Inlägg från: Anonym (Hjälpinöd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hjälpinöd)

Dimor

Hej
    Jag behöver stöttning o råd hur jag ska göra och tänka.
    Det låter helt galet men jag är beroende av dimor! Började använda det för ett år sedan i ganska stora mängder två till tre kartor åt gången, och nu kan jag inte sluta med det. Jag mår mycket psykiskt dåligt och får krypningar i benen. 
    Ja kan inte påstå att jag blir annorlunda när ja tar det men funkar inte utan dom.
    Jag orkar int3 hålla på så här längre. Ja har barn och familj att tänka på och vill inte att de ska gå ut över dom. Plus att de kostar onödiga pengar.
    Någon som varit med om liknande situation eller som har tips hur ja ska ta mej igenom detta utan att koppla in massa myndigheter...

• Svar på tråden Dimor
  • Anonym (Hjälpinöd)

Ja är medveten om att ja har skapat de själv och att de kommer va jobbigt. Och nej ja blir intr förstoppad. Min kropp är så van vid det. Och ja blir inte hög . Men om ja inte tar dom så får ja en slags avtändning .. som jag måste försöka härda ut.  Ville mest höra om fler varit med om liknande eller har något tips. Är inte ute efter att bli indelad i en kategori för ja är väl medveten om mitt problem..

• Anonym (Hjälpinöd)
    Anonym (Anon) skrev 2022-08-31 20:32:22 följande:

Jag har varit där, två gånger till och med. Just dimor, eller loperamid som det heter egentligen. 

jag var beroende i flera år, med doser som idag ger sig absurda, 50-80 piller per dag, varje dag. Mycket pengar som gått till den skiten, eller uteblivna skiten snarare:)

Jag är ren idag, slutade första gången samtidigt med benzo, så då fick jag dubbel avtändning, så andra gången la jag av cold turke, men bara med dimoren. Du får räkna med en vecka med rätt tuffa symptom, du kommer ha diarre hela tiden, du kommer ha myrkryp i benen (ffa på nätterna) och svårt att sova. Kan du ta varma bad så hjälper det för stunden, samma med promenader och träning. Du måste få i dig vätsk, och salt, så resorb eller liknande. Du kommer ha kass aptit, så bunkra upp med godis, yoghurt, snacks och frukt så du kan få i dig lite hela tiden. Om du har möjlighet att få tag på sömnmediciner så kör på det under de värsta nätterna, annars kommer du ligga i vrida dig i plåga hela nätterna.

Jag skriver det här för att ge dig realistisk bild av avtändningen på opiater, det är vidrigt men ganska kort. Efter en vecka är det typ helt över, och man kan börja jobba igen. du klarar det, jag tror 100% på dig. Jag fegade länge, var rädd att jag skulle misslyckas, men jag är u det sedan tre år, och jag känner mig fri och lycklig varje dag. Jag hade också stöd från en drogterapeut på soc, som hjälpte mig med återfallsprevention, den vägen finns också (men har du barn blir det socanmälan och utredning, så du vet bara).

undrar du mer så fråga här i tråden, så svarar jag så gott jag kan!

du fixar det här!!!! 

Hej och tack för ditt svar. Det var verkligen otroligt skönt att läsa om någon som varit i exakt samma sits och som ger mej den info jag verkligen behöver. Är livrädd för att ja ska må så dåligt att ja får panik och har hela tiden inställningen stt ja kommer aldrig klara det. Men ja måste börja peppa mej själv och sen ta ledigt från jobb ovh förbereda hemma med diverse saker.
    Så den varar ca en vecka ? De är inte allt för lång tid så de borde man väl kunna stå ut. 
    Det är så otroligt slöseri med pengar och ja har ångest varje dag över skiten.  Skäms ... vill ha ett normalt liv och ta hand om mitt barn utan att hela tiden oroa mej över dessa förbannade piller..
    Tar vanligtvis 32 tabletter på en dag. Sällan mer än så.
    Va tror du är bäst. Sluta CT eller trappa ner ?
    Myrkrypningarna är jag livrädd för .. De är nog den värsta biten..
  • Anonym (Hjälpinöd)

De är otroligt skönt att läsa allas historier och ja känner mej peppad att bara lägga ner helt. Ja är så rädd för avtäningen men om de inte är en evighet så är de bara härda ut. 
    En fråga till.. min arbetsgivare tar drogtest på alla anställda en gång om året . Vilket snart äe dags för min del. Är loperamid något som syns på dessa tester ? Letar dom även efter de eller ger de utslag som någon annan drog?

• Anonym (Hjälpinöd)
    Anonym (Anon) skrev 2022-09-01 22:16:02 följande:

De beroendeframkallande funktionerna är väldokumenterade, både för mig personligen och genom fallstudier internationellt. Jag lämnar diskussionen om passage över bhb, det finns också sätt att öka tillgängligheten. Kort sagt så smiter mer igenom ju mer man tar, men biverkningarna blir desto värre. Ett tips är att aldrig prova, det verkar vara väldigt individuellt huruvida man får Centrala effekter, men beroende blir man.

jag testade både nedtrappning och ct, för mig var det enklare att bara klippa Rakt av. Du kommer ha några jävligt jobbiga nätter, men det går över. Håll fokus på friheten efteråt, du slipper skammen att stå på apoteket dag ut och dag in och känna dig som en knarkare. Det fängelset önskar jag ingen, det är den riktiga baksidan med det här. När du väl är igenom den akuta fasen kommer den postakuta abstinensen, det kommer och går i vågor. Jag tänkte mig att jag föddes på nytt och lärde mig att leva mitt liv från scratc. började träna, äta rätt, spendera mindre tid med mobilen osv. Allt för att skapa rutiner för att inte trilla dit igen. Det svåra är inte att sluta, det är att inte börja igen, är en gammal sanning. Men det kommer att vara över - och antagligen vara lättare än du föreställer dig.  

Okej då ska ja lägga ner ct också. Hade tänkt trappa ner. Har börjat med de nu. Men de kanske inte gör att atn blir mildare? Om man slutar på en riktigt låg dos ?
  • Anonym (Hjälpinöd)
    Anonym (....) skrev 2022-09-03 20:27:19 följande:

Nej, det syns inte på de drogtester de tar på arbetsplatser. 

Okej. Men finns de på något drogtest överhuvudtaget?
  • Anonym (Hjälpinöd)
    Anonym (....) skrev 2022-09-03 21:11:09 följande:
    Man kan se koncentrationen av läkemedel i blodet via ett blodprov. 
    Okej. Men vi ska lämna både urinprov och blodprov så betyder de att dom kommer upptäcka de då? Och hur blir det isåfall?
  • Anonym (Hjälpinöd)
    Anonym (....) skrev 2022-09-03 21:42:21 följande:
    Nej, inte med de proverna. 
    Okej känner mej lite lugnare. Men är nervös över att de kommer visas som något annat också.. Men de är väl bara gå dit och få de gjort.
  • Anonym (Hjälpinöd)
    klyban skrev 2022-09-04 15:38:49 följande:

Lycka till, och stålsätt dig nu och planera upp detta.

Kanske jag missade, men hur länge har du varaktigt tagit dessa och mängd.

Tack
    Jag ska ge mej fan på de.. Ja vill så gärna leva ett helt rent Liv utan massa piller och kostnader. Vill inte att mitt liv ska  kretsa runt massa piller. 
    I ett år ungefär konstant knaprande. Men inte överdrivet stora mängder meb fortfarande en stor mängd.
  • Anonym (Hjälpinöd)
    Anonym (D-test) skrev 2022-09-04 11:43:35 följande:
    hos vilka arbetsgivare får man utföra detta hos? Jag jobbar som tjänsteman och har aldrig hört talas om detta?
    De är inom industrin. Väldigt säkerthetsklassad om ja säger så. Dom kollar droger regelbundet.
Svar på tråden Dimor