ut ca100 kr timmen efter skatt blir inte mycket pengar av det per månad. Finns det inget du ev kan sälja? Ta kontakt med socialen du kanske inte får hjälp men du kan alltid pröva. Annars ta kontakt med Frälsningsarmen de brukar hjälpa utsatta människor. Kommentaren om orosanmälan är bara elak.