• Anonym (Hjälpinöd)

Dimor

Hej
    Jag behöver stöttning o råd hur jag ska göra och tänka.
    Det låter helt galet men jag är beroende av dimor! Började använda det för ett år sedan i ganska stora mängder två till tre kartor åt gången, och nu kan jag inte sluta med det. Jag mår mycket psykiskt dåligt och får krypningar i benen. 
    Ja kan inte påstå att jag blir annorlunda när ja tar det men funkar inte utan dom.
    Jag orkar int3 hålla på så här längre. Ja har barn och familj att tänka på och vill inte att de ska gå ut över dom. Plus att de kostar onödiga pengar.
    Någon som varit med om liknande situation eller som har tips hur ja ska ta mej igenom detta utan att koppla in massa myndigheter...

• Svar på tråden Dimor
  • klyban
    Anonym (....) skrev 2022-09-06 16:49:03 följande:
    I själva ursprungsfrågan har du fortfarande inte rätt. Kommer aldrig få rätt heller. 

Länken berättade jag hade rätt, och någon saklighet som tyder på annat EXISTERAR INTE.
    Och du levererar inte heller, så igen per automatik.

Och varför du är ute efter att få fakta fel är en gåta, men att du är ute efter min person är helt klart.
    Synd bara att jag har rätt, det är ju en "lite" petitess dom du inte klarar dig över.
    Och vilken hjälp du är för TS är en gåta och när du bara är här för mig.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (....)
    klyban skrev 2022-09-06 16:55:05 följande:

Länken berättade jag hade rätt, och någon saklighet som tyder på annat EXISTERAR INTE.
    Och du levererar inte heller, så igen per automatik.

Och varför du är ute efter att få fakta fel är en gåta, men att du är ute efter min person är helt klart.
    Synd bara att jag har rätt, det är ju en "lite" petitess dom du inte klarar dig över.
    Och vilken hjälp du är för TS är en gåta och när du bara är här för mig.

Kom ut i The real World så kanske du lär dig något
  • klyban
    Anonym (....) skrev 2022-09-06 19:39:23 följande:
    Kom ut i The real World så kanske du lär dig något
    Yes, det är där jag lärt mig saker som jag hade rätt om, du vet det som du inte klarar av att sakligt påvisa ärt fel Solig
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (....)
    klyban skrev 2022-09-07 06:59:01 följande:
    Yes, det är där jag lärt mig saker som jag hade rätt om, du vet det som du inte klarar av att sakligt påvisa ärt fel // Solig
    Och ändå så får du till det fel. 
  • Anonym (Hjälpinöd)

Jag läste runt lite på nätet och såg om en person som åt loperamid dagligen. Och det visade aldrig något på piss prov. Förutom en gång när denna tog loperamid på morgonen samma dag och lämnade prov efter ett par timmar. Då skrev denna att det hade påvisat fentanyl. Även fast han aldrig varit i närheten utav det? Så ja blir lite nojig att de ska ske något liknande i min situation.. va tror ni?

• Anonym (Anon)

Jag tror verkligen inte du behöver oroa dig, jag har tagit både urin och salivprov och jag har aldrig varit positiv på fentany. om du mot förmodan skulle vara positiv på något så skickad provet på analys, om de där ser loperamid så spelar det ingen roll, det är varken förbjudet eller omoraliskt att ta. om någon undrar så säger du bara att du hade diarré och tog receptfria läkemedel. Ingen arbetsgivare kommer ifrågasätta detta. Du kan vara helt lugn, jag lovar. 

det hela har blivit uppförstorat för dig, du tänker att alla vet att man kan överanvända dimor, men för de flesta är det en vanlig och helt ofarlig magmedicin. Du kommer inte vara positiv, och är du det så är det ingen fara alls heller!

• klyban
    Anonym (....) skrev 2022-09-07 12:44:02 följande:
    Och ändå så får du till det fel. 
    Det kan du inte påvisa sakligt = per automatik har jag rätt då källan också ger mig rätt.
    Anonym (Hjälpinöd) skrev 2022-09-07 13:54:48 följande:
    Jag läste runt lite på nätet och såg om en person som åt loperamid dagligen. Och det visade aldrig något på piss prov. Förutom en gång när denna tog loperamid på morgonen samma dag och lämnade prov efter ett par timmar. Då skrev denna att det hade påvisat fentanyl. Även fast han aldrig varit i närheten utav det? Så ja blir lite nojig att de ska ske något liknande i min situation.. va tror ni?

Nej, du behöver nog inte vara nojig, du berättar bara jag äter Loperamid och om det visar något så bör de veta.
    Jag vet inte om det syns eller inte, det har jag inte stött på innan, det i sig betyder varken eller.
    Har du börjat lägga upp en plan än hur du ska tackla detta.

(Bry dig inte om min svans, jag har såna som förföljer mig och tror sig veta bättre ibland, men de klarar aldrig av att påvisa det sakligt.)

• Anonym (Hjälpinöd)
    Anonym (Anon) skrev 2022-09-07 15:22:10 följande:

Jag tror verkligen inte du behöver oroa dig, jag har tagit både urin och salivprov och jag har aldrig varit positiv på fentany. om du mot förmodan skulle vara positiv på något så skickad provet på analys, om de där ser loperamid så spelar det ingen roll, det är varken förbjudet eller omoraliskt att ta. om någon undrar så säger du bara att du hade diarré och tog receptfria läkemedel. Ingen arbetsgivare kommer ifrågasätta detta. Du kan vara helt lugn, jag lovar. 

det hela har blivit uppförstorat för dig, du tänker att alla vet att man kan överanvända dimor, men för de flesta är det en vanlig och helt ofarlig magmedicin. Du kommer inte vara positiv, och är du det så är det ingen fara alls heller!

Okej kan känna mej lite lugnare nu då. Är jätte nervös. Men de är väl som du säger att om de skulle visa för loperamid så är de ju inte olagligt. Men kan dom se hur stor mängd man har i kroppen. Och ska man uppge innan prover vilka mediciner man tar och ska jag då säga att ja tagit loperamid för magen? Eller ska jag strunta i det ?
  • Anonym (Hjälpinöd)
    klyban skrev 2022-09-07 16:15:22 följande:
    Det kan du inte påvisa sakligt = per automatik har jag rätt då källan också ger mig rätt.
    Anonym (Hjälpinöd) skrev 2022-09-07 13:54:48 följande:

Nej, du behöver nog inte vara nojig, du berättar bara jag äter Loperamid och om det visar något så bör de veta.
    Jag vet inte om det syns eller inte, det har jag inte stött på innan, det i sig betyder varken eller.
    Har du börjat lägga upp en plan än hur du ska tackla detta.

(Bry dig inte om min svans, jag har såna som förföljer mig och tror sig veta bättre ibland, men de klarar aldrig av att påvisa det sakligt.)

Okej va skönt och veta. Ska ja uppge innan att ja äter loperamid så dom vet om de ? Undrar dom något om dom ser mängden . Om dom misstänker missbruk då menar jag?
  • Anonym (....)
    Anonym (Hjälpinöd) skrev 2022-09-07 18:53:22 följande:
    Okej va skönt och veta. Ska ja uppge innan att ja äter loperamid så dom vet om de ? Undrar dom något om dom ser mängden . Om dom misstänker missbruk då menar jag?
    Ja, det är bäst att vara ärlig. Är inget drogrelaterat missbruk. 
Svar på tråden Dimor