Inlägg från: Ettanvandarnamn123 |Visa alla inlägg
  • Ettanvandarnamn123

BIM oktober - 2022

Hej! Slutade med piller i mitten av juli, fick ingen bortfallsblödning men en riktig mest 30 dagar efter att jag slutade med piller. Denna gången fick jag det 26 dagar efter förra mensen. Så räknar jag på 26 dagar så är BIM 4/10. Så detta blir försök nr 3

När jag inte haft piller har cykeln varit på ca 28-30 dagar. Vet inte om jag ska räkna på ett genomsnitt eller inte nu. 

4/10 ettanvandarnamn123
    6/10 Trana123 
    20/10 Ellie0411

• Ettanvandarnamn123

Jag var nog mest otålig och besatt av att veta allt första månaden, men känns som att jag har släppt det nu och lever ett ?normalt? liv igen. Förutom att jag försöker tänka på att inte dricka för mycket kaffe och alkoholen har jag slopat helt.

Hur hade ni gjort i denna situation?
    Har några företagsfester där jag gärna hade velat dricka med kollegorna, hela sommaren när vi har haft AW har jag mest druckit alkoholfritt och samma med alla bröllop jag varit på. Brukar inte dricka så ofta men är så sugen på en redig fylla när hela kontoret sluts upp i stor fest. 

Festerna kommer att ske några dagar efter nästa ägglossning.

På ett sätt vill jag köra all in med fest så som min man har kunnat göra iom att det inte är säkert att jag blir gravid denna gången och då känns det onödigt att ha ?missat? ett tillfälle att verkligen festa loss även om jag har riktigt kul utan alkohol och brukar köra alkoholfritt 90% av fester jag går på (han har minskat på alkoholintaget under vissa fester men gått all in på en). Men samtidigt vill man ju inte riskera att det påverkar fertiliteten på något sätt. Fostret är jag inte orolig över då det inte hunnit bildas en moderkaka om jag hade varit gravid. 

Nu när jag skriver detta känner jag att det är dumt att chansa, så får festa på utan alkohol som jag brukar göra ändå! 

Jag stör mig på allt jag behöver gå igenom och tänka på medan min man kan leva sitt liv som vanligt i princip? men går allt vägen så är det ju värt det eftersom graviditeten är något häftigt som tyvärr inte min man kan uppleva. Så det har ju sina för- och nackdelar. 

• Ettanvandarnamn123

@jojjans

jag läste sedan på om alkohol och mannen men kände att texten blev så lång till slut, innan har jag bara läst att man ska dricka under 5 enheter i veckan, och det har han gjort om man inte räknar med två svensexor. Men läste sedan om att mannen också ska avstå alkohol helt helst, dels för att minska missfall och sånt vid ägglossning men också för att genetiken som förs över kan ändras och ge hjärtfel och annat i fostret.

så det känns ju ändå som att mannen ska behöva avstå detta med. Ska ta upp det med min man och är han inte villig att avstå det i några månader så är han ju inte redo att skaffa barn (jag kommer ju få avstå det mycket längre än honom oavsett) och då börjar jag med p-piller igen. (Det är han som har pushat om barn mer än mig)

• Ettanvandarnamn123

någon tog bort mig så lägger in mig här igen :) 

4/10 ettanvandarnamn123
    4/10 Drömmar22
    5/10 ametisten91
    5/19 katch91
    6/10 Trana123 
    6/10 Hannis1983 
    6/10 TrueResolution
    8/10 Cocachins
    8/10 Cykelhjul
    10/10 andromeda236
    10/10 Jojjans
    12/10 Barbrastreisand 
    13/10 A13xandra13
    16/10 maymom 
    18/10 JSAG
    20/10 Ellie0411

• Ettanvandarnamn123
    alleb skrev 2022-09-26 21:48:45 följande:

Jag känns att jag också vill uppdatera lite om status för mig!😅

Jag har min BIM den 1/10
    och hade Min ägglossning den 17/9 tror jag iallafall.
    Igår kväll när jag hade varit på toa, 
    så hade jag fått en liten ljusrosa slemmig flytning. 
    Jag har aldrig haft någonting sådant innan mensen tidigare. 
    Jag misstänker att jag kanske har fått en nidblödning.
    Men är osäker. 
    Fick även mer tjockare vita flygningar efter att ägglossningen var över. 
    Jag har heller inte haft så tidigare, men det varade några daga. 
    Jag har det fortfarande dessutom. 
    Förutom okär när den helt plötsligt var ljusrosa och slemmig. 
    jag brukar även alltid få svullna bröst och så blir dom mer ömma under ägglossningen.
    Men nu har jag även börjat få mer svullna och ömmare bröst igen.
    Vilket jag aldrig får innan mensen, bara under ägglossningen. 
    Samt att jag även inte har direkt någon aptit längre. 
    När jag vanligtvis alltid brukar bli vrålhungrig dagarna innan mens och äter typ allt som kommer i min väg typ🤷🏻?♀️😂
    Men inte nu, för nu så är aptiten på botten.
    Sen så har mitt gå och kissade börjat öka mer och mer än vanlig. 
    Och så har jag blir små molande värk till och från där nere.
    Så ja jag vet inte, kan det kanske vara lite tidiga tecken /symptom på en eventuell graviditet? 

Oklart! 
    Vill inte ha för höga förväntningar.
    Och ska vänta och se vad som händer och se om tabt röd kommer eller inte den 1/10. 
    Kommer den inte då, så ska jag ta ett test den 2/10 tänkte jag. 
    För det är exakt samma dag som jag plussade med min son för 4år senast exakt.🥰
    Och skulle det vara så att jag plussar den dagen så kommer jag att vara gravid med exakt samma BF som med min son. 
    Enligt mina uträkningar😅 
    Känns dock för bra för att vara sant om det skulle hända!🥲

men hur ser status för er andra?😍🥰

Tredje försöket för mig, BIM 4/10 men kan vara senare med (första mensen 30 dagar efter jag slutade med piller, andra mensen 26 dagar). Tar inga test men låg 3 dagar i rad då min ägglossning skulle vara och sen en gång 2 dagar efter. Funderar på att börja med tester på fjärde försöket kanske, vill inte dras in för mycket i detta så försöker undvika allt sånt. 

Har ömma bröst och haft det sedan CD 16, förra gången fick jag det vid CD 15. Så verkar följa samma spår. Har tyvärr inget hopp om att det blev något denna gången heller och vill egentligen börja med p-piller igen för att slippa mensvärk och riklig mens?

Inte så peppande men är väl med här för att lära mig lite, samtidigt som jag försöker att inte dras in i testhysterin. Gillar också att se när andra har plussat, det finns inget finare än när någon delar sin glädje med andra! 

• Ettanvandarnamn123

Räknade fel, min BIM skulle vara 3/10 om jag räknade på förra cykeln. Har bara haft två varav en var 30 dagar och en 25 dagar. Så troligtvis BIM mellan 3-7/10.

Ska testa med ÄL-stickor nästa gång eller gången efter om det inte tar sig nu. Undviker tester för att inte bli allt för besatt av detta, så kommer inte testa mig förrän i helgen om jag inte får min mens innan.

Har inga symtom så tror inte jag är gravid, fick inte heller till det så många gånger denna månaden pga sjukdom och huvudvärk.

Ska iväg två nätter imorgon, så tycker det är jobbigt att mensen kan komma lite när som helst, föredrog när man visste när mensen kom med p-piller! 

Hur går det med er andra som har BIM mellan 1-8/10? Är ni testomaner eller tar ni det som det kommer? Så himla roligt att så många har plussat redan! 

• Ettanvandarnamn123

@missTC

förstår dig!! hade jag börjat testa hade jag inte kunnat sluta! För mig är det allt eller inget. så försöker med inget, speciellt nu i början när jag inte kan min cykel.

• Ettanvandarnamn123

beräknad BIM 3-7 oktober beroende på hur lång min cykel är. har än så länge inte fått min mens men är nojig och har känt på mig att den ska komma. Kände hur det rann till nyss, tänkte jahopp där kom den visst. Men det var bara någon slags flytning! så en dag kvar att komma över imorgon innan jag ens kan våga ta ett test!! 

har inga symtom för att vara gravid så är väl troligtvis inte det. Men hoppas gör man väl alltid!

• Ettanvandarnamn123

Fick min mens idag, så cykeldag på 30 dagar igen då 😅 hur hade ni gjort om ni haft en varierande cykel och vill testa er? vilken cykeldag börjar ni att testa? Vi har sagt att vi ska köpa digitala ÄL till nästa gång, men svårt att veta när man ska börja testa då. 

Grattis till alla er som plussat! Uppdatera gärna listan så att man kan följa alla plus och - lätt :) 

28/9 Trana123 Plus
    2/10 Ida123 Plus
    5/10 katch91 plus

-
    4/10 ettanvandarnamn123

Beräknad BIM

1/10 Caaamilla
    1/10 MammaHmor
    2/110 trefaldigmärtareikärlek
    4/10 medioker
    4/10 Drömmar22
    4/10 Kretipleti