Inlägg från: Banananne |Visa alla inlägg
  • Banananne

BIM oktober - 2022

Halloj! Glad

Lägger till mig i listan jag med. Mensen kom idag, förväntat men ändå en besvikelse. Menmen, får hoppas på det där plusset i oktober! Vi försöker få till ett syskon, blir nu tredje försöket. 

4/10 ettanvandarnamn123
    4/10 Drömmar22
    5/10 ametisten91
    5/19 katch91
    6/10 Trana123 
    6/10 Hannis1983 
    6/10 TrueResolution
    8/10 Cocachins
    8/10 Cykelhjul
    10/10 andromeda236
    10/10 Jojjans
    12/10 Barbrastreisand 
    13/10 A13xandra13
    16/10 maymom
    17/10 Banananne
    18/10 JSAG
    20/10 Ellie0411

• Banananne
    Minmillis skrev 2022-09-22 17:13:12 följande:

Hej! Hoppar gärna in här. Tänkte en kort presentation. 

Jag är 30 år. Gift med mina drömmars man och är mamma till 2 små på 4 år och 1 år. Vi bor i en liten villa med katter och hund. 

Vi vill gärna ha ett barn till. Men jag har börjat känna lite jobbiga känslor kring folk i omgivningen. De säger saker som "men nu ska ni väl inte ha flera barn va" "De räcker med dem barnen ni har" "de är stopp med barn nu va?" "Haha oj trodde du skulle säga att ni tänkte försöka bli gravida. Haha nej å de hade jag inte orkat inga flera barn nu" 

Alltså va e de med folk o tycka att 2 räcker? O varför ska folk ens lägga sig i? Jag känner mig så olustig till folks kommentarer att jag inte ens vill berätta när vi väl blir gravida. De känns som satt folk inte tänker efter alls?? 

Känns som att folk alltid ska lägga sig i. Antingen "ååh ska inte ni skaffa barn snart, borde inte ni skaffa barn, när ska ni skaffa barn" till att säga "nej ni ska inte ha flera barn nu va?" 

Är de någon annan som upplever att folk i omgivningen kommer med jobbiga kommentarer? 

Vad drygt, förstår inte varför vissa insisterar att lägga sig i när/om andra ska skaffa barn eller ej! Förstår att det är jobbigt!

Kan definitivt relatera, alltid är det nån som har någon åsikt. Våra föräldrar också för den delen, min mamma tycker ABSOLUT att vi borde vänta längre (vi har en son på 1år) medans svärmor konstant undrar om jag är gravid än. Blir nästan komiskt. Vi har sagt till folk att vi vill ha ett andra barn, men i övrigt är vi väldigt hemlighetsfulla med att vi försöker just nu. Pallar liksom inte att andra ska lägga sig i så mycket.
  • Banananne
    medioker skrev 2022-09-28 20:08:44 följande:
    Kvaliten dras ju ner enormt?.

Tack för era hopp för mig! Tog ett babyplan under kvällen och fick ett svagt streck, imorse var det helt blankt. hoppas hoppas ändå. Känns som mensen ska komma när som helst med..ont i ryggslutet och dålig i magen typ men BIM är om sex dagar så jag vettetusan. 
    Åh, ser ett svagt streck! Håller alla tummar och tår! Hjärta
  • Banananne
    jordgubbsfelle skrev 2022-09-28 21:02:13 följande:

Tjenixen allihopa :) åhhh har varit inne och läst i denna tråden i flera dagar men inte vågat skriva något. Är ny på både familjeliv och skaffa barn-grejen! Men jag behöver verkligen någon att skriva av mig till. Jag och sambon är fortfarande väldigt hemliga med att vi försöker skaffa barn så jag behöver snacka med någon i samma sits. Jag berättar lite om min sits så kanske jag förhoppningsvis hittar någon här som har en liknande situation!

Jag har väldigt oregelbunden mens (cyklarna ligger på mellan 40-110 dagar?). Har sökt hjälp men skickas mest runt bland läkare och väntar på att bli kallad just nu. vi har kört utan preventivmedel sedan nov-21 men inte skrivit försökt skaffa barn. Men i sommar kände vi att vafan, varför bli det inget av det? Så från och med slutet av juni började jag med ÄL-test varje dag (eftersom jag aldrig har en aning om när mensen kommer). För 10 dagar sedan (på menscykeldag 89) TROR jag att jag fick mitt första positiva ÄL-test. Lägger upp en bild, det är nr 18 (18 sep) jag tolkar som positivt. Vad tror ni? Är det testet positivt?

Om fallet är så är min BIM 4/10. Jag kan inte tänka på något annat än att jag förhoppningsvis är gravid sen dess. Varje vaken minut! Och jag är SÅ rädd för fallet om jag inte är gravid. Jag har köpt hem ett testa tidigt-gravtest jag tänkte ta på fredagmorgon, på BIM-3. Hoppas hoppas hoppas. annars kanske det dröjer ytterligare 100 dagar till nästa försök vi har? hur hanterar ni denna väntan?! Den tar kål på mig! Grattis till er som plussat och för er andra håller jag mina tummar!! Hoppas någon orkar läsa och svara på en orolig tjej hehe.. kram till er alla superkvinnor!

Nu är nog jag inte den bästa att svara, är rätt ny överlag med att ta ÄL-test och har bara tagit digitala hittills 🙈 Men jag tycker det ser positivt ut iaf! 

Angående din situation så kan jag nog tyvärr inte säga så mycket mer än att jag förstår hur det känns! Numera har jag hyfsat regelbunden cykel (försöker få vårt andra barn), men när jag slutade med mina p-piller och vi skulle försöka få första barnet så hade jag precis lika oregelbunden cykel. Sjukt frustrerande. Så drygt också i ditt fall att inte få den hjälp du ändå sökt från vården!

Väntan är så otroligt jobbig, har tampats själv mycket med det de senaste par månaderna. Försöker vara mycket snällare mot mig själv denna omgång, lägger fokus på att ta hand om mig (äta bra, träna, få nog med sömn, göra avslappningsövningar etc). Tycker ändå det har hjälpt lite, men snart börjar väntan efter ÄL för mig med. Och då dröjer det nog inte länge förrän jag bara tänker på hur otålig jag är och tolkar symptom in i det minsta? 🙈😅

Oavsett vad så håller jag iaf tummarna för dig, hoppas verkligen du får det där plusset på stickan! ❤️

• Banananne
    jordgubbsfelle skrev 2022-09-28 22:30:51 följande:
    Tack för du håller dina tummar, jag uppdaterar här när jag gravtestat! Om det inte har tagit sig får jag ta det där
    ifrån då? kanske lägga mer fokus på det du tar upp, kost träning och tänka på mig själv. Kanske ta lite mer tillskott. just nu tar jag endast folsyra och har gjort i typ en månad :) tar du något tillskott? Har du något tips?
    Har själv inte provat något annat än att ta "vanliga" multivitamin tabletter, så är lite dåligt på tips-fronten när det gäller tillskott från min sida tyvärr :)
    Idas123 skrev 2022-09-29 09:41:14 följande:
    Vad tror ni? Äl +10 tror jag. Vaknat 2 nätter i rad och känt något i magen jag inte riktigt kan sätta fingret på. Fick infall att testa imorse. 
    förra grav va jag dålig i magen typ från äl +7 men nu jag jag inte känt speciellt mycket dagtid. 
    Jag ser definivt ett plus, vågar mig på ett grattis jag med! Hjärta

• Banananne

Stort grattis till er som plussat!! 😍❤️

Själv fick jag imorse äntligen positivt utslag på ÄL-test efter att det varit blinkande gubbe i en vecka. Vi har kört på de senaste dagarna, så nu blir det till att mysa till det några gånger till innan där jobbiga väntan till BIM börjar 🙈

Min BIM blev flyttad en dag, så uppdaterar listan.

28/9 Trana123 Plus
    2/10 Ida123 Plus
    5/10 katch91 plus

1/10 Caaamilla
    1/10 MammaHmor
    2/110 trefaldigmärtareikärlek
    4/10 medioker
    4/10 ettanvandarnamn123
    4/10 Drömmar22
    4/10 Kretipleti
    4/10 jordgubbsfelle
    6/10 Hannis1983 
    7/10 ametisten91
    7/10 MissTC
    8/10 Cocachins
    8/10 Cykelhjul
    10/10 andromeda236
    10/10 Jojjans
    12/10 Sanlin1990
    13/10 A13xandra13
    13/10 Rosen3
    13/10 TrueResolution
    14/10 Boomsin
    15/10 Roxwell 
    15/10 Smulan57
    16/10 maymom
    17/10 PinknFluffy
    17/10 Capprea
    17/10 Amaaanda00
    17/10 Barbrastreisand 
    18/10 JSAG
    18/10 barnlängtan2021
    18/10 Banananne
    20/10 Ellie0411
    20/10 Magnolia010
    20/10 pappersdocka
    26/10 Alleb
    26/10 Melsson 
  • Banananne
    jordgubbsfelle skrev 2022-10-05 13:16:53 följande:

Mitt hopp dog ännu en gång idag. Jag testade tidigt ÄL+12 men det visade negativt, och idag på ÄL+17 blev de även negativt på vanligt gravtest. Och lite blod i trosan så mensen är på g. Det jobbiga för mig är att mina menscyklar är mellan 95-110 dagar långa, så jag kan liksom inte prova nästa månad igen... Nästa gång för oss att prova blir antagligen i januari nästa år. Något positivt är i alla fall att vi påbörjade en fertilitetsutredning i veckan. Hoppas vi blir lyssnade på och får den hjälp vi behöver. Detta tar knäcken på mig. Ovissheten, längtan, oron.

Vad jobbigt, förstår att det tär! Hoppas ni får den hjälp ni behöver ❤️
  • Banananne
    MissTC skrev 2022-10-05 13:47:32 följande:

Okej testomanen igång igen haha 
    Haft så ont i brösten hela förmiddagen så jag tänkte va fan vi kör. Har bim på fredag. 

Tycker jag ser ett streck 🙈

Åh! Ser definitivt ett streck! Vågar mig till och med på ett grattis, så spännande! 😍
Svar på tråden BIM oktober - 2022