• Trana123

BIM oktober - 2022

Slänger in en ny tråd för oss med BIM i oktober! 

Själv fick jag min första mens idag sen jag slutade med minipiller den 23 augusti! 

nu är jag redo att skaffa ett syskon, har en dotter sen innan som snart blir 2 år :) 

jag hade en cykel på 28 dagar innan jag åt p-piller så min förväntade bim är så isåfall 6/10 om det håller sig så! 

6/10 Trana123

• Svar på tråden BIM oktober - 2022
  • Jojjans
    Katch91 skrev 2022-09-15 08:31:34 följande:

Magnesium krävs för att kroppen skall kunna ta upp och omvandla d-vitamin. Så det kan vara bra att lägga till till kvällen :)
    Jag tar även Zink Omega3+Q10 men slarva med sistnämnd.

Har nu börjat prova Rosenrot, får se va det kan ge. Sen fokar jag på sömnen och dagsljus samt försöker äter mer animalistisk kost. 

jag tar just nu folat (istället för folsyra) och ibland pre-natal istället för folat (Den innehåller typ allt). Ibland har jag tagit magnesium på kvällen. Tog länge zink men har lite glömt bort dom så ska kolla på det igen. Började efter att jag blev semi-utbränd och började få symptom som var autoimmuna tecken. 

men sen tänker jag, appropå det du skrev tidigare, att cykeln många gånger säkerligen förändras när man börjar äta massa tillskott i hopp om att borsta fertiliteten. Något som antagligen för att man känner nya symptom som lätt förvillas med gravidsymtom eftersom dom är nya.

med det sagt så ska jag mixtra så lite som möjligt nästa cykel, utan återgå till min standard. Jag vet att min cykel är stabil, jag har bara måttlig pms och har lätt att bli gravid trots min ålder (36), så då behöver jag antagligen inte krångla till det och riskera massa stress kring det. Stress har dessutom varit det jag mest brottats med senaste åren så lugn och harmoni är vad jag försöker boosta mig själv med i första hand. jag har alltid haft höga krav på mig själv och försöker nu sänka ribban så mycket det går. Men lättare sagt än gjort!

• Barbrastreisand
    Katch91 skrev 2022-09-15 08:31:34 följande:

Magnesium krävs för att kroppen skall kunna ta upp och omvandla d-vitamin. Så det kan vara bra att lägga till till kvällen :)
    Jag tar även Zink Omega3+Q10 men slarva med sistnämnd.

Har nu börjat prova Rosenrot, får se va det kan ge. Sen fokar jag på sömnen och dagsljus samt försöker äter mer animalistisk kost. 

Tack för tips! Vet du vilken styrka rekommenderas?  Ska lägga till magnesium och försöka komma ihåg att ta allt också haha. 
    Jojjans skrev 2022-09-15 09:11:05 följande:

jag tar just nu folat (istället för folsyra) och ibland pre-natal istället för folat (Den innehåller typ allt). Ibland har jag tagit magnesium på kvällen. Tog länge zink men har lite glömt bort dom så ska kolla på det igen. Började efter att jag blev semi-utbränd och började få symptom som var autoimmuna tecken. 

men sen tänker jag, appropå det du skrev tidigare, att cykeln många gånger säkerligen förändras när man börjar äta massa tillskott i hopp om att borsta fertiliteten. Något som antagligen för att man känner nya symptom som lätt förvillas med gravidsymtom eftersom dom är nya.

med det sagt så ska jag mixtra så lite som möjligt nästa cykel, utan återgå till min standard. Jag vet att min cykel är stabil, jag har bara måttlig pms och har lätt att bli gravid trots min ålder (36), så då behöver jag antagligen inte krångla till det och riskera massa stress kring det. Stress har dessutom varit det jag mest brottats med senaste åren så lugn och harmoni är vad jag försöker boosta mig själv med i första hand. jag har alltid haft höga krav på mig själv och försöker nu sänka ribban så mycket det går. Men lättare sagt än gjort!

Vet du vad Zink hjälper för?:) Jag har väldigt stor respekt för kroppen och tror definitivt att diverse naturpreparat etc kan påverka cykeln. Har tex läst tidigare där munkpeppar påverkat cykeln.
    Med första barnet tog det 7 månader med noggrann övervakning med lh tester samt tempning. Och nu med en äggstock/äggledare mindre blir jag ändå lite orolig för att denna gång ska ta ännu längre tid. Har nämligen tidigare haft cystor som kommit och gått, tänker om det även finns på denna som är kvar nu och påverkar fertiliteten.. har funderat på om jag ska börja tempa för att just kunna bekräfta äl och slippa ha sex "mer än nödvändigt" då det blir några intensiva dagar haha 
  • Barbrastreisand
    Barbrastreisand skrev 2022-09-15 13:09:35 följande:
    Tack för tips! Vet du vilken styrka rekommenderas?  Ska lägga till magnesium och försöka komma ihåg att ta allt också haha. 

Vet du vad Zink hjälper för?:) Jag har väldigt stor respekt för kroppen och tror definitivt att diverse naturpreparat etc kan påverka cykeln. Har tex läst tidigare där munkpeppar påverkat cykeln.
    Med första barnet tog det 7 månader med noggrann övervakning med lh tester samt tempning. Och nu med en äggstock/äggledare mindre blir jag ändå lite orolig för att denna gång ska ta ännu längre tid. Har nämligen tidigare haft cystor som kommit och gått, tänker om det även finns på denna som är kvar nu och påverkar fertiliteten.. har funderat på om jag ska börja tempa för att just kunna bekräfta äl och slippa ha sex "mer än nödvändigt" då det blir några intensiva dagar haha 
    *Menade Rosenrot påverkat cyklar 
  • Jojjans
    Barbrastreisand skrev 2022-09-15 13:09:35 följande:

jag minns inte helt angående zink, men vet att en kropp med adrenalinpåslag och hög förbrukning av kortisol gör av med massor med zink, och zink är viktigt för cellförnyelse och reproduktion, både för män och kvinnor. Det är ett av dom första tillskotten man brukar rekommendera till män vid ofrivillig barnlöshet för att förbättra spermakvalitet. 

jag har i perioder av hög stress/utbrändhet fått eksem och liknande och ätit zink för att försöka hjälpa kroppen att ta hand om det. 

jag har tyckt att tempning varit jätteskönt för att bekräfta att det jag kände var korrekt. Men nu känner jag inget behov av att börja tempa igen eftersom jag känner min äl så otroligt tydligt. 

• Banananne

Halloj! Glad

Lägger till mig i listan jag med. Mensen kom idag, förväntat men ändå en besvikelse. Menmen, får hoppas på det där plusset i oktober! Vi försöker få till ett syskon, blir nu tredje försöket. 

4/10 ettanvandarnamn123
    4/10 Drömmar22
    5/10 ametisten91
    5/19 katch91
    6/10 Trana123 
    6/10 Hannis1983 
    6/10 TrueResolution
    8/10 Cocachins
    8/10 Cykelhjul
    10/10 andromeda236
    10/10 Jojjans
    12/10 Barbrastreisand 
    13/10 A13xandra13
    16/10 maymom
    17/10 Banananne
    18/10 JSAG
    20/10 Ellie0411

• Roxwell

Hoppar in!
    Mensen kom idag.. Är väldigt ledsen och har ont? Bara kämpa vidare :)

4/10 ettanvandarnamn123
    4/10 Drömmar22
    5/10 ametisten91
    5/19 katch91
    6/10 Trana123 
    6/10 Hannis1983 
    6/10 TrueResolution
    8/10 Cocachins
    8/10 Cykelhjul
    10/10 andromeda236
    10/10 Jojjans
    12/10 Barbrastreisand 
    13/10 A13xandra13
    15/10 Roxwell 
    16/10 maymom
    17/10 Banananne
    18/10 JSAG
    20/10 Ellie0411
  • Rosen3

Jag hoppar in här oxå! Mensen kom idag lite tidigare än förväntat. Första barnet men har försökt bli gravida i ca ett år. Haft två missfall under denna tid (senast i juni). Nu hoppas vi på ett plus som ska stanna :) Får positivt på ÄL varje månad. 
    Lycka till ni andra! :)

4/10 ettanvandarnamn123
    4/10 Drömmar22
    5/10 ametisten91
    5/19 katch91
    6/10 Trana123 
    6/10 Hannis1983 
    6/10 TrueResolution
    8/10 Cocachins
    8/10 Cykelhjul
    10/10 andromeda236
    10/10 Jojjans
    12/10 Barbrastreisand 
    13/10 A13xandra13
    13/10 Rosen3
    15/10 Roxwell 
    16/10 maymom
    17/10 Banananne
    18/10 JSAG
    20/10 Ellie0411

• Trana123

uppdatering från ts här, jag hade fast gubbe på ÄL-test i mån å tisdags, fick världens smärta i magen på tisdagkväll så antar att ägglossningen skedde då! Så är alltså på äl+2 idag. Så jag är tillbaka i septembertråden då jag har BIM 27/9.

om jag är extra snäll kanske jag kan få hänga kvar har iaf eftersom det är så nära oktober? 🙈😍

• Jantann

Hej allihopa! Jag var ju bara tvungen att flika in här för mitt lilla tips om acetylsalicylsyra (en fjärdedels tablett/dag)

Läs gärna på om det på fass.se och undersökningar på internet. Jag passar inte in här då jag blev gravid på detta förra månaden och jag sitter fortfarande i chock så jag ville verkligen dela med mig av detta till er. Kanske det var en slump men jag har kämpat i två år innan denna grav! Hoppas verkligen den går vägen dock ❤️

Svar på tråden BIM oktober - 2022