• Trana123

BIM oktober - 2022

Slänger in en ny tråd för oss med BIM i oktober! 

Själv fick jag min första mens idag sen jag slutade med minipiller den 23 augusti! 

nu är jag redo att skaffa ett syskon, har en dotter sen innan som snart blir 2 år :) 

jag hade en cykel på 28 dagar innan jag åt p-piller så min förväntade bim är så isåfall 6/10 om det håller sig så! 

6/10 Trana123

• Svar på tråden BIM oktober - 2022
  • smulan57

Varit lite frånvarande i tråden men är nu up to date. Stort grattis till + Trana123 Hjärta

Jag har nu tagit ägglossningstest i några dagar. Förra månaden fick jag det starkaste strecket på cykeldag 14: 

Vi fick dock till det alla kvällar som jag testade men ändå gick det inte vägen förra cykeln. Jag har känt av ägglossningssmärtor redan i förrgår/igår men jag tänkte att det var för tidigt. Det verkar dock som att min höjning var på kvällen på cykeldag 11 (27/9) denna månad om man kollar på bilden: 

Det var ju dock inte alls lika starkt som förra månaden så jag blir lite förvirrad. Men eftersom det sjunkit successivt så lär det väl inte gå upp igen.. eller? Jag tänker att jag ska utgå från att jag haft ägglossning typ igår då. Är det ens värt att fortsätta testa ägglossningen eller är detta resultat starkt nog? Hade jag vetat att det inte skulle gå upp något mer hade man kanske klämt in ett ligg på morgonen också, men lätt att vara efterklok.. Håller tummarna att vi gjort nog denna månad! Skrattande

• Snorkfrökenhär
    smulan57 skrev 2022-09-29 17:09:07 följande:

Varit lite frånvarande i tråden men är nu up to date. Stort grattis till + Trana123 Hjärta

Jag har nu tagit ägglossningstest i några dagar. Förra månaden fick jag det starkaste strecket på cykeldag 14: 

Vi fick dock till det alla kvällar som jag testade men ändå gick det inte vägen förra cykeln. Jag har känt av ägglossningssmärtor redan i förrgår/igår men jag tänkte att det var för tidigt. Det verkar dock som att min höjning var på kvällen på cykeldag 11 (27/9) denna månad om man kollar på bilden: 

Det var ju dock inte alls lika starkt som förra månaden så jag blir lite förvirrad. Men eftersom det sjunkit successivt så lär det väl inte gå upp igen.. eller? Jag tänker att jag ska utgå från att jag haft ägglossning typ igår då. Är det ens värt att fortsätta testa ägglossningen eller är detta resultat starkt nog? Hade jag vetat att det inte skulle gå upp något mer hade man kanske klämt in ett ligg på morgonen också, men lätt att vara efterklok.. Håller tummarna att vi gjort nog denna månad! Skrattande

Det är ibland svårt att tyda dessa ÄL-test som visar streck. Jag har senaste gångerna kört med testen som visar glad gubbe eller inte, de är tydliga men rätt dyra i jämförelse :) 
  • smulan57
    Snorkfrökenhär skrev 2022-09-29 17:58:51 följande:
    Det är ibland svårt att tyda dessa ÄL-test som visar streck. Jag har senaste gångerna kört med testen som visar glad gubbe eller inte, de är tydliga men rätt dyra i jämförelse :) 
    Ja, jag har också funderat på att byta till dem. :) Verkar mycket smidigare! Å andra sidan tror jag kanske att jag ska sluta med tester nästa cykel ifall det inte går vägen och bara se till att ligga varje/varannan dag cykeldag 10-15 för att vara säker. Blir tokig på allt detta testande och killgissande haha...
  • Snorkfrökenhär
    smulan57 skrev 2022-09-29 18:05:26 följande:
    Ja, jag har också funderat på att byta till dem. :) Verkar mycket smidigare! Å andra sidan tror jag kanske att jag ska sluta med tester nästa cykel ifall det inte går vägen och bara se till att ligga varje/varannan dag cykeldag 10-15 för att vara säker. Blir tokig på allt detta testande och killgissande haha...
    Jag har inte använt på flera cykler. Känner av när ÄL närmar sig och har blivit gravid förr utan ÄL-test och inte mer gravid genom att använda dem, haha. Men ibland är det roligt och man dras liksom med och vill se den där stegringen och det känns som att man har mer koll när man använder tester 😅
  • Barbrastreisand

När ägglossningen jävlas med dig och hoppet är på botten så vänder det (förhoppningsvis?!)Oskyldig

Mina lh-test har inte varit helt positiva, inga äggviteflytningar (liiite igårkväll).

MEN kände mig mer uppblåst i magen som jag oftast är vid äl, tog ett nytt test ikväll med ett något starkare streck än från eftermiddags - samt en riktig äggvitesekret! Så det fick bli mys direkt

OCH nu känner hur det drar i ena sidan som jag någon gång tidigare känt vid bekräftad äl. 

Är det ens MÖJLIGT att ägglossa så "snabbt" trots inte helt positiva lh-test? Tänker främst på de fysiska symtom jag känner som jag oftast får timmar-dygn efter positivt test.
  • MammaHmor

Är på ÄL+10 idag, igår köpte jag ett  rfsu test som visade negativt men jag tyckte ändå att det fanns nåt där.. gjorde precis ett CB test som visar + eller - och det blev ett minus. Men jag har haft så mycket symtom så jag öppnade upp och kollade på remsan. Så här ser det ut. Visst är det ett streck till där? ser jag i syne? Det kanske inte gills när det är så svagt på såna test?
  • jordgubbsfelle
    MammaHmor skrev 2022-09-30 04:47:00 följande:
    Är på ÄL+10 idag, igår köpte jag ett  rfsu test som visade negativt men jag tyckte ändå att det fanns nåt där.. gjorde precis ett CB test som visar + eller - och det blev ett minus. Men jag har haft så mycket symtom så jag öppnade upp och kollade på remsan. Så här ser det ut. Visst är det ett streck till där? ser jag i syne? Det kanske inte gills när det är så svagt på såna test?

Jo men visst är där ett streck! Glad

jag tog ett testa tidigt gravtest precis, ÄL +12. Visa negativt Obestämd

• MammaHmor

Testet jag tog igår ser ut så här, syns inte på bilden egentligen. var tydligare i verkligheten.

Jag har tagit digitala test flera gånger förut och öppnat upp men aldrig fått två streck förut. Detta var inte veckoindikator, har förstått att de har två remsor i där båda måste ge utslag för att vara positivt. Jag antar att jag inte kan lita på detta streck men jag har känt så mycket och har försökt ett tag nu så jag vill verkligen att det ska bli nu :(

• medioker

Fyra dagar innan BIM nu. Fortsatt svagt streck på babyplan early som mäter från 10. Negativt på RFSU som mäter från 25. Har haft nästan konstant mensvärk (kraftig) i 2 dagar vilket jag inte brukar ha. Känner av ömma bröst så fort jag vaknar. Tiden får utvisa..men vad tror ni? 

Suck kvaliten blir sämst 

• smulan57

MammaHmor & medioker: 

Svårt att säga men jag tycker mig ändå se svaga streck. Jag håller tummarna för er! Hjärta

Svar på tråden BIM oktober - 2022