ametisten91 skrev 2022-09-21 13:48:29 följande:
Inte positivt på ÄL-test. Kan inte påstå att jag ser en ökning från gårdagen heller. Men hade lite tjockare sekret (varför är det ett så äckligt ord? xD ), när jag torkade mig efter. Jag blir förvirrad just för att jag läst mig till att "äggviteliknande sekret" är ett tecken på att ÄL är på g, men mitt ÄL-test var väldigt negativt...
Hur hade ni tolkat det? Borde jag ta ett till ÄL-test lite senare idag? Enligt appen Flo ska jag ha ägglossning imorgon.
Är bara min andra månad jag verkligen försöker tracka ÄL med stickor, så "känner inte" min kropp under ÄL ännu.
Vilka tester kör du med? :) Det kan även variera mycket när testet tas i förhållande till tid samt hur länge du hållt dig också. Jag använder graviditetskollens äl-test tycker den visar tydlig stegring & positivt! Jag får alltid fertila sekret ca 4 dagar innan ägglossning. Är ditt test långt ifrån positivt hade jag provat igen imorgon, troligen är ägglossningen på gång så mys på! När mina test är "nästan" positiva brukar jag testa två gånger/dag för att inte missa stegring (ibland kan de ske så snabbt som en dag). Håller tummarna!