• Anonym (Hjälpinöd)

Dimor

Hej
    Jag behöver stöttning o råd hur jag ska göra och tänka.
    Det låter helt galet men jag är beroende av dimor! Började använda det för ett år sedan i ganska stora mängder två till tre kartor åt gången, och nu kan jag inte sluta med det. Jag mår mycket psykiskt dåligt och får krypningar i benen. 
    Ja kan inte påstå att jag blir annorlunda när ja tar det men funkar inte utan dom.
    Jag orkar int3 hålla på så här längre. Ja har barn och familj att tänka på och vill inte att de ska gå ut över dom. Plus att de kostar onödiga pengar.
    Någon som varit med om liknande situation eller som har tips hur ja ska ta mej igenom detta utan att koppla in massa myndigheter...

• Svar på tråden Dimor
  • Anonym (Hjälpinöd)
    Anonym (Anon) skrev 2022-09-01 22:16:02 följande:

De beroendeframkallande funktionerna är väldokumenterade, både för mig personligen och genom fallstudier internationellt. Jag lämnar diskussionen om passage över bhb, det finns också sätt att öka tillgängligheten. Kort sagt så smiter mer igenom ju mer man tar, men biverkningarna blir desto värre. Ett tips är att aldrig prova, det verkar vara väldigt individuellt huruvida man får Centrala effekter, men beroende blir man.

jag testade både nedtrappning och ct, för mig var det enklare att bara klippa Rakt av. Du kommer ha några jävligt jobbiga nätter, men det går över. Håll fokus på friheten efteråt, du slipper skammen att stå på apoteket dag ut och dag in och känna dig som en knarkare. Det fängelset önskar jag ingen, det är den riktiga baksidan med det här. När du väl är igenom den akuta fasen kommer den postakuta abstinensen, det kommer och går i vågor. Jag tänkte mig att jag föddes på nytt och lärde mig att leva mitt liv från scratc. började träna, äta rätt, spendera mindre tid med mobilen osv. Allt för att skapa rutiner för att inte trilla dit igen. Det svåra är inte att sluta, det är att inte börja igen, är en gammal sanning. Men det kommer att vara över - och antagligen vara lättare än du föreställer dig.  

Okej då ska ja lägga ner ct också. Hade tänkt trappa ner. Har börjat med de nu. Men de kanske inte gör att atn blir mildare? Om man slutar på en riktigt låg dos ?
  • Anonym (....)

Nej, det syns inte på de drogtester de tar på arbetsplatser. 

• Anonym (Hjälpinöd)
    Anonym (....) skrev 2022-09-03 20:27:19 följande:

Nej, det syns inte på de drogtester de tar på arbetsplatser. 

Okej. Men finns de på något drogtest överhuvudtaget?
  • Anonym (....)
    Anonym (Hjälpinöd) skrev 2022-09-03 20:42:36 följande:
    Okej. Men finns de på något drogtest överhuvudtaget?
    Man kan se koncentrationen av läkemedel i blodet via ett blodprov. 
  • Anonym (Hjälpinöd)
    Anonym (....) skrev 2022-09-03 21:11:09 följande:
    Man kan se koncentrationen av läkemedel i blodet via ett blodprov. 
    Okej. Men vi ska lämna både urinprov och blodprov så betyder de att dom kommer upptäcka de då? Och hur blir det isåfall?
  • Anonym (....)
    Anonym (Hjälpinöd) skrev 2022-09-03 21:21:50 följande:
    Okej. Men vi ska lämna både urinprov och blodprov så betyder de att dom kommer upptäcka de då? Och hur blir det isåfall?
    Nej, inte med de proverna. 
  • Anonym (Hjälpinöd)
    Anonym (....) skrev 2022-09-03 21:42:21 följande:
    Nej, inte med de proverna. 
    Okej känner mej lite lugnare. Men är nervös över att de kommer visas som något annat också.. Men de är väl bara gå dit och få de gjort.
  • Anonym (D-test)
    Får jag fråga vad du jobbar med? känns så där att tänka på arbetsgivare som tar blodprov. Förstår utifrån säkerhetsaspekt men tänker på nålen i min arm.
  • Anonym (D-test)
    Har för övrigt slutat med tunga opioider på egen hand däribland fentanyl och det går om man ger sig fan på det. Lycka till och styrkekram.
  • Anonym (....)

Anonym (D-test): Det är aldrig arbetsgivare som gör tester, oavsett om det är urinprov eller blodprov. De hyr in professionell personal som har kompetans att ta venprover (blodprover) på ett säkert och trygt sätt.

Svar på tråden Dimor