• Anonym (Hjälpinöd)

Dimor

Hej
    Jag behöver stöttning o råd hur jag ska göra och tänka.
    Det låter helt galet men jag är beroende av dimor! Började använda det för ett år sedan i ganska stora mängder två till tre kartor åt gången, och nu kan jag inte sluta med det. Jag mår mycket psykiskt dåligt och får krypningar i benen. 
    Ja kan inte påstå att jag blir annorlunda när ja tar det men funkar inte utan dom.
    Jag orkar int3 hålla på så här längre. Ja har barn och familj att tänka på och vill inte att de ska gå ut över dom. Plus att de kostar onödiga pengar.
    Någon som varit med om liknande situation eller som har tips hur ja ska ta mej igenom detta utan att koppla in massa myndigheter...

• Svar på tråden Dimor
  • Anonym (Hjälpinöd)
    Anonym (40 ish) skrev 2022-09-08 11:20:07 följande:

Har precis börjat med Dimor eftersom jag tycker att jag är lite för lös i magen. Märker inte någon direkt skillnad. Det är bara 8 i mina kartor (men plats för 10 tabletter) Blir du inte sjukt hård i magen av så många tabletter?

Läste om någon som tog 40 tabletter per dag för att stilla sitt behov av tramadol. Verkar ju inte vara speciellt farligt på kort sikt iaf. 

Va lite hård i magen i början men har inga problem alls nu. Men min kropp är nog så inkörd på pillrena nu skulle jag tro. 
  • Anonym (J)

Myndigheter?
    är inte Dimor mot diarré?

Jag åt det under en lång period för jag inte orkade ha regelbunden diarré

• Anonym (....)

Klyban: Nej, jag glömde inte att berätta det. Vad rådet är har du själv skrivit i inlägget jag signerade. Har du glömt vad du själv skriver? 

• klyban
    Anonym (....) skrev 2022-09-08 14:08:09 följande:
    Klyban: Nej, jag glömde inte att berätta det. Vad rådet är har du själv skrivit i inlägget jag signerade. Har du glömt vad du själv skriver? 

Om du beskriver detta sakligt, så kanske du kan få ett svar.
    Men insett du har inte svarat på en enda sakligt.

Anonym (Hjälpinöd) skrev 2022-09-08 12:19:50 följande:
    Ja jag tycker du har helt rätt. De låter illa att tala om att man äter kartvis av ett läkemedel. De förstår nog de flesta att om man får höra något sådant så är de något som inte stämmer.

Ja tänker ta ditt råd och ja tror de kommer gå hela vägen.
    Ja har funderat på förut att om man inte kan ringa till någon läkare och förklara problemet och se vad dom säger ? Ja undrar om dom hjälper en då eller om mam blir anmäld till socialen på en gång. Med tanke på att loperamid inte är olagligt så tycker ja egentligen man borde kunna söka hjälp hos nån läkare utan att de ska bli konsekvenser ? Men va vet jag.. världen fungerar ju sällan som man själv tycker är logiskt.

Dock så finns alltid läkaren kvar och om det visar sig att detta blev för mycket för dig.
    Men hitta en som förstår såna här problem är svårt nog på de berusande beroendeframkallande läkemedlen.

Men du har någon vecka att dra ned någon tablett, och sen kör du antar jag och det är bara börja förbereda sig mentalt under tiden.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Hjälpinöd)
    klyban skrev 2022-09-08 16:27:05 följande:

Om du beskriver detta sakligt, så kanske du kan få ett svar.
    Men insett du har inte svarat på en enda sakligt.

Anonym (Hjälpinöd) skrev 2022-09-08 12:19:50 följande:
    Ja jag tycker du har helt rätt. De låter illa att tala om att man äter kartvis av ett läkemedel. De förstår nog de flesta att om man får höra något sådant så är de något som inte stämmer.

Ja tänker ta ditt råd och ja tror de kommer gå hela vägen.
    Ja har funderat på förut att om man inte kan ringa till någon läkare och förklara problemet och se vad dom säger ? Ja undrar om dom hjälper en då eller om mam blir anmäld till socialen på en gång. Med tanke på att loperamid inte är olagligt så tycker ja egentligen man borde kunna söka hjälp hos nån läkare utan att de ska bli konsekvenser ? Men va vet jag.. världen fungerar ju sällan som man själv tycker är logiskt.

Dock så finns alltid läkaren kvar och om det visar sig att detta blev för mycket för dig.
    Men hitta en som förstår såna här problem är svårt nog på de berusande beroendeframkallande läkemedlen.

Men du har någon vecka att dra ned någon tablett, och sen kör du antar jag och det är bara börja förbereda sig mentalt under tiden.

Kan tänka mej att de är svårt. Vården här i Sverige är skit när de kommer till missbruks problem tyvärr.
    Ja jag håller på att trappa ner sakta men säkert.
    Så ska ja försöka så ett ganska bra tag. Sen när ja är nere på jätte låg dos så klipper jag.
    Ja ska förbereda mej så mycket de går mentalt. 
    Jag är fullt inställd på det , längtar till att slippa tänka på detta varenda dag och slösa massa pengar på dessa piller. Usch va trött jag är...
  • Anonym (....)

Klyban: Ser det ut som att jag ville ha ett svar? Svaret på kin fråga framgår tydligt. Du har glömt vad du själv har skrivit. 

• Anonym (Jag)
    Anonym (....) skrev 2022-09-08 19:34:06 följande:

Klyban: Ser det ut som att jag ville ha ett svar? Svaret på kin fråga framgår tydligt. Du har glömt vad du själv har skrivit. 

Du tjatar nåt fruktansvärt. TS tråd blir helt förstörd. Ge tips till TS om du vill men sluta älta en massa med klyban. Så jäkla trist att behöva bläddra igenom ert tjafs för att komma till det tråden handlar om. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Jag) skrev 2022-09-09 06:16:08 följande:
    Du tjatar nåt fruktansvärt. TS tråd blir helt förstörd. Ge tips till TS om du vill men sluta älta en massa med klyban. Så jäkla trist att behöva bläddra igenom ert tjafs för att komma till det tråden handlar om. 
    Jag har redan gett ts tips. Har du? 
  • Anonym (Hjälpinöd)
    Anonym (Jag) skrev 2022-09-09 06:16:08 följande:
    Ja instämmer helt. Bara massa onödigt tjafs !
  • klyban
    Anonym (Hjälpinöd) skrev 2022-09-09 11:17:15 följande:
    Ja instämmer helt. Bara massa onödigt tjafs !

Ber om ursäkt för min svans, de dyker ofta upp i såna här trådar där man försöker hjälpa någon och som är i ett behov av hjälp också och hur de inte deltar i något som tråden är till för.

Har du dragit tillbaka åtminstone en tablett än?
    Förresten tar du alla på en gång eller utdelat under dagen?
    Tänker lite på hur du tagit och om det är allt på en gång eller utdelat och sen vart man tar bort de sista.
    För de sista ska man ta bort är den på kvällen och med tanke på sömn.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Dimor