Tre dagar efter lön och jag har 307kr kvar
Taskig inkomst och höga utgifter,
boende och el betalt,
finns lite mat i frysen.
Tips på recept att klara en förälder och två barn fram till nästa månad, gärna runt 10kr per dag.
Taskig inkomst och höga utgifter,
boende och el betalt,
finns lite mat i frysen.
Tips på recept att klara en förälder och två barn fram till nästa månad, gärna runt 10kr per dag.
Det finns ju många ställen numera där man kan beställa mat mot faktura. Egentligen inte att rekommendera när man inte har råd såklart, men med lite planering verkar ju nästa månad kunna bli bättre och hellre det än svälta.
Hej TS! Har du kunnat skjuta upp någon räkning?
Sälj av något även om det är några 50 kronors grejer är det bättre än inget. Lägg ut 10 saker och se vad du kan få ihop.
Storkok är billigare.
Har du kunnat kolla vad du har i kyl och frys samt skafferi för att komma på rätter som passar med det du har hemma?
Sen tänker jag att det är egentligen tills nästa barnbidrag kommer som det kniper.
Så ta reda på när dina inbetalningar brukar vara från försäkringskassan.
Baka bröd
Gör soppor
Var strategisk vid inköpen.
Och planera dina inköp.
Skulle vara roligt att höra hur det gått hittills!
Hejar på dig!
Ta inga lån för allt i världen det finns en stor risk att det inte går vägen. Risken är att om du tar ett lån och även om du faktiskt kan betala tillbaka kan det leda till en ovana att ta lån för att klara månaden ut. Det kommer leda till att du alltid ligger back och rätt som det är så ligger du så illa back att du tappar kontrollen och får svårt att ta dig ur lånekarusellen. Kämpa på tills barnbidraget kommer sen har du lite mer andrum.
Sen kanske du måste se över utgifter inkomster för att det ska räcka månaderna ut. För nu verkar du ju leva utan buffert. Det skulle du ju behöva göra något åt.
kolla med kyrkor, de kan ofta ge ut mat, jag arbetar i en mataffär och vi donerar mat tre ggr i veckan till en kyrka som sen ger ut till folk i behov.