• Trana123

BIM oktober - 2022

Slänger in en ny tråd för oss med BIM i oktober! 

Själv fick jag min första mens idag sen jag slutade med minipiller den 23 augusti! 

nu är jag redo att skaffa ett syskon, har en dotter sen innan som snart blir 2 år :) 

jag hade en cykel på 28 dagar innan jag åt p-piller så min förväntade bim är så isåfall 6/10 om det håller sig så! 

6/10 Trana123

• Svar på tråden BIM oktober - 2022
  • Minmillis

Hej! Hoppar gärna in här. Tänkte en kort presentation. 

Jag är 30 år. Gift med mina drömmars man och är mamma till 2 små på 4 år och 1 år. Vi bor i en liten villa med katter och hund. 

Vi vill gärna ha ett barn till. Men jag har börjat känna lite jobbiga känslor kring folk i omgivningen. De säger saker som "men nu ska ni väl inte ha flera barn va" "De räcker med dem barnen ni har" "de är stopp med barn nu va?" "Haha oj trodde du skulle säga att ni tänkte försöka bli gravida. Haha nej å de hade jag inte orkat inga flera barn nu" 

Alltså va e de med folk o tycka att 2 räcker? O varför ska folk ens lägga sig i? Jag känner mig så olustig till folks kommentarer att jag inte ens vill berätta när vi väl blir gravida. De känns som satt folk inte tänker efter alls?? 

Känns som att folk alltid ska lägga sig i. Antingen "ååh ska inte ni skaffa barn snart, borde inte ni skaffa barn, när ska ni skaffa barn" till att säga "nej ni ska inte ha flera barn nu va?" 

Är de någon annan som upplever att folk i omgivningen kommer med jobbiga kommentarer? 

• Cocachins
    Andromeda326 skrev 2022-09-19 21:33:35 följande:

Jag är så fruktansvärt opepp på tredje månaden av schemalagt sex, har i princip obefintlig sexlust i vanliga fall och kan inte påstå att den blir högre av att veta att man behöver ligga för att det är ägglossning på g Obestämd

Beräknad äl den 26:e men tänker börja testa från onsdag kombinerat med tempning. Och sen ångesten från ägglossning fram till bim, denna månad är jag inte taggad alltså..

Kan så relatera till detta just nu. Närmar mig äl nu och är så opepp. Är lixom själva vetskapen att nu måste det ske fast man kanske är trött har smått huvudvärk etc. Såklart är det ju inget måste, men vill heller inte missa chansen, ja ni fattar.. Gillar inte när det blir schemalagt samtidigt tror jag det är jätteviktigt om man vill öka chansen att träffa ganska rätt, ägget leve ju kanske bara i 12 h. Hur som helt nu blir det försök 3. 
  • Cocachins
    Katch91 skrev 2022-09-22 11:50:20 följande:

Känns lite segt just nu, jag vet ju att spermier kan leva inne i livmodern och uppe i äggledarna i väntan på ägget. Men idag till imorgon eftermiddag är mannen iväg med jobbet. Vi hade sex igår kväll och idag dippade tempen likt ägglossningsdipp och precis såhär försökte vi förra månaden, alltså att vi hade sex dagen innan temp dippade för att sedan stiga över skiljelinjen. förra månaden tog sig det inte.

Blir lite ledsamt när man känner att man inte fått till sex under de absolut viktigaste 24 timmarna på cykeln. Men enligt clearblue så började mina 48h Max fertilitet igår morse men ägglossning är nog enligt grafen nedan idag. Så får hoppas att spermierna villa vänta denna gång.

Jag brukar få utslag på äl test i 2-3 dagar innan ägget tillslut släpper och LH minskar. Så har du sådana billgs äl stickor testa och ta ett till test imorgon du får kanske utslag då med. 
  • Andromeda326
    Cocachins skrev 2022-09-22 20:32:21 följande:
    Kan så relatera till detta just nu. Närmar mig äl nu och är så opepp. Är lixom själva vetskapen att nu måste det ske fast man kanske är trött har smått huvudvärk etc. Såklart är det ju inget måste, men vill heller inte missa chansen, ja ni fattar.. Gillar inte när det blir schemalagt samtidigt tror jag det är jätteviktigt om man vill öka chansen att träffa ganska rätt, ägget leve ju kanske bara i 12 h. Hur som helt nu blir det försök 3. 
    Exakt så! Maken känner likadant för han kom precis och sa "vi får köra lunch imorgon, jag pallar verkligen inte ikväll.." så vi båda känner ju typ att det är en grej som bara ska avklaras. Inte så romantiskt eller sexigt direkt.

Försök 3 även för oss!
  • PinknFluffy

Ni som tempar; vilken termometer använder ni? 
    Någon variant som är bättre eller sämre rent praktiskt?
    Vad för app använder ni för att registrera temp?  

Själv har jag inte tempat innan eftersom jag jobbar oregelbundna tider. Men nu ska jag snart påbörja en tjänst med kontorstider som ska pågå 6 månader. Därför tänker jag prova att tempa för att få ytterligare lite koll på min cykel och ÄL och förhoppningsvis pricka rätt för en bebis Flört

• Kretipleti

Smyger in i tråden. 

Jag och sambon började försöka aktivt med barn nr 2 för strax över 1 år sedan (Vi har en 3-åring). Vi hade uppehåll i ca 3 månader pga mycket annat som tog upp tid, men har nu startat de aktiva försöken igen sen några månader tillbaka. 

Känner lite frustration i att det liksom inte vill ta sig, så den här månaden köpte jag ägglossningstest (CB advanced). Vilket visade på ägglossning flera dagar tidigare än alla andra uträkningar. Men det kändes som rätt få fertila dagar? En dag med blinkande gubbe och sen en med fast gubbe. Det kanske är normalt, jag kan inte sånt Tungan ute

Men nu HOPPAS jag att vi prickade rätt <3 BIM 4/10.

1/10 Melsson
    1/10 Caaamilla

1/10 MammaHmor
    4/10 medioker
    4/10 ettanvandarnamn123
    4/10 Drömmar22
    4/10 Kretipleti
    5/10 ametisten91
    5/19 katch91
    6/10 Trana123 
    6/10 Hannis1983 
    6/10 TrueResolution
    8/10 Cocachins
    8/10 Cykelhjul
    10/10 andromeda236
    10/10 Jojjans
    12/10 Barbrastreisand 
    12/10 Sanlin1990
    13/10 A13xandra13
    13/10 Rosen3
    15/10 Roxwell 
    16/10 maymom
    17/10 Banananne
    17/10 PinknFluffy
    17/10 Capprea
    17/10 Amaaanda00
    18/10 JSAG
    20/10 Ellie0411
    20/10 Magnolia010
    15/10 Smulan57

• Cocachins
    Kretipleti skrev 2022-09-22 21:36:08 följande:

Smyger in i tråden. 

Jag och sambon började försöka aktivt med barn nr 2 för strax över 1 år sedan (Vi har en 3-åring). Vi hade uppehåll i ca 3 månader pga mycket annat som tog upp tid, men har nu startat de aktiva försöken igen sen några månader tillbaka. 

Känner lite frustration i att det liksom inte vill ta sig, så den här månaden köpte jag ägglossningstest (CB advanced). Vilket visade på ägglossning flera dagar tidigare än alla andra uträkningar. Men det kändes som rätt få fertila dagar? En dag med blinkande gubbe och sen en med fast gubbe. Det kanske är normalt, jag kan inte sånt Tungan ute

Men nu HOPPAS jag att vi prickade rätt <3 BIM 4/10.

1/10 Melsson
    1/10 Caaamilla
    1/10 MammaHmor
    4/10 medioker
    4/10 ettanvandarnamn123
    4/10 Drömmar22
    4/10 Kretipleti
    5/10 ametisten91
    5/19 katch91
    6/10 Trana123 
    6/10 Hannis1983 
    6/10 TrueResolution
    8/10 Cocachins
    8/10 Cykelhjul
    10/10 andromeda236
    10/10 Jojjans
    12/10 Barbrastreisand 
    12/10 Sanlin1990
    13/10 A13xandra13
    13/10 Rosen3
    15/10 Roxwell 
    16/10 maymom
    17/10 Banananne
    17/10 PinknFluffy
    17/10 Capprea
    17/10 Amaaanda00
    18/10 JSAG
    20/10 Ellie0411
    20/10 Magnolia010
    15/10 Smulan57

Vilken cykeldag fick du äl nu när du testade? Jag har hittills när jag testat haft äl på dag 13 med positiva äl test i 2-3 dygn innan. Min totala cykel verkar vara 26 dagar. 
  • Banananne
    Minmillis skrev 2022-09-22 17:13:12 följande:

Hej! Hoppar gärna in här. Tänkte en kort presentation. 

Jag är 30 år. Gift med mina drömmars man och är mamma till 2 små på 4 år och 1 år. Vi bor i en liten villa med katter och hund. 

Vi vill gärna ha ett barn till. Men jag har börjat känna lite jobbiga känslor kring folk i omgivningen. De säger saker som "men nu ska ni väl inte ha flera barn va" "De räcker med dem barnen ni har" "de är stopp med barn nu va?" "Haha oj trodde du skulle säga att ni tänkte försöka bli gravida. Haha nej å de hade jag inte orkat inga flera barn nu" 

Alltså va e de med folk o tycka att 2 räcker? O varför ska folk ens lägga sig i? Jag känner mig så olustig till folks kommentarer att jag inte ens vill berätta när vi väl blir gravida. De känns som satt folk inte tänker efter alls?? 

Känns som att folk alltid ska lägga sig i. Antingen "ååh ska inte ni skaffa barn snart, borde inte ni skaffa barn, när ska ni skaffa barn" till att säga "nej ni ska inte ha flera barn nu va?" 

Är de någon annan som upplever att folk i omgivningen kommer med jobbiga kommentarer? 

Vad drygt, förstår inte varför vissa insisterar att lägga sig i när/om andra ska skaffa barn eller ej! Förstår att det är jobbigt!

Kan definitivt relatera, alltid är det nån som har någon åsikt. Våra föräldrar också för den delen, min mamma tycker ABSOLUT att vi borde vänta längre (vi har en son på 1år) medans svärmor konstant undrar om jag är gravid än. Blir nästan komiskt. Vi har sagt till folk att vi vill ha ett andra barn, men i övrigt är vi väldigt hemlighetsfulla med att vi försöker just nu. Pallar liksom inte att andra ska lägga sig i så mycket.
  • Kretipleti
    Cocachins skrev 2022-09-22 22:35:40 följande:
    Vilken cykeldag fick du äl nu när du testade? Jag har hittills när jag testat haft äl på dag 13 med positiva äl test i 2-3 dygn innan. Min totala cykel verkar vara 26 dagar. 
    Ägglossning på cykeldag 13 för mig med. 
  • Katch91
    @cocachins

Ja precis 2-3 dagar blir inom de 48h som CB advanced visar fast glad gubbe. Hade blinkande gubbe tisdag kl 20.00 och fast glad gubbe onsdag morgon kl vid 08.00.
    Så bu på morgonen idag är min maximala fertilitet över. 

Och visst kan ägget släppa senare men eftersom jag såg tempdippen igår och kände av lite molande vid höger äggstock misstänkte jag att prime time var just igår.

Mannen ville gärna också försöka mitt på denna gången så han tog sig hem igår kväll, körde 2,45h för ett försök till? Berörd av hans engagemang, milt sagt!

Dagens temp talar också mycket starkt för att ägglossningen var exakt igår. Men kan först bekräftat om ett par dagar. Men riktigt fin stegring idag Hjärta

Svar på tråden BIM oktober - 2022