Inlägg från: Katch91 |Visa alla inlägg
  • Katch91

BIM oktober - 2022

Hej kära ni Hjärta

Jag hakar!
    fick min mens nu ikväll. 

Grät en hel del idag när mensen kom. Jag kände det på mig för jag hade pms idag. 

missfall I augusti ingen lycka sept och nya förhoppningar i oktober!

4/10 ettanvandarnamn123
    5/10 ametisten91
    5/19 katch91
    6/10 Trana123 
    6/10 Hannis1983 
    6/10 TrueResolution
    10/10 andromeda326 
    20/10 Ellie0411

• Katch91

Jag tänkte prova rosenrot denna cykel, 1 om dagen fram till ca 3 dagar innan ÄL och sen boost D-vitamin.

någon i denna tråd som har erfarenhete?

• Katch91
    Jojjans skrev 2022-09-11 07:57:31 följande:

känner precis likadant! Är en doer som vill få saker gjort och trivs inte alls med att bara vänta. Försöker dock hitta grejer jag kan göra för att dels må bra själv och också
    stärka fertiliteten. Så då håller jag huvudet fokuserat lite på annat i väntan?

Har du några tips Skrattande
  • Katch91

Klokt Jojjans!!!!
    likt Dig med kost occh tillskot, dricker heller inget kaffe :)

Men märker att jag har svårt att fokusera på flera saker samtidigt. Jag blir lite väl enkelspårig när jag bestämt mig för något. Lite därför jag funderar På att avskaffa familjeliv eftersom jag blir så himla engagerad här inne och lite Svårt att bryta fokuset ibland. 

• Katch91

En anledning till att den normala menscykeln börjar strula när man försöker bli gravid kan nog bero på befruktningar  som aldrig implementerar riktigt. En teori som jag tror. I Augusti testade jag neg på ÄL13 och sen positivt ÄL15 och började blöda som en vanlig mens ÄL17.
    Min gissning är att implantation gick igenom men att något viktigt i celldelning var fel vilket resulterade i missfall. Lite hcg men tillräckligt för att rubba min cykel 2-3 dagar.

Nu i sept fick jag implantationssmärta på ÄL+7 men fick aldrig något positivt gravtest. Kände skarpa hugg, vänster om livmoder samt ner mot livmodertapp (har aldrig dessa smärtor annars, varken vid ägglossnings eller mens)  Så det kan ha skett en befruktning som försökte implantera utan någon lycka.
    Med andra ord kom aldrig tillräckligt med hcg ut i blodet för att rubba min cykel och mensen kom som vanligt när gulkroppen skrumpnat och inte längre levererade progesteronet.

Så spermierna kan vara där pga rätt Miljö, alt prickat ägglossning exakt men att antingen kvaliten på spermien, ägget eller slemhinnan i livmodern inte var optimal för fortsatt graviditet.

Sen kan follikelfasen (fas1 och 2) variera beroende på livsstil. Stress, kost, alkohol osv osv kan störa hormonnivåerna vilket resulterar i för tidig eller sen ägglossning. Jag har fått positiva ägglossningstest på både östrogen och LH men hade jag inte tempat hade jag aldrig kunnat bevisa faktisk ägglossning.
    Kroppen kan ju utsöndra LH utan att det finns något ägg Som vinner tävlingen och då kan man få stegring på LH fler gånger under samma cykel för att kroppen försöker ägglossa men omogna ägg är programmerade att inte släppas.

Det är en djungel!

Denna cykel provar jag med Rosenrot fr CD5 och kommer ta två om dagen tills clearblue advanced ger fast glad gubbe. Är på CD6 idag och ska ta mitt första äggtest imorgon.

• Katch91

@cocachins
    Du kan också få blödning för att hormonerna tillslut sjunker såpass lågt att man börjar blöda. Men utan ägglossning är det mindre sannolikt att man får en rejäl blödning likt en mens. Men det krävs östrogen för att bygga upp en ordentlig slemhinna i livmodern och östrogen för att äggen ska mogna för lossning och sen krävs det en stark nog gulkropp för att leverera progesteron i 12-16 dagar. 

allt hänger ihop. Men om man tidigare haft en regelbunden cykel som plötsligt börjat strula efter man börjat försöka bli gravid kan en förklaring vara att ägg blir begrundade men inte implanterar prdentligt

• Katch91

@jojjans
    Min cykel blev exakt som din!
    min mens kom i fredags kväll. Brukar aldrig få mens på kvällen. Hänt endast fåtal gånger under mitt liv.

• Katch91

Magnesium krävs för att kroppen skall kunna ta upp och omvandla d-vitamin. Så det kan vara bra att lägga till till kvällen :)
    Jag tar även Zink Omega3+Q10 men slarva med sistnämnd.

Har nu börjat prova Rosenrot, får se va det kan ge. Sen fokar jag på sömnen och dagsljus samt försöker äter mer animalistisk kost. 

• Katch91

MEN är nikotinist??
    Snusat vitt snus i många år. Har vant mig av vid snusen nu med hjälp av vape. Men nu är det sista steget kvar att sluta tvärt med nikotinet?.. 
    Det är jättesvårt och så vet jag med mig att nikotin kan påverka fertiliteten på så sätt att implantation kan bli svårare? 
    Så jag måste sluta, men fasen va svårt det känns.

Mina tidigare grav slutade jag så fort jag fick positivt och hade då inga prob att sluta pga motivationen av graviditete. att sluta innan känns desto svårare

Svar på tråden BIM oktober - 2022