• Trana123

BIM oktober - 2022

Slänger in en ny tråd för oss med BIM i oktober! 

Själv fick jag min första mens idag sen jag slutade med minipiller den 23 augusti! 

nu är jag redo att skaffa ett syskon, har en dotter sen innan som snart blir 2 år :) 

jag hade en cykel på 28 dagar innan jag åt p-piller så min förväntade bim är så isåfall 6/10 om det håller sig så! 

6/10 Trana123

• Svar på tråden BIM oktober - 2022
  • Trana123
    Magnolia010 skrev 2022-09-27 23:37:49 följande:

Jag har frågor till experterna, behöver lära mig mer.

Ni som tar många ÄL-test och ser hur det bara under en dag går från ett svagt streck (negativt) till ett starkt streck (dvs positivt) 
    När ni ser det positiva, när väljer ni att ha sex med er partner?
    Direkt? Även 24-48 h efter positivt test? Eller kanske mer?

Tänker på de som ligger ca varannan dag, agerar ni inte på ett positivt ÄL test? Dvs ändrar beteendet?

En annan fråga, jag får lätt svamp när killen kommer i för ofta. Vilket inte känns som en optimalt miljö för spermier och ägg när man ska göra en bebis. Någon som upplevt likande problem och har tips på hur man kan motverka detta?

Många frågor nu 😅 Vill bara maximera inför nästa ÄL🤗

Svarar dig igen! 

När jag säg att strecken började öka (inte till positivt) så låg vi den kvällen, en lördag, så tog jag ett dagen efter som var samma som dagen innan så då låg vi inte. dagen efter det, alltså måndag och tisdag fick jag positivt äl-test så då låg vi dessa dagar. Sen la vi ner verkstan! Kan bifoga hur äl-testen såg ut när vi börja ligga! 😊

• Trana123
    Trana123 skrev 2022-09-28 05:47:34 följande:

Svarar dig igen! 

När jag säg att strecken började öka (inte till positivt) så låg vi den kvällen, en lördag, så tog jag ett dagen efter som var samma som dagen innan så då låg vi inte. dagen efter det, alltså måndag och tisdag fick jag positivt äl-test så då låg vi dessa dagar. Sen la vi ner verkstan! Kan bifoga hur äl-testen såg ut när vi börja ligga! 😊

såg en liten stegring, den 10e låg vi första gången alltså!
  • Jojjans
    Magnolia010 skrev 2022-09-27 23:37:49 följande:

Jag har frågor till experterna, behöver lära mig mer.

Ni som tar många ÄL-test och ser hur det bara under en dag går från ett svagt streck (negativt) till ett starkt streck (dvs positivt) 
    När ni ser det positiva, när väljer ni att ha sex med er partner?
    Direkt? Även 24-48 h efter positivt test? Eller kanske mer?

Tänker på de som ligger ca varannan dag, agerar ni inte på ett positivt ÄL test? Dvs ändrar beteendet?

En annan fråga, jag får lätt svamp när killen kommer i för ofta. Vilket inte känns som en optimalt miljö för spermier och ägg när man ska göra en bebis. Någon som upplevt likande problem och har tips på hur man kan motverka detta?

Många frågor nu 😅 Vill bara maximera inför nästa ÄL🤗

vi ser alltid till att ligga minst en gång innan positivt test. Men jag har väldigt regelbunden cykel och känner av när min äl är pågång, så vi schemalägger utifrån beräknad äl vilket inte brukar ändras mer än Max någon dag. 

målet brukar vara att ligga på äl -3, -1 och på äl-dagen.  Får jag inte positivt äl-test på dagen innan beräknad äl så ligger vi bara en dag extra sen. 

jag tänker att det är lätt att missa en LH-stegring så jag litar inte blint på äl-test utan utgår från beräknad äl och använder testerna mer som bekräftelse. 

• 5te8

Hoppar in här! 

BIM 6/10

Vi började med syskon försök redan i maj, men fick en rejäl infektion så gått på behandling sedan dess. Nu i september gjorde vi ett försök. 

Hade tydliga ägglossning symtom med klibbiga/vattniga flytningar och sen ömmande bröst. Varade i 3 dagar och sedan försvann det. (20-22 sep)

Nu idag har jag känt en molande värk och känt som mensen är påväg. När jag gick på toa så var det en jätte stor snorliknande klump. Känner kan det vara ägglossning eller är det något annat? 

• medioker

Någon som kan ana något? ÄL+10 tror jag, ser lite tydligare i verkligheten då upplösningen blir kass här..
  • Sanlin90

Jag är ledsen, fick mens första gången på typ ett år 10de september och hade inför det jätte tydliga äl symptom med massa flytningar och smärta men nu är jag på cd 19 och får ingen ökning på ål testen, inga flytningar bara en jobbig konstig värk i ryggen..

• Cykelhjul
    medioker skrev 2022-09-28 13:15:05 följande:
    Någon som kan ana något? ÄL+10 tror jag, ser lite tydligare i verkligheten då upplösningen blir kass här..
    Även jag ser! SkrattandeHjärta
  • Jojjans
    medioker skrev 2022-09-28 13:15:05 följande:
    Men åå jag ser! Trådens andra plus redan innan vi går in i oktober ☺️☺️
  • Jojjans
    Sanlin90 skrev 2022-09-28 13:16:56 följande:

Jag är ledsen, fick mens första gången på typ ett år 10de september och hade inför det jätte tydliga äl symptom med massa flytningar och smärta men nu är jag på cd 19 och får ingen ökning på ål testen, inga flytningar bara en jobbig konstig värk i ryggen..

så jobbigt! Kan du få hjälp Av vården om du inte fått äl på 10 månader och mu riskerar att hamna där igen? 

Svar på tråden BIM oktober - 2022