Tre dagar efter lön och jag har 307kr kvar
Taskig inkomst och höga utgifter,
boende och el betalt,
finns lite mat i frysen.
Tips på recept att klara en förälder och två barn fram till nästa månad, gärna runt 10kr per dag.
Taskig inkomst och höga utgifter,
boende och el betalt,
finns lite mat i frysen.
Tips på recept att klara en förälder och två barn fram till nästa månad, gärna runt 10kr per dag.
Intressant att det är att söka bidrag som blir tipsen och inte att skaffa jobb som ger en normal lön.
Byt arbetsgivare. Du kan få upp lönen säkert 10 000 per månad genom att byta arbetsgivare.
Intressant att det är att söka bidrag som blir tipsen och inte att skaffa jobb som ger en normal lön.
Jag tror du måste leta pant för att få det att gå ihop. Försök även sälja lite saker du inte behöver på facebook. Jag har väldigt billiga recept som är allt från goda till okej.
Billig mat:
linser
kikärter
potatis
snabbmakaroner
rapsolja (med tanke på hur mkt kalorier den ger, köp eldorado, då har du något att steka i)
ägg
morötter
Recept 1:
Gör en lins eller kikärts gryta med vatten och de kryddor som du har hemma, servera med potatis eller snabbmakaroner till. Tycker själv att det är gott med curry, gurkmeja, paprika krydda i grytan.
Recept 2:
Soppa på potatis och morötter. Krydda med det du har, t.ex. basilika. Servera med ett kokt ägg.
Recept 3:
Snabbmakaroner och en hemmagjord pasta sås, här kräver det att du köper grädde, sen ha i morötter och ev. gul lök.
Recept 4:
Potatis och ägg. Ett stekt ägg var för de vuxna, ett halv ägg var för barnen. Krydda om du känner att du kan slösa lite annars räcker salt. Ifall du har mycket rapsolja så kan du fritera potatisen, spara oljan som blir över och använd som vanligt.
Recept 5:
Ungefär som recept 3 men byt ut grädden mot krossade tomater.
Tror det största problemet ligger i de höga utgifterna. Tror man får ändra i den änden först. Minska på allt man kan och byta ut till billigare alternativ.
Tror det största problemet ligger i de höga utgifterna. Tror man får ändra i den änden först. Minska på allt man kan och byta ut till billigare alternativ.
Mjöl+potatisrätter, är ju ofta hyfsat billiga, tänk ugnspannkaka, pannkakor, palt, raggmunkar...