• Anonym (Hjälpinöd)

Dimor

Hej
    Jag behöver stöttning o råd hur jag ska göra och tänka.
    Det låter helt galet men jag är beroende av dimor! Började använda det för ett år sedan i ganska stora mängder två till tre kartor åt gången, och nu kan jag inte sluta med det. Jag mår mycket psykiskt dåligt och får krypningar i benen. 
    Ja kan inte påstå att jag blir annorlunda när ja tar det men funkar inte utan dom.
    Jag orkar int3 hålla på så här längre. Ja har barn och familj att tänka på och vill inte att de ska gå ut över dom. Plus att de kostar onödiga pengar.
    Någon som varit med om liknande situation eller som har tips hur ja ska ta mej igenom detta utan att koppla in massa myndigheter...

• Svar på tråden Dimor
  • klyban
    Anonym (....) skrev 2022-09-10 11:02:48 följande:
    Läs dina egn inlägg. Där står tydligt vad som är rätt (ytterst lite) och fel (98%)

Eftersom din saklighet saknas eller ens ett försök att påvisa, så är det fortfarande inkorrekt påstående av dig att loperamid inte når blodbanan.

Varför skriver du något som är fel?
    Och sen låtsas att du inte sade detta felet?

Kolla substanslösheten i dina inlägg efter jag berättade för du hade fel om att loperamid inte skulle nå blodbanan.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (....)
    klyban skrev 2022-09-10 11:05:43 följande:

Eftersom din saklighet saknas eller ens ett försök att påvisa, så är det fortfarande inkorrekt påstående av dig att loperamid inte når blodbanan.

Varför skriver du något som är fel?
    Och sen låtsas att du inte sade detta felet?

Kolla substanslösheten i dina inlägg efter jag berättade för du hade fel om att loperamid inte skulle nå blodbanan.

Mina inlägg är inte menat att vara sakliga, då det inte behövs saklighet i inläggen. Ledsen om du trodde det. 
  • Soryu
    klyban skrev 2022-09-10 11:03:04 följande:

text

Det har varit svårt att följa ert tjafs, mestadels för att personen som tjafsar med dig bara har sagt att du har fel i otaliga inlägg och man orkar inte leta upp vad det ursprungligen handlade om. Men nu förtydligade du det.

Så här är det: loperamid tas såklart upp i blodet och precis som du säger är det svårt för substansen att passera blod-hjärn-barriären. I höga doser passerar det dock blod-hjärn-barriären, och det är ju då det utövar sina effekter på centrala nervsystemet vilket då ger upphov till en lite euforiserande (säger patienterna, jag vet inte av egen erfarenhet) och beroendeframkallande effekt.

Jag är läkare (psykiater) och möter emellanåt patienter med loperamidberoende och här är en artikel som diskuterar problematiken: pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32530885/
  • Madida
    Soryu skrev 2022-09-10 11:10:36 följande:
    Det har varit svårt att följa ert tjafs, mestadels för att personen som tjafsar med dig bara har sagt att du har fel i otaliga inlägg och man orkar inte leta upp vad det ursprungligen handlade om. Men nu förtydligade du det.

Så här är det: loperamid tas såklart upp i blodet och precis som du säger är det svårt för substansen att passera blod-hjärn-barriären. I höga doser passerar det dock blod-hjärn-barriären, och det är ju då det utövar sina effekter på centrala nervsystemet vilket då ger upphov till en lite euforiserande (säger patienterna, jag vet inte av egen erfarenhet) och beroendeframkallande effekt.

Jag är läkare (psykiater) och möter emellanåt patienter med loperamidberoende och här är en artikel som diskuterar problematiken: pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32530885/
    Äntligen ett vettigt ininlägg. Tack!

Jag lider med TS som fått sin tråd, och fråga, helt förstörd. 
  • klyban
    Anonym (....) skrev 2022-09-10 11:08:54 följande:
    Mina inlägg är inte menat att vara sakliga, då det inte behövs saklighet i inläggen. Ledsen om du trodde det. 
    Mer osaklighet.
    Soryu skrev 2022-09-10 11:10:36 följande:

Jag är läkare (psykiater) och möter emellanåt patienter med loperamidberoende och här är en artikel som diskuterar problematiken: pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/325 30885/

DU får ursäkta min svans, jag skulle klippa av den om det vore möjligt, då den är trådförstörande.
    Jag bara antar att besattheten av min person är viktigare än en TS i en viss nöd med en läkemedel som gjort h*n ovetandes beroende.

Hur resonerar du när du möter detta själv som läkare?
    Och för AT verkar ju vara svåra även när berusningen saknas som med loperamid.(Har aldrig testat heller, men tog en hel del när jag hade problem med gallblåsa, dock ej varaktigt så fick aldrig uppleva några problem.)
    Och om man har riktigt svåra fall, så tyckte jag hörde nått om metadon, vilket i mina öron låter att stega upp ett steg ifrån loperramid.
    Stämmer det att metadon kan vara en behandling?

Min erfarenhet och främst av andra, det är när man söker till sjukvården för beroendeproblem med ett läkemedel, så är tyvärr svaret nästan alltid att de har för bråttom, då beroendet inte försvinner så snabbt.
    Och att det i sig kan skapa nya problem för vissa, som sen inte vågar försöka sluta igen pga upplevelsen var för smärtssam och jobbig.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Madida skrev 2022-09-10 11:28:09 följande:
    Äntligen ett vettigt ininlägg. Tack!

Jag lider med TS som fått sin tråd, och fråga, helt förstörd. 
    Håller med, vi kunde diskuterat TS enbart, men sen kom en och sade att det inte ens gick ut i blodet.
  • Anonym (Hjälpinöd)
    klyban skrev 2022-09-10 09:58:51 följande:

Du glömde av att påvisa detta igen, och per automatik så kvarstår min information som korrekt.
    Och svammel, ja, kanske jag ska trycka visa endast nästa gång och citera alla dina inlägg och fråga varför du förstör TS tråd med nonsens du inte kan påvisa.

Anonym (Hjälpinöd) skrev 2022-09-10 00:47:27 följande:
    Finns de någon arbetsplats som använder sig utav HR tester ? Eller är de bara blod och urin ?

Vad är ett HR-test?

Tror aldrig man drar blod på en arbetsplats, urin var vanligt och det enda nästa innan, men nu på senare år har salivdrogtest ökat, och det är nog pga ett urinprov ALDRIG NÅGONSIN kan påvisa en onykterhet, bara att droger har konsumerats.
    Men även salivdrogtesten har sina problem, då jag har för mig vissa droger kan fastna i ett salivtest men att man inte är onykter.

Men oroa dig inte över drogtester nu, du vet vad du ska göra om ett sådant sker och att det är svårt och se några problem där.

Oj ja menade hår prov .. Nej ja ska försöka inte slösa massa energi på de nu och tänka att de kommer gå bra oavsett vad.
  • klyban
    Anonym (Hjälpinöd) skrev 2022-09-10 14:33:56 följande:
    Oj ja menade hår prov .. Nej ja ska försöka inte slösa massa energi på de nu och tänka att de kommer gå bra oavsett vad.

Ahh, dum jag är, det borde jag fattat. Tyst
    De arbetsplatser som har nykterhet som krav och inte absoluthet, de kanske har hårprov, men de som riktat in sig på nykterhet, de kör idag oftare och oftare salivprov.

Dock inget som jag se kan gälla dig och ett receptfritt läkemedel.

• Madida

TS, oroa dig inte för testet hos AG. Det du behöver fokusera på nu är att trappa ut loperamiden. Hur går det för dig?

• klyban
    Madida skrev 2022-09-11 07:00:31 följande:
    TS, oroa dig inte för testet hos AG. Det du behöver fokusera på nu är att trappa ut loperamiden. Hur går det för dig?
    1-2 tabletter mindre per dag uppfattar jag det som och med att "...minskat en liten mängd.".
Svar på tråden Dimor