• Trana123

BIM oktober - 2022

Slänger in en ny tråd för oss med BIM i oktober! 

Själv fick jag min första mens idag sen jag slutade med minipiller den 23 augusti! 

nu är jag redo att skaffa ett syskon, har en dotter sen innan som snart blir 2 år :) 

jag hade en cykel på 28 dagar innan jag åt p-piller så min förväntade bim är så isåfall 6/10 om det håller sig så! 

6/10 Trana123

• Svar på tråden BIM oktober - 2022
  • TrueResolution

ÄL-dagarna över här, Fick in ÄL -4, -2, -1 och på ÄL-dagen.

Känslan att det inte blev någonting denna gången heller kommer smygandes och jag börjar redan acceptera det och räkna ut nästa cykel. Sjukt ändå hur mycket lättare det blir trots att längtan blir större desto fler månader in i försöken man är. 

Samtidigt kikar jag på bebiskläder och planerar inredning av barnrummet... va bra man är frisk osv. :)))))

Nu väntar eviga längtan till BIM så får det bära eller brista denna månaden också. Någon som har BIM snart som är mitt i väntan? 

• Jojjans

Men vad är det här! Har varit borta över helgen och knappt kollat FL och så loggar man in till trådens första plus! STORT GRATTIS TRANA!

@TrueResolution, vi brukar försöka pricka in äl-dagen och dagen innan, och innan det minst två tillfällen till ungefär varannan dag. Om jag är osäker på
    om äl varit så fortsätter vi varannan dag tills jag är säker (känner typ alltid när det är. Annars hade jag tempat för att vara säker). 

just nu är vi mitt i det med beräknad än imorgon eller på onsdag. Men har känt av den karaktäristiska ömheten igår och idag så gissar på äl imorgon. Har fått till det i fredags och igår. nu börjar det roliga, spänningen på om det tog sig. 

• ametisten91

Jag kan också uppdatera lite! 

Detta är ju då vårt andra försök, och idag är jag på ÄL+3 

Vi fick till det på ÄL-4, -2 och -1. Är redan trött på att vänta Tungan ute Men känner mig samtidigt lugn, vi har ju nyss börjat försöka så jag är medveten om att det är osannolikt att vi redan skulle lyckas. Är bara så jobbigt med den där ovissheten och väntan... 

Appen Flo flyttade min BIM någon dag iom att ÄL kom två dagar senare än beräknat, så jag uppdaterar listan: 

1/10 Alleb
    1/10 Melsson

1/10 Caaamilla
    1/10 MammaHmor
    4/10 medioker
    4/10 ettanvandarnamn123
    4/10 Drömmar22
    4/10 Kretipleti
    5/19 katch91
    6/10 Trana123 
    6/10 Hannis1983 
    6/10 TrueResolution
    7/10 ametisten91
    8/10 Cocachins
    8/10 Cykelhjul
    10/10 andromeda236
    10/10 Jojjans
    12/10 Barbrastreisand 
    12/10 Sanlin1990
    13/10 A13xandra13
    13/10 Rosen3
    15/10 Roxwell 
    15/10 Smulan57
    16/10 maymom
    17/10 Banananne
    17/10 PinknFluffy
    17/10 Capprea
    17/10 Amaaanda00
    18/10 JSAG
    18/10 barnlängtan2021
    20/10 Ellie0411
    20/10 Magnolia010

• MammaHmor

Idag är jag på ÄL+6 och jag har haft väldigt mycket molande känslor och lite småont. Inbillar mig att jag mår lite illa ibland också, men funderar på om jag inte börja bli sjuk.. känner mig lite varm och har en gnutta högre temperatur än jag brukar. Min cykel är på 31 dagar cirka och jag har alltid ägglossning runt dag 20, denna gång dag 22. Jag har en vecka kvar till BIM imorgon enligt appen.

Någon annan som har symtom? Oavsett inbillade eller verkliga :P

• alleb

Jag känns att jag också vill uppdatera lite om status för mig!😅

Jag har min BIM den 1/10
    och hade Min ägglossning den 17/9 tror jag iallafall.
    Igår kväll när jag hade varit på toa, 
    så hade jag fått en liten ljusrosa slemmig flytning. 
    Jag har aldrig haft någonting sådant innan mensen tidigare. 
    Jag misstänker att jag kanske har fått en nidblödning.
    Men är osäker. 
    Fick även mer tjockare vita flygningar efter att ägglossningen var över. 
    Jag har heller inte haft så tidigare, men det varade några daga. 
    Jag har det fortfarande dessutom. 
    Förutom okär när den helt plötsligt var ljusrosa och slemmig. 
    jag brukar även alltid få svullna bröst och så blir dom mer ömma under ägglossningen.
    Men nu har jag även börjat få mer svullna och ömmare bröst igen.
    Vilket jag aldrig får innan mensen, bara under ägglossningen. 
    Samt att jag även inte har direkt någon aptit längre. 
    När jag vanligtvis alltid brukar bli vrålhungrig dagarna innan mens och äter typ allt som kommer i min väg typ🤷🏻?♀️😂
    Men inte nu, för nu så är aptiten på botten.
    Sen så har mitt gå och kissade börjat öka mer och mer än vanlig. 
    Och så har jag blir små molande värk till och från där nere.
    Så ja jag vet inte, kan det kanske vara lite tidiga tecken /symptom på en eventuell graviditet? 

Oklart! 
    Vill inte ha för höga förväntningar.
    Och ska vänta och se vad som händer och se om tabt röd kommer eller inte den 1/10. 
    Kommer den inte då, så ska jag ta ett test den 2/10 tänkte jag. 
    För det är exakt samma dag som jag plussade med min son för 4år senast exakt.🥰
    Och skulle det vara så att jag plussar den dagen så kommer jag att vara gravid med exakt samma BF som med min son. 
    Enligt mina uträkningar😅 
    Känns dock för bra för att vara sant om det skulle hända!🥲

men hur ser status för er andra?😍🥰

• Ettanvandarnamn123
    alleb skrev 2022-09-26 21:48:45 följande:

Jag har min BIM den 1/10
    Men är osäker. 
    jag brukar även alltid få svullna bröst och så blir dom mer ömma under ägglossningen.
    När jag vanligtvis alltid brukar bli vrålhungrig dagarna innan mens och äter typ allt som kommer i min väg typ🤷🏻?♀️😂
    Så ja jag vet inte, kan det kanske vara lite tidiga tecken /symptom på en eventuell graviditet? 

Oklart! 
    Och ska vänta och se vad som händer och se om tabt röd kommer eller inte den 1/10. 
    Och skulle det vara så att jag plussar den dagen så kommer jag att vara gravid med exakt samma BF som med min son. 
    Enligt mina uträkningar😅 

Tredje försöket för mig, BIM 4/10 men kan vara senare med (första mensen 30 dagar efter jag slutade med piller, andra mensen 26 dagar). Tar inga test men låg 3 dagar i rad då min ägglossning skulle vara och sen en gång 2 dagar efter. Funderar på att börja med tester på fjärde försöket kanske, vill inte dras in för mycket i detta så försöker undvika allt sånt. 

Har ömma bröst och haft det sedan CD 16, förra gången fick jag det vid CD 15. Så verkar följa samma spår. Har tyvärr inget hopp om att det blev något denna gången heller och vill egentligen börja med p-piller igen för att slippa mensvärk och riklig mens?

Inte så peppande men är väl med här för att lära mig lite, samtidigt som jag försöker att inte dras in i testhysterin. Gillar också att se när andra har plussat, det finns inget finare än när någon delar sin glädje med andra! 

• Jojjans
    alleb skrev 2022-09-26 21:48:45 följande:

Jag har min BIM den 1/10
    Men är osäker. 

Oklart! 
    Enligt mina uträkningar😅 

det där låter Myyycket lovande! exakt dom symptom jag haft tidigt alla gånger jag plussat. Håller tummarna!

• Trana123

Tack snälla allihopa, känns overkligt! Nu håller vi tummarna att det stannar hela vägen ❤️ 

jag är inne å läser flera gånger varje dag å hejar å håller tummarna för alla er här inne!! Hoppas det blir många plus nu!! 😍

• Barbrastreisand

Stort grattis Trana123 till plusset! 

Själv är man troligen i sin fertila period. Har haft väldigt mycket omkring mig så har inte hunnit analysera kroppen. Har inte fått de klassiska fertila sekret än ialla fall och äl test har börjat stegra men ännu inte positiva. Hoppas bara inte kroppen ägglossar supersent som förra cykeln, tänker vänta med sex tills jag ser att ägglossningstest är positivt. Är väldigt omotiverad denna månad så har inga större förhoppningar.. 

Svar på tråden BIM oktober - 2022