Inlägg från: ametisten91 |Visa alla inlägg
  • ametisten91

BIM oktober - 2022

Även jag hoppar in här från septembertråden för min mens kom idag! Så nu blir det andra försöket med första barnet Glad Dags att beställa fler tester Flört

4/10 ettanvandarnamn123
    5/10 ametisten91
    6/10 Trana123 
    6/10 Hannis1983 
    6/10 TrueResolution 
    20/10 Ellie0411

• ametisten91
    Katch91 skrev 2022-09-09 22:15:54 följande:

Hej kära ni Hjärta

Jag hakar!
    fick min mens nu ikväll. 

Grät en hel del idag när mensen kom. Jag kände det på mig för jag hade pms idag. 

missfall I augusti ingen lycka sept och nya förhoppningar i oktober!

4/10 ettanvandarnamn123
    5/10 ametisten91
    5/19 katch91
    6/10 Trana123 
    6/10 Hannis1983 
    6/10 TrueResolution
    10/10 andromeda326 
    20/10 Ellie0411

Åh så tråkigt!

Men nu hoppas vi att oktober är en bra månad att plussa i Plus jag tror det! 

• ametisten91
    Jojjans skrev 2022-09-10 14:03:11 följande:

Hej alla,

Även jag hoppar in här. Har inte fått mens än men tvärblanka test nu bim-2 och absolut noll känningar. 

vi hoppas på att lyckas få ett (levande) syskon till våran 3-åring efter att ha förlorat hans lillasyster i ett väldigt sent missfall för ett år sen. Detta blir 4e försöket  . tog sig inte i juli, tidigt missfall i aug och blev inget i sep. Hoppas att oktober kan få vara vår månad, men framför allt att det får gå hela vägen när det väl blir vår tur. 

4/10 ettanvandarnamn123
    5/10 ametisten91
    5/19 katch91
    6/10 Trana123 
    6/10 Hannis1983 
    6/10 TrueResolution
    10/10 andromeda236
    11/10 Jojjans
    20/10 Ellie0411

Usch så tufft, beklagar verkligen! Och håller tummarna för er {#emotions_dlg.flower}
  • ametisten91

Det är frustrerande det här att det bara är några få dagar i månaden man faktiskt kan göra något, och resten bara är en lång väntan. Väntan på att mensen ska ta slut, väntan på ÄL och sen väntan på att se om det blev något. Det passar inte alls min personlighetstyp, som vill att saker ska hända NU NU NU när jag har bestämt mig för något xD 

• ametisten91
    TrueResolution skrev 2022-09-10 22:29:21 följande:
    håller med till 100%! När man var yngre tyckte man en cykel vad alödeles för kort och jag minns hur man kände "men åhnej kommer mensen REDAN igen". Nu är det snarare så att en cykel känns som ett sekel Skrattande
    Men exakt! 
    Liksom huuur kan jag bara vara på dag 3 av mensen?! Känns som den började för tre veckor sen xD
  • ametisten91

Inte positivt på ÄL-test. Kan inte påstå att jag ser en ökning från gårdagen heller. Men hade lite tjockare sekret (varför är det ett så äckligt ord? xD ), när jag torkade mig efter. Jag blir förvirrad just för att jag läst mig till att "äggviteliknande sekret" är ett tecken på att ÄL är på g, men mitt ÄL-test var väldigt negativt...

Hur hade ni tolkat det? Borde jag ta ett till ÄL-test lite senare idag? Enligt appen Flo ska jag ha ägglossning imorgon. 

Är bara min andra månad jag verkligen försöker tracka ÄL med stickor, så "känner inte" min kropp under ÄL ännu. 

• ametisten91

Tillägg: 

Jag känner aldrig av min ägglossning. Blir lite mer sugen på sex under vissa månaders ägglossning (om jag går på när min app har sagt att jag haft ÄL) men inte alla månader. 

• ametisten91

Anile och Barbra­streis­and - Tack för era svar! Denna månaden har jag kört med babyplans stickor. Förra månaden hade jag RFSUs. Föredrar nog RFSUs men köpte babyplans billigt på amazon så Flört

Men!!! Tog precis ett test och det var positivt Solig Och jag och mannen fick till ett försök igår (och i måndags) och får göra ett nytt försök ikväll då! 

Den övre bilden är från 21.30 igår och det undre från 09.30-ish idag. Så det hände mycket på 12h. Tog två andra test igår också som båda såg likadant ut som det på översta bilden. 

Det är verkligen intressant att lära känna kroppen ännu mer! 

• ametisten91

Jag kan också uppdatera lite! 

Detta är ju då vårt andra försök, och idag är jag på ÄL+3 

Vi fick till det på ÄL-4, -2 och -1. Är redan trött på att vänta Tungan ute Men känner mig samtidigt lugn, vi har ju nyss börjat försöka så jag är medveten om att det är osannolikt att vi redan skulle lyckas. Är bara så jobbigt med den där ovissheten och väntan... 

Appen Flo flyttade min BIM någon dag iom att ÄL kom två dagar senare än beräknat, så jag uppdaterar listan: 

1/10 Alleb
    1/10 Melsson

1/10 Caaamilla
    1/10 MammaHmor
    4/10 medioker
    4/10 ettanvandarnamn123
    4/10 Drömmar22
    4/10 Kretipleti
    5/19 katch91
    6/10 Trana123 
    6/10 Hannis1983 
    6/10 TrueResolution
    7/10 ametisten91
    8/10 Cocachins
    8/10 Cykelhjul
    10/10 andromeda236
    10/10 Jojjans
    12/10 Barbrastreisand 
    12/10 Sanlin1990
    13/10 A13xandra13
    13/10 Rosen3
    15/10 Roxwell 
    15/10 Smulan57
    16/10 maymom
    17/10 Banananne
    17/10 PinknFluffy
    17/10 Capprea
    17/10 Amaaanda00
    18/10 JSAG
    18/10 barnlängtan2021
    20/10 Ellie0411
    20/10 Magnolia010

• ametisten91
    Rosen3 skrev 2022-09-28 18:43:57 följande:

Läste precis att man ska undvika glidmedel om man försöker bli gravid. Attans, jag som hade ägglossning igår och vi har kört med glidmedel både igår och idag :( Har jag nu sabbat mina chanser denna månad? 

Någon mer som hört att det är dåligt? Tror inte det medlet är spermiedödande iaf. 

Det är väl just pga att det kan finnas spermiedödande medel i glidmedel som gör att det står att man inte ska använda det. Men det finns ju sorter utan sånt medel och då är det ingen fara Glad Finns speciella "fertilitetsglidmedel" också. 
  • ametisten91
    Trana123 skrev 2022-10-03 12:55:43 följande:
    Jag fick negativt på testa tidigt äl+10 och 11, sedan positivt +12. hoppet finns ❤️
    Åh, vad fint att höra 😍

Det är såklart inte så konstigt om det inte skulle bli något denna månaden iom att vi inte försökt länge alls. Men det där lilla hoppet är ju härligt att känna ❤️ 
  • ametisten91

Tips; Veckans avsnitt av Gynpodden handlar om fertilitet. De slår hål på några myter och pratar om fertilitetsförtåelse. Jag tyckte det var värt att lyssna på! 

Obs Programmet görs av en läkare inom gynekologi och förlossningsvård och veckans gäst är en barnmorska som skrivit en bok om fertilitet och väldigt kunnig på ämnet. Så det är inte obildat folk som sitter och gissar Flört

• ametisten91

Grattis till plussen som kommit här, och tumhållning för er som har känningar/svaga plus! 

Jag har beräknad mensstart imorgon och det känns som att den är på väg. Har fortsatt testa med morgonurin och alla test har varit tokblanka så jag är 99.9 % säker på att det inte blev något denna månaden. Vilket inte är hela världen iom att vi nyss börjat försöka. Det är det där jäkla väntandet som är jobbigt bara Tungan ute 

• ametisten91

Gaah, så frustrerande detta är!!! BIM idag och fortfarande ingen mens. Sen jag började regga min mens i app i aug 2019 har min cykel som längst varit 30 dagar. Och det har hänt 4 gånger så vanligtvis är den kortare. Idag är cykeldag 30. Har flera gånger under dagen fått den där känslan "Nu kom mensen!" men nope...

Och - testen är fortfarande totalt blanka (ÄL +14). Imorse tog jag ett Babyplans testa tidigt och en vanlig sticka från RFSU.

Har inte haft någon symptom sen ÄL öht. Ev att min pms var lite kraftigare än normalt (mannen klagade på att jag var lite väl otrevlig under 2-3 dagar 😇😅). Men sånt kan hända en vanlig månad också haha 

Vill bara få mensen NU så att jag slipper det här mellanläget 😒 Det är bara så himla typiskt att det blev en "rekordlång" cykel denna gången, nu när det varit vårt första ordentliga försök till att bli gravid... 

• ametisten91
    ametisten91 skrev 2022-10-07 23:13:46 följande:

Gaah, så frustrerande detta är!!! BIM idag och fortfarande ingen mens. Sen jag började regga min mens i app i aug 2019 har min cykel som längst varit 30 dagar. Och det har hänt 4 gånger så vanligtvis är den kortare. Idag är cykeldag 30. Har flera gånger under dagen fått den där känslan "Nu kom mensen!" men nope...

Och - testen är fortfarande totalt blanka (ÄL +14). Imorse tog jag ett Babyplans testa tidigt och en vanlig sticka från RFSU.

Har inte haft någon symptom sen ÄL öht. Ev att min pms var lite kraftigare än normalt (mannen klagade på att jag var lite väl otrevlig under 2-3 dagar 😇😅). Men sånt kan hända en vanlig månad också haha 

Vill bara få mensen NU så att jag slipper det här mellanläget 😒 Det är bara så himla typiskt att det blev en "rekordlång" cykel denna gången, nu när det varit vårt första ordentliga försök till att bli gravid... 

Citerar mig själv för att berätta att mensen kom nu alldeles nyss - på dag 31 (som ju nu blir dag 1 men ändå). Tråkigt såklart men framförallt skönt att få VETA. Har varit långa dagar av väntan. 

Lycka till alla som är kvar här, både ni som redan har plussat och för er andra som väntar på ÄL eller BIM Hjärta

Svar på tråden BIM oktober - 2022