Anonym (Anon) skrev 2022-08-31 20:32:22 följande:
Jag har varit där, två gånger till och med. Just dimor, eller loperamid som det heter egentligen.
jag var beroende i flera år, med doser som idag ger sig absurda, 50-80 piller per dag, varje dag. Mycket pengar som gått till den skiten, eller uteblivna skiten snarare:)
Jag är ren idag, slutade första gången samtidigt med benzo, så då fick jag dubbel avtändning, så andra gången la jag av cold turke, men bara med dimoren. Du får räkna med en vecka med rätt tuffa symptom, du kommer ha diarre hela tiden, du kommer ha myrkryp i benen (ffa på nätterna) och svårt att sova. Kan du ta varma bad så hjälper det för stunden, samma med promenader och träning. Du måste få i dig vätsk, och salt, så resorb eller liknande. Du kommer ha kass aptit, så bunkra upp med godis, yoghurt, snacks och frukt så du kan få i dig lite hela tiden. Om du har möjlighet att få tag på sömnmediciner så kör på det under de värsta nätterna, annars kommer du ligga i vrida dig i plåga hela nätterna.
Jag skriver det här för att ge dig realistisk bild av avtändningen på opiater, det är vidrigt men ganska kort. Efter en vecka är det typ helt över, och man kan börja jobba igen. du klarar det, jag tror 100% på dig. Jag fegade länge, var rädd att jag skulle misslyckas, men jag är u det sedan tre år, och jag känner mig fri och lycklig varje dag. Jag hade också stöd från en drogterapeut på soc, som hjälpte mig med återfallsprevention, den vägen finns också (men har du barn blir det socanmälan och utredning, så du vet bara).
undrar du mer så fråga här i tråden, så svarar jag så gott jag kan!
du fixar det här!!!!
Hej och tack för ditt svar. Det var verkligen otroligt skönt att läsa om någon som varit i exakt samma sits och som ger mej den info jag verkligen behöver. Är livrädd för att ja ska må så dåligt att ja får panik och har hela tiden inställningen stt ja kommer aldrig klara det. Men ja måste börja peppa mej själv och sen ta ledigt från jobb ovh förbereda hemma med diverse saker.
Så den varar ca en vecka ? De är inte allt för lång tid så de borde man väl kunna stå ut.
Det är så otroligt slöseri med pengar och ja har ångest varje dag över skiten. Skäms ... vill ha ett normalt liv och ta hand om mitt barn utan att hela tiden oroa mej över dessa förbannade piller..
Tar vanligtvis 32 tabletter på en dag. Sällan mer än så.
Va tror du är bäst. Sluta CT eller trappa ner ?
Myrkrypningarna är jag livrädd för .. De är nog den värsta biten..